2025-10-31, 19:15
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1871
Förstår du ens vad högerklicka betyder? Det verkar inte så.

Verkar vara du som inte förstår..

” För att "högerklicka" på en Mac kan du antingen trycka med två fingrar på styrplattan eller hålla ner Ctrl-tangenten och klicka med ett finger på styrplattan eller musen.”
Citera
2025-10-31, 20:25
Moderator
Rassas avatar
Korrigerat rubrik. Utgående rubrik: Hur fan kan de göra det så invecklat? /Moderator
Citera
2025-10-31, 20:31
Medlem
Citat:
Nej det går inte att högerklicka på en Mac.
Hahaha, bara för att DU inte kan det betyder det inte att inte går.
Citera
2025-11-01, 08:15
Medlem
systems avatar
Vi börjar med grundfrågan Hur kopierar man en adress och klistrar in.

Vad menar du med kopierar en adress i Safari? Menar du att du har en länk som du vill veta var den tar vägen?

I så fall: högerklicka -> kopiera. Precis som i Windows. Sedan kan du klistra in, precis som i Windows.

Men jag anar en del frustration här. Jag tror att TS har fastnat i något som förhoppningsvis enkelt kan fixas.

Och Ja, jag har läst de flesta inlägg framtill nu. cmd är ersättarren i många fall. En mus med bara enkelklick (vänsterklick) trodde jag försvann på typ 90-talet. Själv kör jag Logitech med en del specialklick = oerhört effektivt.

TS är otroligt välkommen med nya frågor.
Citera
2025-11-01, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av system
Vi börjar med grundfrågan Hur kopierar man en adress och klistrar in.

Vad menar du med kopierar en adress i Safari? Menar du att du har en länk som du vill veta var den tar vägen?

I så fall: högerklicka -> kopiera. Precis som i Windows. Sedan kan du klistra in, precis som i Windows.

Men jag anar en del frustration här. Jag tror att TS har fastnat i något som förhoppningsvis enkelt kan fixas.

Och Ja, jag har läst de flesta inlägg framtill nu. cmd är ersättarren i många fall. En mus med bara enkelklick (vänsterklick) trodde jag försvann på typ 90-talet. Själv kör jag Logitech med en del specialklick = oerhört effektivt.

TS är otroligt välkommen med nya frågor.

På svenska heter det VART den tar vägen. Har du läst alla inlägg så måste du ha sett att jag har en Macbook. Och javisst det går att högerklicka på en Mac, problemet är att inget händer fårskalle.
Citera
2025-11-01, 16:20
Medlem
systems avatar
Citat:
På svenska heter det VART den tar vägen. Har du läst alla inlägg så måste du ha sett att jag har en Macbook. Och javisst det går att högerklicka på en Mac, problemet är att inget händer fårskalle.
Vi säger så. Glöm gärna att fråga om hjälp framöver.
Trevlig helg
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in