Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
I trådarna om nattklubbsdöden så skriver flera att de flesta har gått över till "svartklubbar" eftersom dessa är så mycket bättre, billigare, har bättre musik, är tryggare och dessutom renrasigt vita.
Då undrar jag: vilka är dessa svartklubbar i Stockholm, Göteborg och andra ställen? Vad heter de och vilka driver dem? Och varför är de renrasiga, är det för att svartklubbarna kan strunta i den anti-vita diskimineringslagen och kunna porta alla rasfrämlingar utan att Aschberg och media kommer och konfronterar dem? För mig låter det konstigt att en svartklubb skulle vara tryggare än ett vanligt ställe.
Själv är jag förbi åldern att gå på klubbar, men jag festade en hel del som ung och var vad jag vet inte på någon svartklubb.
Det som i dagligt tal idag benämns som svartklubbar är i regel medlemsklubbar, dvs privata tillställningar där enbart medlemmar har tillträde. De drivs i regel av ideella föreningar och är ofta lagliga.
Många av ”svartklubbarna” spelar elektronisk dansmusik som techno, house och trance men annat utbud existerar också.
Du hittar dessa klubbar via de eldsjälar som står bakom de ideella föreningar som arrangerar, dvs dj’s och musiker. Så hitta din lokala dubstep dj, så finner du även din lokala dubstep ”svartklubb”.