Citat:
Jag vet inte men flera säger att varken U21 eller separata B-lagsserier fungerade bra. Hammarby vill inte ens vara med i U21.För det första så är det för att mitt syfte med "b-lag" är att gynna svensk talangutveckling genom att låta P19 spelare få spela mot senior fotboll. Vad ditt syfte med "b-lag" är, är jag inte helt på det klara med. Men om ditt syfte i denna b-lags diskussion inte är något annat än samma syfte som lagen i U21 serien har, så förstår jag inte varför dom inte kan fortsätta i U21 serien??
U21 är knappt seniorfotboll.
Mitt syfte är att SvFF ska godkänna liknande vad HTFF har
men eftersom många klubbar är emot klon/samarbetsföreningar verkar sådana stoppas
och då är B-lag ihop med A-lag i samma seriesystem som jag tycker är bäst och att de får stanna i samma serier som de är nu.
Det blir konstigt om B-lag måste vara U21...
Citat:
Även Superettanlag har klon/samarbetsföreningar, så det problemet finns även för dem om de åker ur, så det är INTE ett argument för att Allsvenska lags B-lag inte ska få spela i Superettan. Talangutvecklingen, som jag som sagt anser vara hela poängen vi diskuterar behöver inte spela i superettan utan div 1 duger gott och väl. Problemet med att spela i superettan, är att det är lätt hänt att lagen hamnar i samma serie, om a-laget åker ur, vilket blir problematiskt eller hur?
Citat:
Det behöver inte alls vara val mellan pest eller kolera, för man kan göra som jag skrev Men jag håller med om att det är svårt för ettanspelare att slå sig in i de lag som huserar i toppen. Men mellan pest och kolera, så får det väl helt enkelt vara så då? Att det är till en större fördel för lagen längre ner i allsvenskan, då steget från div 1 då blir mindre.