Citat:
Att kvinnor inte kan uppleva en känsla av fysisk trygghet bara för att ett riktigt angrepp inte har skett är rena dumheter.
Så kvinnor som vill att deras pojkvänner möter upp dem när de är på väg hem en sen eftermiddagkväll gör inte detta för att det inger trygghet? Det var något nytt.
Givetvis kan en partner inge trygghet även om ett angrepp ännu inte har skett. Du är dum i huvudet om du inte accepterar detta.
Citat:
Att en man står för en signifikant större del av räkningarna kan ses som omhändertagande då det ger en viss ekonomisk trygghet. Jag har aldrig påstått att det är en stor ansträngning. Ja, de flesta kvinnor kan betala räkningar på egen hand. Innebär detta att kvinnor inte uppskattar att få mer kvar i plånboken och inte kan uppleva ännu större trygghet om en man går in och betalar ner en betydligt större del av räkningarna? Vad lever du i för värld? Det handlar inte om den fysiska ansträngningen av detta utan om den ekonomiska aspekten.
Citat:
Så låt oss ta ett scenario där båda jobbar 8 timmar per dag men mannen tjänar betydligt mer och vi säger att han betalar en betydligt större % av sin nettoinkomst än kvinnan för att täcka räkningarna. Då menar du på fullaste allvar att han ska ta lika stort ansvar som kvinnan för hushållet eller inte kan slippa undan vissa hushållssysslor? Det är det dummaste jag har hört. Mannen bidrar redan mer så det är kvinnans uppgift att komma med en motprestation, annars är det till stor nackdel för mannen.
För att illustrera absurditeten i detta så låt oss ta ett exempel:
Vi säger att mannen tjänar 100 000 kronor/månad och får ut ca 60 000 SEK per månad netto.
Vi säger nu också att kvinnan tjänar 40 000 kronor/månad och får ut ca 30 000 sek per månad netto.
Ponera nu att mannen betalar 30 % av mannens inkomst (dvs. 18 000 kronor) går till hushållsräkningar medans kvinnans bidrag till hushållsräkningarna uppgår till 10 % (dvs. 3000 kronor). De sammanlagda räkningarna ligger därmed på 21 000 kronor säger vi.
Du menar alltså att i den här situationen, om de båda jobbar lika många timmar, så ska mannen inte kunna ha det mer slappt när det kommer till hushållssysslorna än kvinnan? Då är du dum i huvudet. För denna konstellation är till kvinnans fördel. Inte ens om ens kvinna såg ut som en supermodell så hade de flesta män med någon slags värdighet kunnat acceptera att de ska ta lika stort ansvar för hushållssysslorna när mannen redan bidrar avsevärt mer. Du resonerar som att du vore ett litet barn.
Citat:
Jag vet inte om du har svårt för matte men det krävs mindre än 10 minuters aktivt involverande för att laga ett par laxbitar i ugnen. Pröva själv får du se. Hur långt tid tar det att ta ut laxbitarna ifrån förpackningen? Max 1 minut. Att sätta på ugnen tar inte ens 10 sekunder. Sedan behöver man vänta tills det blir varmt, sätta in maten i ugnen och vänta. Att ens kalla detta för jobb är skrattretande. Om man är så utmattad som kvinna efter en hård arbetsdag att man inte ens orkar detta så är man nog för sjuk för att jobba eller för att ha en relation överhuvudtaget så det löser sig automatiskt.
Citat:
Din man verkar vara en toffel och du verkar manshaftig. Inte ett dugg förvånad över ert upplägg.
Citat:
Och många kvinnor trivs alldeles utmärkt med att laga mat till sina män. Så då kan du och jag bestämma hur vi vill leva våra liv.
Citat:
Du kanske har missat att en stor del av känslomässigt och fysiska yrken är kvinnodominerade. Jag kan jämföra den känslomässiga och fysiska ansträngningen jag utför på mitt jobb på ett djursjukhus med min partner som har ett typiskt kontorsarbete (jobbar hemifrån så han behöver inte ens lämna hemmet). Jag lyfter tungt, jag rör på mig hela dagarna, jag behandlar väldigt sjuka djur och behöver ta hand om deras djurägare och tyvärr avlivar vi även djur. Inte sällan djur som vi har lärt känna över en längre tid... så även deras ägare. Jag är typiskt sett tröttare än min partner efter 8 timmar på jobbet. Dessutom pendlar jag till jobbet. Lagar min partner mat blir det middag betydligt tidigare än om vi ska vänta på mig som kommer hem senare.
Jag vet inte om du har svårt för att ta in det som sägs men jag sitter inte och säger att den bästa lösningen i alla situationer är att kvinnan ska laga mat? Jag beskriver hur jag vill ha en relation.
Citat:
Gordon Ramsay är ju i varje fall svinrik så finns en del att imponeras av där. Men detta är lite skillnad mot att likt en toffel stå i köket och laga mat för att en manshaftig kvinna har kommanderat det. Ser du skillnaden?
Han följde sin dröm... mad respect. Men nu är det något helt annat som vi pratar om här.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-10-28 kl. 22:18.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-10-28 kl. 22:18.