• 1
  • 2
2025-11-02, 11:02
Medlem
TheHenriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Men jag tror inte på digital isolering utan förespråkar mer digital fostran. Världen är en våldsam plats, det svenska samhället är en våldsam plats. Att isolera barn från verkligheten ger dem en brist på medvetenhet och försvårar för dem att göra adekvata riskbedömningar. Dessutom förekommer våld på skolor tämligen ofta.
Ärligt talat så inte vad du snackar om här. Jag har inte sagt att barnen ska isoleras från verkligheten. Du antar en massa och bygger upp ett försvar mot något som jag inte ens sagt. Ett vanligt beteende i dagens samhälle.

Vad jag säger är att barnen ska skyddas från sjuka beteenden och intryck och det spelar ingen roll var dessa beteenden kommer ifrån. Detta innebär inte att dom isoleras från verkligheten heten utan att dom ska uppfostras och tränas i sin egen takt och dom ska i lugn och trygg miljö tränas upp att hantera alla sorts konstigheter och lösa problem. Men detta ska göras i den takt som är mogna för det.

Just nu slängs dom ut till en pervers värld där poliser är pedofiler, tv och internet är fullt med reklam, våld och sex som om det vore normalt. Detta är enligt mig mycket oansvarigt samt gravt sinnessjukt av föräldrar att utsätta sina barn för detta när som inte är mogna för det.

Jag tycker barnen ska förberedas för denna sjuka värld men i sin egen takt och utan att bli traumatiserade och istället bli starka problem lösare.

Fattar verkligen inte att du kan på något sätt säga att barnen behöver finnas i detta perversa samhälle som dagens traumatiserade barn i vuxen ålder har byggt upp.

Citat:
Sonen började träna kampsport i förskoleklassåldern och fick därmed en tidig insikt i våld under kontrollerade former. Barn kan således erhålla en förståelse för skillnaden mellan våld som aggression och kamp inom ramen för sport.
Precis, men innan kampsport så ska dom först och främst mogna psykiskt och känslomässigt och kan dessutom börja att lära sig att använda kroppen med gymnastik. När dom sedan är mogna så börjar dom att träna kampsport och sen även förberedas inför armen.

Men allt detta är helt beroende på när barnen är mogna för det och det ska komma i deras takt. Dom ska förberedas för att inte bara kunna leva i denna sjuka världs som av sjuka människor förberetts för dom, dom ska dessutom kunna ta över planeten och göra något bra av det. Barnen ska med andra ord tränas och uppfostras till att styra över oss och läka denna planet från allt galenskap dagens sjuka människor skapat.

Men att blanda in omogna barn i detta perversa samhälle finns det absolut ingen anledning och definitivt ingen ursäkt. Det är ren galenskap att försöka rättfärdiga det. Enligt mig är detta att sinnessjuk förklara sig själv och visar tydligt att man inte är mogen eller lämplig att vara förälder, förmodligen för att man är ett litet traumatiserar barn i en vuxen kropp. Precis sådana personer detta samhälle producerar
Citera
2025-11-02, 11:06
Medlem
TheHenriks avatar
Citat:
Att isolera barn från verkligheten ger dem en brist på medvetenhet och försvårar för dem att göra adekvata riskbedömningar.
Dessutom, just nu så är barnen kraftigt isolerade från verkligheten.
Verkligheten är naturen, verkligheten är att lära sig ta fram mat från naturen.

Verkligheten är inte detta sjuka samhället, detta är en pervers och vidrig fantasi som sinnessjuka människor tagit fram.

Barnen bör få leva i den riktiga verkligheten med natur och djur och ha det som grund innan dom utsätts för något annat.
Citera
2025-11-02, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHenrik
Ärligt talat så inte vad du snackar om här. Jag har inte sagt att barnen ska isoleras från verkligheten. Du antar en massa och bygger upp ett försvar mot något som jag inte ens sagt. Ett vanligt beteende i dagens samhälle.

Vad jag säger är att barnen ska skyddas från sjuka beteenden och intryck och det spelar ingen roll var dessa beteenden kommer ifrån. Detta innebär inte att dom isoleras från verkligheten heten utan att dom ska uppfostras och tränas i sin egen takt och dom ska i lugn och trygg miljö tränas upp att hantera alla sorts konstigheter och lösa problem. Men detta ska göras i den takt som är mogna för det.

Just nu slängs dom ut till en pervers värld där poliser är pedofiler, tv och internet är fullt med reklam, våld och sex som om det vore normalt. Detta är enligt mig mycket oansvarigt samt gravt sinnessjukt av föräldrar att utsätta sina barn för detta när som inte är mogna för det.

Jag tycker barnen ska förberedas för denna sjuka värld men i sin egen takt och utan att bli traumatiserade och istället bli starka problem lösare.

Fattar verkligen inte att du kan på något sätt säga att barnen behöver finnas i detta perversa samhälle som dagens traumatiserade barn i vuxen ålder har byggt upp.

Precis, men innan kampsport så ska dom först och främst mogna psykiskt och känslomässigt och kan dessutom börja att lära sig att använda kroppen med gymnastik. När dom sedan är mogna så börjar dom att träna kampsport och sen även förberedas inför armen.

Men allt detta är helt beroende på när barnen är mogna för det och det ska komma i deras takt. Dom ska förberedas för att inte bara kunna leva i denna sjuka världs som av sjuka människor förberetts för dom, dom ska dessutom kunna ta över planeten och göra något bra av det. Barnen ska med andra ord tränas och uppfostras till att styra över oss och läka denna planet från allt galenskap dagens sjuka människor skapat.

Men att blanda in omogna barn i detta perversa samhälle finns det absolut ingen anledning och definitivt ingen ursäkt. Det är ren galenskap att försöka rättfärdiga det. Enligt mig är detta att sinnessjuk förklara sig själv och visar tydligt att man inte är mogen eller lämplig att vara förälder, förmodligen för att man är ett litet traumatiserar barn i en vuxen kropp. Precis sådana personer detta samhälle producerar
Sjukt! Du hade bra insikt tills du skrev att dom ska förberedas för armen.
Ska du skicka dina barn till slakthuset och kriga för olja och dom rika oligarkerna som skapat detta samhälle.
Lustigt hur folk kan vara så medvetna om vissa saker men så grundlurade och hjärntvättade på andra.
Citera
2025-11-02, 12:14
Medlem
TheHenriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurern
Sjukt! Du hade bra insikt tills du skrev att dom ska förberedas för armen.
Ska du skicka dina barn till slakthuset och kriga för olja och dom rika oligarkerna som skapat detta samhälle.
Självklart ska barnen förberedas för armen men dom ska definitivt inte in i en EU eller Nato arme.

Dom ska in i en arme vars enda syfte är att skydda och försvara barnen. Dvs, när barnen blir myndiga ska dom försvara de barn som ännu inte är myndiga.

Citat:
Lustigt hur folk kan vara så medvetna om vissa saker men så grundlurade och hjärntvättade på andra.
Lustigt hur folk bara antar en massa saker. Skrämmande vanligt att folk stoppar en massa ord i munnen på en när dom uppenbarligen inte har en aning om vad som yrar om.

Här kan du läsa lite mer om hur jag tycker att det kunnat se ut. Det finns inga oligarker eller andra auktoriteter som styr utan det är helt och hållet folket som styr utifrån barnen.
(FB) Barnen behöver trygghet och välmående
Citera
2025-11-02, 20:02
Medlem
Citat:
Självklart ska barnen förberedas för armen men dom ska definitivt inte in i en EU eller Nato arme.

Dom ska in i en arme vars enda syfte är att skydda och försvara barnen. Dvs, när barnen blir myndiga ska dom försvara de barn som ännu inte är myndiga.

Lustigt hur folk bara antar en massa saker. Skrämmande vanligt att folk stoppar en massa ord i munnen på en när dom uppenbarligen inte har en aning om vad som yrar om.

Här kan du läsa lite mer om hur jag tycker att det kunnat se ut. Det finns inga oligarker eller andra auktoriteter som styr utan det är helt och hållet folket som styr utifrån barnen.
(FB) Barnen behöver trygghet och välmående
Det finns ingen sådan arme och kommer inte finnas på överskådlig tid heller då dom flesta människor saknar medvetande nog att förstå vilken verklighet vi lever i.
Tanken är god!
Citera
2025-11-02, 20:31
Medlem
SnowboarMusiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
1. Du har en tämligen skev bild av skolan.

2. Inget som hindrar att föräldrar går ihop och startar skola om efterfrågan finns.

3. Att barn blir utsatta i skolan handlar till stor del av föräldrar som inte tar ansvar eller brys sig om sina barn så de kan härja runt i skolan som små monster.
1. Nej. TS har en ganska objektiv bild på hur skolan fungerar idag.

2. Finns lagar som gör att vissa förbättringar är förbjudna. Ett av dem är segregation mellan olika grupper.

3. Problemet är att det är för många olika typer av grupper (kan delas upp i två huvudkategorier) på samma skola, redan där är det problem. Sedan projekteras föräldrarnas intressen på barnen och det blir politiskt spel om andras barn. Föräldrarnas bryr sig bara om sina egna barn, men inte andras.

Citat:
Jag tycker att det är ett stort misslyckande – och det är barnen som får betala priset.
Där TS är du lite fel ute. För dig är det ett missnöje, för staten är det lyckat. Statens intresse kommer alltid att vara att separera familjen så att man är allt mer beroende av staten och att vara hjärntvättad nog så att man inte vet att något är fel här. Folk känner av att något är fel i form av "psykisk ohälsa", men då tilldelar de bara några psykologer/terapeut och piller.
Senast redigerad av SnowboarMusik 2025-11-02 kl. 20:43.
Citera
2025-11-02, 22:38
Medlem
TheHenriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowboarMusik
Där TS är du lite fel ute. För dig är det ett missnöje, för staten är det lyckat. Statens intresse kommer alltid att vara att separera familjen så att man är allt mer beroende av staten och att vara hjärntvättad nog så att man inte vet att något är fel här. Folk känner av att något är fel i form av "psykisk ohälsa", men då tilldelar de bara några psykologer/terapeut och piller.
Jag tycker inte att det är misslyckande för att jag är missnöjd. Jag tycker att det är ett totalt fiasko eftersom det förstör naturen,.djuren och barnen. Precis allt det som vi behöver för att överleva. Helt sinnessjukt.
Jag är dock mycket väl medveten om att det finns mentalt och känslomässigt sjuka människor som vill ha det så här eftersom dom tjänar på det personligen, dom sitter i någon egotripp. Dom tycker så klart att det är "lyckat" men jag pratar inte ur deras perspektiv utan jag pratar ur allt annat än dom perspektiv.
Citera
2025-11-02, 23:29
Medlem
TheHenriks avatar
Citat:
Det finns ingen sådan arme och kommer inte finnas på överskådlig tid heller då dom flesta människor saknar medvetande nog att förstå vilken verklighet vi lever i.
Tanken är god!
Jag tror att det är oundvikligt och att det måste bildas en sådan arme. Den bör komma snart också så barnen kan bli befriade från detta vansinne.
Citera
2025-11-03, 13:18
Medlem
TheHenriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
1. Du har en tämligen skev bild av skolan.

2. Inget som hindrar att föräldrar går ihop och startar skola om efterfrågan finns.

3. Att barn blir utsatta i skolan handlar till stor del av föräldrar som inte tar ansvar eller brys sig om sina barn så de kan härja runt i skolan som små monster.
1. Eller så har du en barnsligt naiv bild av skolan. Hoppas du inte har barn

2. Jo, ett helt lag system

3. Att barn skickas till skolan utan övervakning ligger helt hos föräldrarna och är i grunden deras bristande ansvar. Att skolsystemet inte lyckats stoppa mobbing och dessutom driver en skolform som inte är utformad efter barnens behov är hela systemets bristande ansvar. Barnen växer upp i helt omänskliga förhållanden och dom "monster" du pratar om är barn med beteendeproblem som grundar sig i hemmet. I sin tur kommer dessa beteendena från ett trasigt samhälle där det inte finns plats för personlig mognad och utveckling. Ouppfostrade och traumatiserade barn som skaffar barn som blir ännu mera ouppfostrade och traumatiserade barn som skaffar barn osv, osv. På så sätt så blir samhället sjukare och sjukare efter varje generation. Detta har hållit på i några generationer nu så skicket på dagens barn är tyvärr skrämmande alarmerande.

Vad dock alla generationer lär sig är att bli konsument slavar dvs jobba och spendera. Det är konstant, det är meningen med livet för alla dom som väljer den vägen, vilket dom flesta gör eftersom det är den "lätta" vägen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in