Citat:
Ursprungligen postat av
Kesolukt
Nu sitter man här. Känns som att skelettet ska hoppa ur kroppen och jag har "bara" druckit i 4 dagar. Druckit lite ikväll för att hantera symtomen.
Känns som att abstinensen är mycket värre än förra gången.
Något som är svårt med att få hjälp är att mina blodprov ser bra ut. Kan mer eller mindre dricka hur mycket som helst men Peth, cdt och allt vad det heter ser normalt ut. Nån som varit med om liknande?
Detta gjorde att jag länge trodde att "äh, det är ju inte så farligt ".
Ja ja, ska nog ta mig till beroendemottagningen imorgon. För att ha abstinens på egen hand orkar jag inte en tredje gång.
Det var trist att höra, när du vaknar idag lär det inte kännas toppen. Ja, mina blodprover har också sett "bra" ut trots allt drickande. Men jag ser det inte som något kvitto på att allt är OK utan snarare en sorts vinstlott att i alla fall
den biten klarade sig någorlunda. Hjärnan tar ju exempelvis stryk av alkoholen, det är något jag definitivt märkt av. Och de mentala problemen syns ju inte på några medicinska tester.
Men det var ett bra initiativ att ta dig till beroendemottagningen idag - gör slag i sak innan du kommer på andra tankar nu när du vaknar! Kämpa på och hoppas du känner dig bättre igen snart!