2025-11-03, 12:27
Avstängd
https://omni.se/har-forsokt-salja-lagenheten-i-fyra-ar-sitter-och-hoppas/a/zAd2eO

Dom blir billiga om de vill sälja.

Men vill de inte sälja finns ju inga bostäder till salu alls.

Har ni anpassat priset till marknaden? Kan ni sänka priset ännu mer?

– Man kan inte skänka bort den. Den ligger redan ute till ett lågt pris. Ändå känner jag att det är skitsamma om jag förlorar femhundratusen, jag vill bara bli av med den, säger Ayhan Temel.

Han köpte sin lägenhet för 2,2 miljoner och nu ligger den ute för 1,7 miljon. Trots att det är en trea, högt upp med fri utsikt och stor balkong, har ingen visat intresse.

– Mäklaren säger att jag ska kämpa på men det är ingenting som händer, säger han.

Kan man inte - blöder man tillräckligt länge har man blödit bort hela inköpspriset. Man säljer för 1 krona o tar ett förlustavdrag på skatten o skrattar

Mäklaren säger att jag ska kämpa på - men det är väl mäklaren som ska kämpa?

Byggd på 70-talet redan sambyte på gång - räcker stammarna inte längre - hur länge räckte
de på sekelskiftesvåningarna i city?
2025-11-03, 12:54
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
https://omni.se/har-forsokt-salja-lagenheten-i-fyra-ar-sitter-och-hoppas/a/zAd2eO

– Man kan inte skänka bort den. Den ligger redan ute till ett lågt pris. Ändå känner jag att det är skitsamma om jag förlorar femhundratusen, jag vill bara bli av med den, säger Ayhan Temel.

Han köpte sin lägenhet för 2,2 miljoner och nu ligger den ute för 1,7 miljon. Trots att det är en trea, högt upp med fri utsikt och stor balkong, har ingen visat intresse.

– Mäklaren säger att jag ska kämpa på men det är ingenting som händer, säger han.

Kan man inte - blöder man tillräckligt länge har man blödit bort hela inköpspriset. Man säljer för 1 krona o tar ett förlustavdrag på skatten o skrattar

Byggd på 70-talet redan sambyte på gång - räcker stammarna inte längre - hur länge räckte

Det är en enorm skillnad på kvalitén på gjutjärnet i stammarna i sjuttiotalskåkarna vs. sekelskifteskåkarna i stan.

Men sedan hjälper det ju såklart inte att Temel & Co dränkt stammarna i solrosolja, ghee och kokosfett sedan 1975...
2025-11-03, 13:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Det är en enorm skillnad på kvalitén på gjutjärnet i stammarna i sjuttiotalskåkarna vs. sekelskifteskåkarna i stan.

Men sedan hjälper det ju såklart inte att Temel & Co dränkt stammarna i solrosolja, ghee och kokosfett sedan 1975...

Soloaolja mm förindrar korrossion

Hoppas du vet vad du talar om för här kommer min teori - när världskriget kom försämrades kvaliteten och den fortsatta så klart eftersom rören fortfarande håller ett antal 10-tal år.

Varför har man inte satsat på syrafasta rör med evig livslängd?

O hur många kvaliteter har det funnits typ efter typ 1955?
2025-11-03, 13:25
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Soloaolja mm förindrar korrossion

Hoppas du vet vad du talar om för här kommer min teori - när världskriget kom försämrades kvaliteten och den fortsatta så klart eftersom rören fortfarande håller ett antal 10-tal år.

Varför har man inte satsat på syrafasta rör med evig livslängd?

O hur många kvaliteter har det funnits typ efter typ 1955?

Gissar att man spolat stammarna med "Svenska intervaller". Funkar so-so i Norra Botkyrka.

Kvalitén var som sämst när dessa kåkar var nybyggda. Bättre idag.
2025-11-03, 14:05
Medlem
Citat:

Redan? Stambyte sker högst normalt efter 40-55 år. I alla fastigheter. Även de på Östermalm.
2025-11-03, 15:06
Medlem
Genelkurmays avatar
Pungar man ut 2,2 miljoner i Hallunda av alla ställen, för så sent som för 2 år sedan så får man fan skylla sig själv.
2025-11-03, 16:34
Medlem
I Värmland, Munkfors bl.a. så skänker man ju redan bort bostadsrätter. Innehavarna har flyttat och vill bara bli av med dem så att de slipper betala månadsavgifterna och annat som hela tiden tickar på.
Det är så marknaden fungerar, i mindre attraktiva områden så kan värdet falla mot noll.
2025-11-03, 16:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Det finns redan en tråd om det:

(FB) Lägenhet i Hallunda till salu i fyra år.
2025-11-03, 16:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Redan? Stambyte sker högst normalt efter 40-55 år. I alla fastigheter. Även de på Östermalm.

Det har ju gått 50 år sen 70-talet. Den som är född 1975 fyllde 50 i år.
2025-11-03, 16:45
Moderator
evilhoneys avatar
Tråd finns (FB) Lägenhet i Hallunda till salu i fyra år.
//mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in