2025-10-29, 20:11
Medlem
Många vill att samhället ska bli hårdare med sådant här. Men ett förbud mot att bära burkar skulle drabba många. Uteliggare skulle t.ex. få det svårt...
Citera
2025-10-29, 20:11
Medlem
Jag står bakom nuvarande lagstiftning, alldeles för svårt att få igenom ett sådant förslag är min gissning. Vid en folkomröstning tror jag folk föredrar att bära burkarna snarare än att balansera eller rulla de
Citera
2025-10-29, 20:14
Medlem
Kontroversiell och svår fråga. Men jag anser nog efter många sömnlösa nätter om detta att det ska vara tillåtet att bära på burkar.
Citera
2025-10-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnynator
Jag står bakom nuvarande lagstiftning, alldeles för svårt att få igenom ett sådant förslag är min gissning. Vid en folkomröstning tror jag folk föredrar att bära burkarna snarare än att balansera eller rulla de

Jo, men vissa kanske inte tycker om att se folk som bär burkar i offentlig miljö. Men jag håller med att det bör vara tillåtet.
Citera
2025-10-29, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Kontroversiell och svår fråga. Men jag anser nog efter många sömnlösa nätter om detta att det ska vara tillåtet att bära på burkar.

Ja, jag såg en kvinna som bar burkar för inte så längesen. Jag tycker ändå att hon kan räknas som en vanlig svensk... Man har ju börjat bli ganska van att folk som bär burkar ingår i stadsbilden...
Citera
2025-10-29, 20:28
Medlem
Ett beslut mot att bära burkar riskerar skapa ett samhälle med vi och dom, hävdas det. Många kommer troligen ändå att bära burkar även om det skulle bli förbjudet. Och jag håller med... Man ska se människan och inte bara en person som bär burkar...
Citera
2025-10-29, 20:32
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Att bära en eller flera burkar offentligt. Ja du... I vissa fall kan det strula med farbror blå.

T ex på en liten badplats där det bara finns en och annan. Någon gång när vi suttit ute i mitt område och chillat.

A-lagarna har en bänk de alltid sitter på på sommaren i mitt område. De har burit burkar dit. Så till den grad att den lilla minikiosken precis bredvid har börjat sälja billigt folköl. Det tar slut hela tiden. En mysko grej var när jag bar hem en burk att dricka hemma, den var halvtom när jag kom hem och hade runnit öl i trappan. Fick skura upp det. Fanns inget synligt hål eller buckla.
Citera
2025-10-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
T ex på en liten badplats där det bara finns en och annan. Någon gång när vi suttit ute i mitt område och chillat.

A-lagarna har en bänk de alltid sitter på på sommaren i mitt område. De har burit burkar dit. Så till den grad att den lilla minikiosken precis bredvid har börjat sälja billigt folköl. Det tar slut hela tiden. En mysko grej var när jag bar hem en burk att dricka hemma, den var halvtom när jag kom hem och hade runnit öl i trappan. Fick skura upp det. Fanns inget synligt hål eller buckla.

Konstigt... Det fanns dock en tid då burkarna var gjorda av stål. De var också svåra att öppna och de flesta som upplevde den tiden har nog minne av att skära sig på en kapsyl. Det fanns dock nog ingen anledning att bära burkar då, eftersom det väl inte fanns pant på dem...
Citera
2025-10-29, 20:52
Medlem
StorFetAnkas avatar
Klart man ska få bära på burkar, hur fasiken ska man annars flytta dem från skrivbordet in i server racket? Däremot kan vi förbjuda pajetsoft Windows från att köras på burkarna.

Fast skämt åsido, burkan har väl de senaste 5 - 10 åren gått från en islamistisk symbol till mer eller mindre ett redskap som kan användas för att värna integriteten i det här massövervakningssamhället, så det är svårt att vara för eller mot ärligt talat. Däremot kan vi ju kasta ut varenda muslim, om man nu ska tala klarspråk och inte hålla på med en massa käbbel som att förbjuda saker som associeras med islam.
Senast redigerad av StorFetAnka 2025-10-29 kl. 20:55.
Citera
2025-10-29, 20:53
Medlem
En man bär burkar, en annan bär dem inte
Mannen med burkar har lite hår på flinten
Men burkar av aluminium utgör ett värde
Så det är inte alls så dumt att burkar bära
Av detta kan mannen med mer hår sig lära
Citera
2025-10-29, 20:57
Medlem
StorFetAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
En man bär burkar, en annan bär dem inte
Mannen med burkar har lite hår på flinten
Men burkar av aluminium utgör ett värde
Så det är inte alls så dumt att burkar bära
Av detta kan mannen med mer hår sig lära
Du gav mig en ide, är det inte pant på burkarna fortfarande? I så fall kan vi väl hiva in islamisterna i pantmaskinen så blir vi av med dem, och får dessutom betalt för det ;-)
Citera
2025-10-29, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorFetAnka
Du gav mig en ide, är det inte pant på burkarna fortfarande? I så fall kan vi väl hiva in islamisterna i pantmaskinen så blir vi av med dem, och får dessutom betalt för det ;-)

Du kan inte panta burka ... Eller man brukar panta burkar, inte burka....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in