• 1
  • 2
2025-10-30, 09:06
Medlem
Lao Tzus avatar
Det har kommit till min kännedom att många av Er verkar anonymt på nätet. Jämförbart med att gå anonymt med Burka på stan tycker jag.

Bör vi därför följa den unge moderate välfriserade riksdagskandidatens förslag om obligatorisk e-leg? Alla som är emot har något hemskt att dölja. Som att de exempelvis inte tillsammans vill slå vakt om det finaste vi har. Nämligen demokratin.

Citat:
Det finns en tanke med att kunna vara anonym på internet och sociala medier i totalitära stater och förtryckande regimer, men inte i Sverige.

Stärk polisens cyberenheter. Sociala medier ska inte vara laglösa zoner

Så låt oss nu tillsammans slå vakt om det finaste vi har: demokratin.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...t-och-naivitet
Senast redigerad av Lao Tzu 2025-10-30 kl. 09:47.
Citera
2025-10-30, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Det har kommit till min kännedom att många av Er verkar anonymt på nätet. Jämförbart med att gå anonymt med Burka på stan tycker jag.

Bör vi därför följa den unge moderate välfriserade riksdagskandidatens förslag om obligatorisk e-leg? Alla som är emot har något hemskt att dölja
”Så låt oss nu tillsammans slå vakt om det finaste vi har: demokratin.”
Nu ljuger dom. Det är demokraturen/autokratin de vill slå vakt om, för någon demokrati existerar inte.
Citera
2025-10-30, 09:22
Medlem
Sossarna och Moderaterna tävlar i att gå hårdast åt anonymiteten på Internet
Väntar bara på att Liberalerna går ut och kräver licens och körkort för att få använda sociala medier. För barnens, det öppna samhället och demokratins skull.
Citera
2025-10-30, 09:22
Medlem
TS verkar, minst sagt, ha svårt att skilja på äpplen och päron
Citera
2025-10-30, 09:23
Medlem
grungewhores avatar
Liberaler är det värsta vi har. De har öppnat helvetets portar för social credit score som inget annat parti eller block.
Citera
2025-10-30, 09:23
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onsala
TS verkar, minst sagt, ha svårt att skilja på äpplen och päron
TS skriver raljant, vilket vissa autister kan ha svårt att urskilja.
Citera
2025-10-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Liberaler är det värsta vi har. De har öppnat helvetets portar för social credit score som inget annat parti eller block.

Vänsterfolk är ofta raljanta...
Citera
2025-10-30, 09:52
Medlem
StoreSvartes avatar
Det är ofrånkomligt att det här kommer ske till slut. Yttrandefrihetsforum som Flashback kommer bara existera på anonyma nätverk som TOR när vanliga internet blir som ett kommentatorsfält på Aftonhoran.
Citera
2025-10-30, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu

Bör vi därför följa den unge moderate välfriserade riksdagskandidatens förslag om obligatorisk e-leg? Alla som är emot har något hemskt att dölja. Som att de exempelvis inte tillsammans vill slå vakt om det finaste vi har. Nämligen demokratin.

Om folket går med på detta så är det sista spiken i kistan. De som på allvar värnar om demokratin borde kunna söka asyl som politiska flyktingar i de demokratier som finns kvar(finns dom ens)?
Citera
2025-10-30, 09:53
Medlem
link71s avatar
Nu börjar alla migrera till linux- tails från windows pga massövervakning, eller varför inte gå all in på qubes+ Whonix om man är riktigt paranoid.
Citera
2025-10-30, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
TS skriver raljant, vilket vissa autister kan ha svårt att urskilja.
Nej, ts skriver svävande pga att om hen hade varit konkret och saklig hade det varit uppenbart för alla hur korkad argumentationen är.
Citera
2025-10-30, 10:43
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Nej, ts skriver svävande pga att om hen hade varit konkret och saklig hade det varit uppenbart för alla hur korkad argumentationen är.
"Det har kommit till min kännedom att många av Er verkar anonymt på nätet." är rätt uppenbart att TS är skämtsam.

Men frågan är om man förbjuder anonymitet på nätet, så måste man förbjuda maskering irl
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in