Citat:
Ursprungligen postat av
Pallal
Jag tycker faktiskt uppriktigt synd om Rask vad gäller det här. Men det var hög tid för Rask att lära sig den hårda vägen vad Joakim går för. Jag vet hur det är.
Det som är så tragiskt är att Rask har offrat allt för Jocke och Joakim sviker honom ändå just när han verkligen behöver en vän och en gentjänst.
Jag sa det för länge sen, han kommer slänga alla i sekten under bussen när han inte behöver dom längre, en efter en. Han behöver Anjo som maktmedel inför rättegången så Rask inte drar in Jockes inblandning och kommer förmodligen dumpa Anjo direkt efter rättegången.
Bara en sån sak att Jonna "behövde" scripta introt till i Jockes födelsedagsfest att "Jocke inte vet att vi har fixat en trollkarl. Joakim markerade på sin kanal att han vill distansera sig från Motvikt.
Har nån en teori om vad som ligger bakom detta? Kan det vara att Jocke fått läsa ur förhör med Rask och Anjo? Rask är inte så bra på att hålla på information menar jag.
Ja, han har offrat allt men egentligen inte till Jocke som person, utan till sitt eget omättliga behov av få bli känd och beundrad. Han hade inte brytt sig ett piss om Jocke om Jocke inte var just ”Jockiboi på Youtube”.
Citat:
Ursprungligen postat av
Damien-
Exakt. Byfånen lindar in sin förnedring i psykologiska ursäkter som om han vore någon sorts emotionell tänkare. BajsBaronen kan inte ens medge för sig själv att han blev rövknullad av sin egen “bror”.
Baronen i Trosa blev lurad och utnyttjad, men att slicka röv en drog för Baronen. Och Baronen sniffar nu Anjo mellan skinkorna som om den vore syre. Ni fattar...
Yes, men:
Glöm inte att
enda anledningen till att Rask ”ställt upp” så för Jocke är för att Jocke är den kändaste på Youtube och Rask vill till varje pris ha en del av hans karriär.
Om Jocke blev cancelad imorgon (låt säga, för att han hamnade på Dumpen eller på nåt annat sätt gjorde bort sig rejält) så tror någon här att Rask hade ställt upp för sin ”vän”? Tröstat honom, försvarat honom?
Nej han hade varit den som gapat högst av alla om hur vidrig Jocke är, att Youtube gjort HELT RÄTT som stängt av hans konto, bla bla bla…
Det är endast för egen vinning han är så lojal mot Jocke (som med allt annat).
Om han verkligen hade ställt upp för Jocke för att han genuint tyckte om Jocke, och skulle försvarat Jocke även om han inte var kändis, så hade man tyckt det var tragiskt att Jocke bara utnyttjade honom…
Nu skrattar jag istället, han utnyttjade Jocke för att få (vad han trodde skulle bli) en billig genväg in i ”kändisskapet” och nu blev han utnyttjad tillbaka. Karma.