2025-10-28, 20:56
Medlem
StoreSvartes avatar
När man trycker på knappen för att lägga in en smiley i sitt inlägg och klickar på fler så öppnas ett nytt fönster. Det känns väldigt klumpigt och omodernt. Man klickar för att lägga in en smiley och vet inte om den kom dit eller inte. Jag brukar klicka två gånger bara för att vara på den säkra sidan.

Borde inte det här kunna moderniseras?

Varför inte bara göra så att fler smileys kommer upp direkt (så man inte behöver trycka fler)?
Citera
2025-10-28, 23:47
Medlem
Jaa, jag har också reagerat på detta udda...
Citera
2025-10-30, 09:02
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
När man trycker på knappen för att lägga in en smiley i sitt inlägg och klickar på fler så öppnas ett nytt fönster. Det känns väldigt klumpigt och omodernt. Man klickar för att lägga in en smiley och vet inte om den kom dit eller inte. Jag brukar klicka två gånger bara för att vara på den säkra sidan.

Borde inte det här kunna moderniseras?

Varför inte bara göra så att fler smileys kommer upp direkt (så man inte behöver trycka fler)?
En annan har memorerat smileykoderna sedan länge

Tycker i övrigt inte det är några problem att använda rutan som poppar upp.
Citera
2025-10-30, 15:13
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
En annan har memorerat smileykoderna sedan länge

Tycker i övrigt inte det är några problem att använda rutan som poppar upp.

Jag kommer aldrig ihåg koderna.

Har du testat det i mobilen då?
Citera
2025-10-30, 15:53
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Jag kommer aldrig ihåg koderna.

Har du testat det i mobilen då?
Ja. Sitter nästan alltid på mobilen. Aldrig haft problem
Citera
2025-10-30, 16:06
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ja. Sitter nästan alltid på mobilen. Aldrig haft problem

Tänk dig så här då. Istället för att den skulle öppna upp en popup när man trycker [fler] så skulle den helt enkelt bara visa nästa "sida" av smileys inuti samma lilla ruta.

Nog skulle det vara smidigare?
Citera
2025-10-30, 16:12
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Tänk dig så här då. Istället för att den skulle öppna upp en popup när man trycker [fler] så skulle den helt enkelt bara visa nästa "sida" av smileys inuti samma lilla ruta.

Nog skulle det vara smidigare?

[fler] *klick*

Det funkar redan smidigt?

Men visst. Kan väl köpa din invändning. Förbättring av ux utan större insats. Bara liten justering i frontend.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-10-30 kl. 16:14.
Citera
2025-10-30, 16:42
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:

[fler] *klick*

Det funkar redan smidigt?

Men visst. Kan väl köpa din invändning. Förbättring av ux utan större insats. Bara liten justering i frontend.

Det är kanske inte precis så högprioriterat.

Nuförtiden så går det ju faktiskt att lägga in UTF-smileys också men jag har inte sett så många använda dom.

🦧🐴🐏🐑🦫🐰🦨🐻‍❄️🌏🛑⌛🚀🚥
Citera
2025-10-30, 16:54
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Det är kanske inte precis så högprioriterat.

Nuförtiden så går det ju faktiskt att lägga in UTF-smileys också men jag har inte sett så många använda dom.

🦧🐴🐏🐑🦫🐰🦨🐻‍❄️🌏🛑⌛🚀🚥
Kan säga som såhär: det är väldigt lätt fixat.
Nu var du i och för sig lite skeptisk till att använda tillägget. Men prova släng in förslaget här så tittar dem på det.
(FB) Ett egenutvecklat webbläsartillägg som gör Flashback lite trevligare

Hjälper i och för sig inte så mycket på mobilen, såvida inte webbläsaren tillåter tillägg. Chromes mobilapp tillåter såvitt jag vet inte några tillägg. Men kanske finns andra chromium-webbläsare som gör.

Men kan lova att jag kommer se till *klick* så det släpps till firefox också. Och där tillåter man tillägg på mobilen.
Citera
2025-10-30, 17:34
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Kan säga som såhär: det är väldigt lätt fixat.
Nu var du i och för sig lite skeptisk till att använda tillägget. Men prova släng in förslaget här så tittar dem på det.
(FB) Ett egenutvecklat webbläsartillägg som gör Flashback lite trevligare

Hjälper i och för sig inte så mycket på mobilen, såvida inte webbläsaren tillåter tillägg. Chromes mobilapp tillåter såvitt jag vet inte några tillägg. Men kanske finns andra chromium-webbläsare som gör.

Men kan lova att jag kommer se till *klick* så det släpps till firefox också. Och där tillåter man tillägg på mobilen.

Ja det är nog bara Firefox som har tillägg på mobilen just nu. Problemet med Firefox är ju att den är så förbannat seg och såsig. Det var därför jag slutade använda den för länge sen.

Men jag ska posta i tråden och sparar den i prenumerationer och håller koll där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in