2024-03-06, 20:59
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveLiveDie
Men suck.

https://maps.app.goo.gl/wWM1DnG9fmTMZGwo6

Där har du en じどうはんばいき som säljer くじら hörde jag, det finns i matbutiker med där kan du få en bento helt anonymt som en vit kulturförvirrad bög eller som en japan med social fobi eller något!

Annars kan du söka på "くじら" i t.ex. Google maps som typ, en japan hade gjort. KU-JI-RA.

https://www.google.com/maps/search/%E3%81%8F%E3%81%98%E3%82%89+%E3%83%AC%E3%82%B9%E3% 83%88%E3%83%A9%E3%83%B3/@35.693002,139.7390623,13z/data=!3m1!4b1?hl=en-US&entry=ttu

OJ!!! vad med くじら och grejsor!!! Det var väl inte så klurigt?

edit: "くじら レストラン" now copy paste them gookish runes into google maps wherever you go white man.
Tack för hjälpen men betyder inte det där val? Sådana restauranger hittar man naturligtvis en del när man googlar men det är svårare att hitta just delfin. Nåväl, spelar ingen roll. Jag ber bara någon japan jag känner att leta upp en när det börjar närma sig.
Citera
2024-03-07, 02:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Tack för hjälpen men betyder inte det där val? Sådana restauranger hittar man naturligtvis en del när man googlar men det är svårare att hitta just delfin. Nåväl, spelar ingen roll. Jag ber bara någon japan jag känner att leta upp en när det börjar närma sig.

Ja, val.

googla イルカ肉. delfinkött

I-KU-RA イルカ
NIKU 肉
RE-SU-TO-RA-N レストラン

イルカ肉レストラン

Jag fick genast upp https://www.e-kujira.net/ i Tsukiji som är ett distrikt känt för sin fiskmarknad.

Google is almighty. Learn to pray to almighty Google.

Nu fick tråden i tvåan!!! Tänk att man kan googla sånt precis som vart närmsta pizzeria ligger!!!! Det är så svårt och exotiskt allt!!!
Senast redigerad av LoveLiveDie 2024-03-07 kl. 02:34.
Citera
2025-11-02, 09:48
Avslutad
Citat:

Det är ju ett år sen, har du varit i Japan än du skulle dit i Maj? Hur gick det med det där?

Har du fått lite delfinkött i dig? Hur kändes det?
Citera
2025-11-02, 10:31
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
För något år sedan gick det att köpa fryst delfinkött hos en asiatisk affär inne i centrala Stockholm. Sök i området nära Norra Bantorget. Lycka till.
Citera
2025-11-02, 10:57
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Det är ju ett år sen, har du varit i Japan än du skulle dit i Maj? Hur gick det med det där?

Har du fått lite delfinkött i dig? Hur kändes det?
Har varit i Japan men det var inte riktigt säsong för delfin, åt val och en massa andra skumma grejer dock. Rekommenderas absolut, japan såg ut lite som hur man tänkte sig att framtiden skulle se ut på 80-talet, väldigt high tech men allt såg lite daterat ut. Folk pratade väldigt dålig engelska och man fick kommunicera via google translate.
Citera
2025-11-02, 11:08
Avslutad
Citat:
Har varit i Japan men det var inte riktigt säsong för delfin, åt val och en massa andra skumma grejer dock. Rekommenderas absolut, japan såg ut lite som hur man tänkte sig att framtiden skulle se ut på 80-talet, väldigt high tech men allt såg lite daterat ut. Folk pratade väldigt dålig engelska och man fick kommunicera via google translate.

Kul att du gillar valfisk.

Besserschmittern i mig säger åker du dit igen så rekommenderar jag att du fixar ett japanskt telefonnummer som börjar med 070 080 090, du måste kunna visa upp pass på plats för det och sen reggar du ett konto på yahoo.co.jp det finns korttidsabonnemang.

De säljer men det är olagligt att ta in val och delfin i EU så det kan bli att du hamnar på Gränsbevakarna men jag har hört att de missar en del delikatesser ibland. Du ser ju hur thailändarna åker dit hela tiden med sina sjuka grejer.

Bäst är att äta färsk på plats som du säger.

redigering: om snuten läser åt jag upp bevisen för skitlänge sen.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2025-11-02 kl. 11:14.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in