2025-11-02, 10:48
Medlem
Kundalinis avatar
British Transport Police, som leder utredningen, ska tydligen hålla en presskonferens klockan 10. Eller kl 11...ehem

https://www.bbc.com/news/live/cm2zvjx1z14t
Citera
2025-11-02, 10:48
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
Passar inte medias agenda om att massinvandringen är bra. Hade det varit vita GM hade det skrivits om detta överallt.
Japp aftonbladet hävdar ju att 4 ungdommar i den sk aktivklubb är problemet inte alla tusentals om inte miljontals rån skjutningar sprängningar osv
Citera
2025-11-02, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Om ingen dör är det nästan ett mirakel.
Ja, sannerligen.

Tyvärr brukar ju terrorister få med sig någon i döden, så chansen att alla överlever är nog ganska liten. Ja, undantaget vår egen lille självmordsbombare då, som bara sprängde sig själv
Citera
2025-11-02, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det är faktiskt märkligt tyst i media. Det är väl en rätt uppseendeväckande händelse som vore värt att rapportera om?

På nyheterna på SR sa de inte ett ljud. Men sedan kom det: Svarta rubriker från Storbritannien! Men det handlade inte om knivdådet utan om nån prins som orsakat nån skandal.

Precis!

Inte ens en endaste kommentar om att det inte har med muslimsk extremism eller radikalisering att göra.

Myndigheterna i England på helspänn sedan en osedvanligt kraftfull demonstration för en dryg vecka sedan, brittisk extremhöger….

Skulle det komma fram att det återigen är ett islamistiskt illdåd lär det explodera på riktigt….
Citera
2025-11-02, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ibland går det att spekulera. TV4 spekulerade om att GM i skolmassakern i Sverige hade ropat "Ni ska ut ur Europa". Trots att han inte hade det.

Att citera ett av ögonvittnena i det aktuella tågdådet som beskriver hur GM såg ut tycker jag inte hade varit att spekulera.

Jag är väldigt skeptisk när man frågar vittnen. Det är vanligt att vittnen har fel. Då kan de i sin tur påverka andra vittnen. Enligt AI så vittnar vittnen upp till 20 procent fel när det gäller hudfärg. Jag känner till fall när våldtäktsoffer har beskrivit fel hudfärg. Social media och media påverkar potentiella vittnen.

Jag var inte glad över TV4 heller. Utom att det retade nazister lite.

Det finns Kameror (Enl AI) i alla vagnar i tåget där brotten skedde. Enligt AI ska kamerorna se varje plats. Så polisen lär se vad som hände.
Citera
2025-11-02, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Vad duktig du är som lärt dig de enda undantagen utantill.

Precis som ni tog det enda undantaget i Sverige. Vi har ett islamistiskt terrordåd med dödlig utgång. Och det var Akilov (Den andra sopan som enbart lyckades ha ihjäl sig själv räknar jag inte...). Annars har det varit högerextremt för hela slanten. Men det talar ni tyst om.
Citera
2025-11-02, 10:56
Medlem
Sunimods avatar
SVT sänder live

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/f...-tag-i-england
Citera
2025-11-02, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antihumanist
Precis som ni tog det enda undantaget i Sverige. Vi har ett islamistiskt terrordåd med dödlig utgång. Och det var Akilov (Den andra sopan som enbart lyckades ha ihjäl sig själv räknar jag inte...). Annars har det varit högerextremt för hela slanten. Men det talar ni tyst om.
Och Akilov va inte ens terrorist i den bemärkelsen utan fick bara en knäpp idé att genomföra sitt dåd, mot knäppskallar som får sådana här idéer finnes det ingenting att göra
Citera
2025-11-02, 10:59
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det här vittnet säger att förövaren var en svart man helt klädd i svart. (1:48 in i klippet.)
https://x.com/DrageLiten/status/1984762014041063595

Tidningen The Telegraph skiter helt sonika i att skriva ut hudfärgen på MGM:

Witnesses on the train said passengers hid in toilets to avoid the assailants, with others describing scenes of “pure chaos” and like something “from a film”.

Passengers were described as being covered in blood and falling over themselves to escape the attackers along the train aisle.

Eyewitnesses said they saw a man dressed in black walking through the train stabbing passengers on board with a large knife.

One witness said there was “blood everywhere” and people were getting “stamped” on by others as they tried to flee.

Footage showed scores of blue-light police cars and emergency vehicles in a station car park, and a team of armed police running towards the stationary train at Huntingdon station.

Witnesses reported a man holding a large knife on the platform with police pointing weapons at him.
Citera
2025-11-02, 11:02
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Rent statistiskt är det vanligare med fyllebråk än terrorattentat på lördagskvällar.

Rent statistiskt så är det oändligt mycket vanligare med islamistiska terrordåd när fler än en knvihuggs. I detta fall är det 10 personer eller fler som huggits.

Jag lägger min röst på ett islamistiskt terrordåd.

- "with a large knife" kan betyda machete. Då kan vi förvänta oss stora skador på offren.
Citera
2025-11-02, 11:02
Medlem
Snapcounts avatar
Även sky news sänder presskonferensen : https://news.sky.com/story/train-sta...62248#10457096
Citera
2025-11-02, 11:03
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Nio med livshotande skador. En person med kniv. Kära hjärtanes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in