2025-10-31, 09:16
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Den där korkade babben utvisade sig själv från gemenskapen igår genom att på ett väldigt osvenskt sätt försöka ta sig in i tävlingen genom hot och terror/skrämsel. Hade hon lyckats ta sig tillbaka in i tävlingen i gårdagens tävling hade hon redan tävlingen startat utsett sig själv till den självklara kandidaten för att röstas ut i nästa ev. öråd.

Snacka om självvalt utanförskap. Men det är hon för korkad att förstå. Jag blir inte förvånad om det efter programmet slut kommer fram att hon anklagat deltagarna/produktionen för rasism. Detta kommer dock produktionen knappast visa för oss tittare. Det kommer nog fram via instagram eller liknande.
Akhink hade varit immun vid nästa öråd så hon kanske hade hunnit hitta en pakt innan dess.
Citera
2025-10-31, 12:01
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
Jag halkade in på ett bananskal. Jag gick förbi TV4's Robinson monter på Way Out West när jag byggde tält där. Det var innan festivalen började, så 15 personal och jag. Saga som är castingchef verkade gilla mig direkt.

Jag tror att både SVT och TV4 valde mig för att jag är tickar alternativ boxen. Bor på landet och är lite udda. Det är nog inte svårare än så. Robinson är ett framgångsrikt koncept för att det blir garanterat konflikter. Eftersom vi svälter och blir utsatta för situationer där vi tävlar och röstar ut varandra. Vi som är med säljer själen för att ni ska få lite underhållning!

Har alltid gillat dig och skönt med folk som gör andra saker här i livet och goes with the flow

Och stackars er att få alla spekulationer från folk som inte känner er alls och som får se er i situationer de aldrig själva varit i, med svält och konflikter och tävlan. Bra gjort att ställa upp! För vår underhållning.

Jag hoppas du återhämtat dig. Jag känner igen ditt sätt att skriva från när du var med i tråden GVFÖ och pratade om din upplevelse där, så jag vet att du inte är ett bluffkonto. Alltid kul att höra saker från din synvinkel och som var med i experimentet Robinson.

Själv ser jag på programmet utifrån ett allmänmänskligt perspektiv och beteendevetenskapligt. Hur reagerar människan under stor stress och har något förändrats sen slutet av 90-talet vad gäller dynamiken? Blir hon mer och mer ego, finns det fler med i programmet med diagnoser? Sånt borde speglas i grupperna som en spegling av samhällsförändringen som har skett tänker jag.
Citera
2025-10-31, 12:37
Medlem
Juneauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Agust satt ju länge och höll på med bitarna på marken? Vad höll han på med då för han fattade ju inte att han gjorde fel? Det naturliga i det läget var ju att han försökte se mönstret.

Jaha då missade jag det. Tyckte han vände påsen upp och ner sen började slänga upp på bordet men några låg kvar på backen.

Men men dom påstod ju att dom skrikit i 2 min.

Men då borde ju produktionen brutit för fusk tycker man.
Citera
2025-10-31, 13:19
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Någon mer än jag som uppmärksammade han prgramledaren kommer ej ihåg vad han heter aldrig drog en döskalle vilket direkt får mig tro på fusk av tv4
Det är ju precis vad det går ut på. Googla geten och bilen.
Citera
2025-10-31, 13:20
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juneaux
Jaha då missade jag det. Tyckte han vände påsen upp och ner sen började slänga upp på bordet men några låg kvar på backen.

Men men dom påstod ju att dom skrikit i 2 min.

Men då borde ju produktionen brutit för fusk tycker man.
Precis och sen borde ju programledaren sagt att alla bitar "måste" ligga på bordet vid genomgången men det gjorde han inte väl. Jag minns inte exakt men ska kolla sen.
Citera
2025-10-31, 14:42
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Precis och sen borde ju programledaren sagt att alla bitar "måste" ligga på bordet vid genomgången men det gjorde han inte väl. Jag minns inte exakt men ska kolla sen.

Ja kolla upp det. Min minnesbild är att Agust sitter nerhukad länge medan folk skriker.
Citera
2025-10-31, 15:10
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Framför allt handlar det nog om att exhibitionismen gått över alla gränser. För ett par år sedan var det bara ett par småtjejer i tävlingen som körde med stjärtsnöre, i år går ALLA från göta-milfen till klockarns lilla Lea omkring med halva (hela) rumpan ute. Sen hjälper det såklart inte att både tävlingen och programledaren i år är erbarmligt sömniga...

Humor att Gränslandet i år har blivit någon slags halvpension-variant av The Island, där ett gäng avtalspensionärer lajvar Robinson. Och Yoda förklarar handlingen i synkarna...
Master Yoda, var ju en strålande liknelse, som tror att en kvinnlig padawan som Jasmine ska bringa balans till kraften (libidot), men nu far han hem till Dagobah för att vila upp sig helt enligt handlingen, och Per Skywalker kommer efter?
varför pekar bo-Johan ner i sitt skrev (sydlig riktning) med höger hand här
https://imgbox.com/OFI0ZNP4
https://imgbox.com/fOc8tpKE
samtidigt som resten av gruppen pekar mot horisonten & skådar Jesus! som valt att nedstiga & återkomma till just denna ö! som en starkare spelare sedan korsfästelsen
För alla nyfikna, det är alltså previewn till nästa avsnitt https://www.tv4play.se/video/58a7ec9...en-om-sakerhet
som Bo-Johans utför thaimassagen på sig själv utan thailändska! varför har ingen tänkt på den affärsmodellen på Sveriges thaisalonger
Senast redigerad av Crapmagic 2025-10-31 kl. 15:12.
Citera
2025-10-31, 16:26
Medlem
Bakarettans avatar
Ja herregud vilken lam säsong. Skitkanalen TV4 har gjort det IGEN. Nu har de satsat på en säsong som innefattar typ ingenting av värde att lägga sin energi på. Fullständigt intetsägande deltagare.
Det fattas ju en neger. Jösses? Har TV4 glömt att inkvortera?
Många nollåttor såklart. En stolle från SVT (Agust) som älskar se sej själv på TV. Och den otroligt tragiska Susanne som med förhoppningen om att kunna gå ner i vikt....gör bort sej deluxe. Otroligt tragiskt att se hur dessa puckon gör bort sej. Suck...
Citera
2025-10-31, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Den där korkade babben utvisade sig själv från gemenskapen igår genom att på ett väldigt osvenskt sätt försöka ta sig in i tävlingen genom hot och terror/skrämsel. Hade hon lyckats ta sig tillbaka in i tävlingen i gårdagens tävling hade hon redan tävlingen startat utsett sig själv till den självklara kandidaten för att röstas ut i nästa ev. öråd.

Snacka om självvalt utanförskap. Men det är hon för korkad att förstå. Jag blir inte förvånad om det efter programmet slut kommer fram att hon anklagat deltagarna/produktionen för rasism. Detta kommer dock produktionen knappast visa för oss tittare. Det kommer nog fram via instagram eller liknande.
Tycker att hon är underhållande till skillnad mot nästan alla andra
Citera
2025-10-31, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison1
Hehe.. När polskan Ania grät krokodiltårar över hur hemskt det var att Per var ensam, utsatt och fick alla röster när hon själv ju var en del av det hela, och programledaren säger "ni valde ju alla Per, så det kan ju knappast ha kommit som en överraskning", då njöt jag.
Tycker att det visar att hon har empati. Hon skämdes över vad hon gjort. Till skillnad hur det brukar vara. Att man går samman och snackar skit om den man röstar ut för att inför sig själva motivera varför man röstat ut någon.
Citera
2025-10-31, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dandielion
Verkade som en groomare.
Det där var inte snyggt. Varför skulle hon ge den till honom för att han skulle slippa en eventuell utmaning. Nu var det ju Lea som riskerade samma sak i stället. Var bland det sliskigaste jag sett i Robinsson. Vilken gentleman .
Citera
2025-10-31, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollebygden
Kevin är en liten råtta som trots en hemlig immunitet lurar naiva Lea
Ja inte snyggt. Charmar Lea så att hon ger bort sin immunitet bara för att han är rädd för att bli utmanad. Lea var tydligen totalt orädd inför tanken om duell. Är han bra på tävlingar egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in