Citat:
Ursprungligen postat av
V-Freeze
Jag och 2 polare sitter just nu och jobbar på en ide vi tror kan bli väldigt uppskattad men vi vill gärna höra kritik och åsikter angående den.
Vi ser en stor potentiell kundgrupp bland människor i 20-30 års åldern som precis börjar få sina första löner men inte vet någonting om hur de ska hantera sin privatekonomi.
Saker som fondsparande, bolån, och grundläggande ekonomiska begrepp upplevs som alltför komplicerade och skräckinjagande.
Iden är i kort att skapa en hemsida som samlar väsentlig ekonomisk information och gör den begiplig för användaren. Saker som budgetering, skulder, inflation, ränta och dylikt.
Vi vill få människor att förstå ekonomin som helhet och hur den påverkar en själv genom en hemsida med information, kalkylatorer och övningar
Vi hade verkligen uppskattat om ni kunde svara på detta inlägg med kritik.
Tack på förhand!
//VÅZ
Om den är gratis; visst.
Om det är ytterligare en tjänst med månatliga betalningar som låser allmänt lättillgänglig information bakom en betalvägg så låter det tveksamt.
I Swedbank appen finns det redan sådana tips som du talar om. Kanske inte lika omfattande som ni vill ha det men det finns. Eller så kan man googla. Eller fråga GPT, även om den kan ha fel.
Det kanske redan var självklart för er att fixa senare men jag tycker att en app låter mer kompatibelt med den här formen av verktyg. Om man sitter vid datorn så är det lättare att göra mer grundlig research men om man är vid mobilen (som de flesta är) så vill man oftast ha snabbare information. Jag gillar verkligen begrepps-delen i er idé, det skulle vara skönt att ha allt i en app.
Men som sagt, om betalning kommer på fråga så kan ni nog glömma att det kan bli en grej. Annonser eller frivilliga donationer får ni nog förlita er på.