Citat:
Ärligt talat så inte vad du snackar om här. Jag har inte sagt att barnen ska isoleras från verkligheten. Du antar en massa och bygger upp ett försvar mot något som jag inte ens sagt. Ett vanligt beteende i dagens samhälle.
Men jag tror inte på digital isolering utan förespråkar mer digital fostran. Världen är en våldsam plats, det svenska samhället är en våldsam plats. Att isolera barn från verkligheten ger dem en brist på medvetenhet och försvårar för dem att göra adekvata riskbedömningar. Dessutom förekommer våld på skolor tämligen ofta.
Vad jag säger är att barnen ska skyddas från sjuka beteenden och intryck och det spelar ingen roll var dessa beteenden kommer ifrån. Detta innebär inte att dom isoleras från verkligheten heten utan att dom ska uppfostras och tränas i sin egen takt och dom ska i lugn och trygg miljö tränas upp att hantera alla sorts konstigheter och lösa problem. Men detta ska göras i den takt som är mogna för det.
Just nu slängs dom ut till en pervers värld där poliser är pedofiler, tv och internet är fullt med reklam, våld och sex som om det vore normalt. Detta är enligt mig mycket oansvarigt samt gravt sinnessjukt av föräldrar att utsätta sina barn för detta när som inte är mogna för det.
Jag tycker barnen ska förberedas för denna sjuka värld men i sin egen takt och utan att bli traumatiserade och istället bli starka problem lösare.
Fattar verkligen inte att du kan på något sätt säga att barnen behöver finnas i detta perversa samhälle som dagens traumatiserade barn i vuxen ålder har byggt upp.
Citat:
Precis, men innan kampsport så ska dom först och främst mogna psykiskt och känslomässigt och kan dessutom börja att lära sig att använda kroppen med gymnastik. När dom sedan är mogna så börjar dom att träna kampsport och sen även förberedas inför armen.Men allt detta är helt beroende på när barnen är mogna för det och det ska komma i deras takt. Dom ska förberedas för att inte bara kunna leva i denna sjuka världs som av sjuka människor förberetts för dom, dom ska dessutom kunna ta över planeten och göra något bra av det. Barnen ska med andra ord tränas och uppfostras till att styra över oss och läka denna planet från allt galenskap dagens sjuka människor skapat.
Men att blanda in omogna barn i detta perversa samhälle finns det absolut ingen anledning och definitivt ingen ursäkt. Det är ren galenskap att försöka rättfärdiga det. Enligt mig är detta att sinnessjuk förklara sig själv och visar tydligt att man inte är mogen eller lämplig att vara förälder, förmodligen för att man är ett litet traumatiserar barn i en vuxen kropp. Precis sådana personer detta samhälle producerar