2025-11-01, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Skorpionen.
Jag började med p-piller när jag var tretton- fjorton för att slippa mensen (för jag tyckte den hindrade min simning, hade ingen extrem mens på något sätt). Jag är fortfarande oskuld nu i sena tjugoårsåldern. Det säkert inte är normen men vi finns!

Du tycker inte du blir för seriös i din sportutövning när du vill hindra menstruationen för att få bättre prestandaresultat?
Risken för blodproppar ökar.

Klart det finns avarter åt alla håll o kanter, det är dock inte normen.
Du kommer nu bli överöst av PM, bra jobbat.
Citera
2025-11-01, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Du tycker inte du blir för seriös i din sportutövning när du vill hindra menstruationen för att få bättre prestandaresultat?
Risken för blodproppar ökar.

Klart det finns avarter åt alla håll o kanter, det är dock inte normen.
Du kommer nu bli överöst av PM, bra jobbat.
Det var inte för prestationen på det viset, min simning har alltid varit på motionsnivå och jag har aldrig velat något annat. Men jag ville inte använda tampong och inte simma utan, och jag tyckte inte om att pausa simningen ca en vecka i månaden. Det gjorde det svårt att hålla rutinen, och det hade också haft sina hälsoeffekter. Jag har aldrig ångrat att jag börjat med p-piller (vilket inte betyder att jag tycker alla ska göra det).
Citera
2025-11-01, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Du verkar helt missupfatta hur kvinnor upplever sådan här situationer så du måste vara en vänster man.

De säger att de blivit lurade och kallar i efterhand killen för narcissist och på så sätt blir de heartbroken och dumpar honom när hans rätta sida kommer fram.

Så tipset i tråden hade faktiskt funkat men svenska kvinnor ändå grovt lättlurade och saknar sunt förnuft ofta.
Nej absolut inte, extremhöger kvinna. Har aldrig känt mig lurad, har väl aldrig lurat någon snubbe heller per se men har dumpat sådana jag inte har haft känslor för. Utan att kalla dem för narcissister. Det har man all rätt att göra, oavsett om killarna kommer dragandes med ”du fick mig faktiskt ledsen!” Eller hotar med ”jag kommer bli jätteledsen om du inte vill fortsätta träffa mig mer nu”. Sorry, men det handlar lika mycket om mig själv. Vill inte jag så är jag inte tvingad
Citera
2025-11-01, 15:23
Moderator
pbos avatar
Rubrik ändrad från:
Tjejer, bespara er heartbreak på detta sätt

/mod
Citera
2025-11-01, 15:58
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eclipse2025
Nej absolut inte, extremhöger kvinna. Har aldrig känt mig lurad, har väl aldrig lurat någon snubbe heller per se men har dumpat sådana jag inte har haft känslor för. Utan att kalla dem för narcissister. Det har man all rätt att göra, oavsett om killarna kommer dragandes med ”du fick mig faktiskt ledsen!” Eller hotar med ”jag kommer bli jätteledsen om du inte vill fortsätta träffa mig mer nu”. Sorry, men det handlar lika mycket om mig själv. Vill inte jag så är jag inte tvingad
Vad märkligt visste du inte som kvinna att många kvinnor känner sig lurade av dom de dejtar?
Citera
2025-11-01, 16:19
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Svenskar bokstavligen älskar alkoholen. Det är den enda lagliga drogen vi har här i Sverige. När en så kraftigt drog blir normaliserad kryper det ner i åldrarna. Tror att majoriteten blivit av med oskulden på fyllan.
Citera
2025-11-01, 16:35
Medlem
Det där med att tjejer får känslor eller blir kära har jag alltid sett som en stor hoax. För dem handlar det om att få killen att bli kära i dem så de kan utnyttja honom på olika sätt. Tjejer gillar inte killen på samma sätt som killar gillar tjejer.
Citera
2025-11-01, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Vad märkligt visste du inte som kvinna att många kvinnor känner sig lurade av dom de dejtar?
Det är inte alls vanligt, vad fak snackar du om?

Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
Det där med att tjejer får känslor eller blir kära har jag alltid sett som en stor hoax. För dem handlar det om att få killen att bli kära i dem så de kan utnyttja honom på olika sätt. Tjejer gillar inte killen på samma sätt som killar gillar tjejer.
Antagligen…

Brukar alltid vara snubbar som säger ”jag gjorde aaaallt för henne, sedan dumpade hon mig”
Senast redigerad av RumphakanNr1 2025-11-01 kl. 17:55.
Citera
2025-11-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eclipse2025
Låter som riktiga mesar till snubbar!
Citera
2025-11-01, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Problemet är inte det du beskriver, problemet är att personen ifråga är en skitperson helt enkelt.
Man ska ju absolut inte ligga på första dejten, det gjorde jag, och det slutade med att vi varit ett par i nästan 21 år, och är gifta.
Ja problemet är såklart att det är skitpersoner. Finns både skitkillar och skittjejer, och alla behöver lära sig att identifiera dessa innan de inleder något seriöst med dem. Är man så naiv att man lämnar över sitt hjärta åt en oseriös person får man nästan skylla sig själv. Skulle aldrig göra så själv. Har däremot träffat andra som jag har anat var skit, och släppte dem istället för att välja att se igenom deras brister. Det här har inget med sex att göra, fan vad löjligt att tro det
Citera
2025-11-01, 18:43
Medlem
Incendios avatar
Exakt. Det är mycket enkel matematik. Folk kallar det för frihet att utsätta sig för en massa risker som väldigt ofta leder till problem och sorger.
Jag var nyligen på en liten "tjejerna från högstadiet"-reunion och samtal kring ämnet kom upp. Nu när vi blivit ordentligt vuxna, ett par stycken nyligen fått egna barn(plus jag som fick barn ungt) och vi har hunnit få en vuxen syn på oss själva som tonåringar så kunde nästan alla konstatera att de varit med om en massa otrevligheter kring sex och den egna kroppen. Som tjatsex, rykten efteråt, ånger, tvång, de har hatat sina egna kroppar och sig själva, aborter, könssjukdomar, de har fått tillitsproblem och svårt att bonda med en fast partner etc. De som kom ur ungdomen utan ärr och självhat är jag och en till. Vår gemensamma nämnare är att vi haft en enda partner och att vi inte precis låg på första dejten.
Vi kom alla fram till att det är väldigt sorgligt vad de varit med om och att det är så vanligt, men hade olika åsikter om huruvida det vore bra eller inte att backa bandet. Detta påverkar för övrigt även män.
Citera
2025-11-01, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Exakt. Det är mycket enkel matematik. Folk kallar det för frihet att utsätta sig för en massa risker som väldigt ofta leder till problem och sorger.
Jag var nyligen på en liten "tjejerna från högstadiet"-reunion och samtal kring ämnet kom upp. Nu när vi blivit ordentligt vuxna, ett par stycken nyligen fått egna barn(plus jag som fick barn ungt) och vi har hunnit få en vuxen syn på oss själva som tonåringar så kunde nästan alla konstatera att de varit med om en massa otrevligheter kring sex och den egna kroppen. Som tjatsex, rykten efteråt, ånger, tvång, de har hatat sina egna kroppar och sig själva, aborter, könssjukdomar, de har fått tillitsproblem och svårt att bonda med en fast partner etc. De som kom ur ungdomen utan ärr och självhat är jag och en till. Vår gemensamma nämnare är att vi haft en enda partner och att vi inte precis låg på första dejten.
Vi kom alla fram till att det är väldigt sorgligt vad de varit med om och att det är så vanligt, men hade olika åsikter om huruvida det vore bra eller inte att backa bandet. Detta påverkar för övrigt även män.
Om båda vill ska det väl inte vara något problem. Självklart ska ingen stå ut med tjatsex eller bli utnyttjad, är inte vad det handlar om
Senast redigerad av RumphakanNr1 2025-11-01 kl. 18:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in