2025-10-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandark23
Och budskapet i låten är att driva med frikyrkliga homofober vilket tingsrätten uppenbarligen inte fattade.
Du har uppenbarligen inte fattat alls hur tingsrätten resonerade.
Citera
2025-10-29, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Alltså att uppmuntra någon specifik person att begå självmord är ju olagligt, precis som du nu kanske gör mot mig. Och ska man bo i en demokrati får man tåla eller helt enkelt bara lämna en demonstration som man ogillar eller motdemonstrera. Ingen av er ska försöka lägga er i varenda individs rätt till yttrandefrihet och även vulgär samt aggressiv sådan
OK, det stämmer ju. Att uppmuntra till självmord eller att någon annan ska ge sig på någon, där är vi jämlika.

Men jag tycker att de saker som folk har gjort och sagt och sedan åkt på t ex HMF, inte ska vara tillåtet att säga eller skriva. Däremot kan man gärna bränna biblar eller koraner för de som blir kränkta av det menar jag borde fundera lite över varför de blir det. Men att ge sig på folk och t ex säga att de inte är värda att leva (det är ju inte ett hot eller en uppmaning till självmord), jag vete fan varför det ska vara OK.
Citera
2025-10-31, 11:42
Medlem
Man kan ju fråga sig vem det egentligen är som hetsar, när man tvingar någon att lyssna på sådan här ideologi under skolplikt.
Pojken kände sig givetvis hetsad mot av dessa åsiktspådyvlare.
Citera
2025-10-31, 23:01
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Du har uppenbarligen inte fattat alls hur tingsrätten resonerade.
Jodå, jag förstår att tingsrätten resonerade som treåriga barn med hjärnskador.
Citera
2025-10-31, 23:03
Medlem
Citat:
Du tror uppenbarligen att låten var central för domen. Det var den inte. Han hade blivit dömd även om han inte spelade upp låten.
Citera
2025-11-01, 08:56
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Kan du skriva vad du tycker är felaktigt med domen och varför du tycker den är felaktig?
Gärna utan att skriva barnligt också.
Citera
2025-11-01, 17:02
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Du tror uppenbarligen att låten var central för domen. Det var den inte. Han hade blivit dömd även om han inte spelade upp låten.
Alltså finns det ingen anledning att tingsrätten överhuvudtaget nämde låten i sin dom men nu gjorde de det och framstår därför som obildade idioter.
Citera
2025-11-01, 17:05
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Kan du skriva vad du tycker är felaktigt med domen och varför du tycker den är felaktig?
Gärna utan att skriva barnligt också.
Medborgare som använder sig av yttrandefriheten ska inte straffas av staten så den rättsosäkra gummilagen HMF ska avskaffas.
Citera
2025-11-01, 17:14
Medlem
Citat:
Alltså finns det ingen anledning att tingsrätten överhuvudtaget nämde låten i sin dom men nu gjorde de det och framstår därför som obildade idioter.
Apropå att resonera som hjärnskadade treåringar...
Citera
2025-11-01, 21:57
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Apropå att resonera som hjärnskadade treåringar...
Så Varbergs tingsrätt fattar inte att låten gör narr av homofober utan tror att det är en böghatarlåt vilket visar att de saknar allmänbildning eller är grovt autistiska.
Citera
2025-11-06, 07:58
Medlem
Citat:
Så Varbergs tingsrätt fattar inte att låten gör narr av homofober utan tror att det är en böghatarlåt vilket visar att de saknar allmänbildning eller är grovt autistiska.

De förstår högst troligen att låten gör narr av homofober men det var rätt att döma ändå utifrån sammanhanget ☺️ har du läst domen ?
Citera
2025-11-06, 10:59
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejdeen
De förstår högst troligen att låten gör narr av homofober men det var rätt att döma ändå utifrån sammanhanget ☺️ har du läst domen ?
Så det är alltså hets mot folkgrupp att göra narr av homofober enligt Varbergs tingsrätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in