Citat:
Ursprungligen postat av
Xemnas
Mådde dåligt under en längre period förra året och sista tiden urartade det ganska mkt med dålig sömn etc. Känns som jag förlorat kontroll över att sova oavbrutet, vilket jag gjort innan. När jag har psyket under kontroll har jag inga problem med att somna tidigt. Det enda som frustrerar mig är att jag vaknar flera gånger under tiden, oftast efter 2-3h, ibland mindre. Sen vaknar jag igen efter 2h ungefär, och därefter kan jag ibland vakna varje 30-45min. Riktigt frustrerande. Oftast har jag inga problem med att somna, men märker att detta tär rätt mycket på psyket med tiden.
Vad har ni för tips?
Jag tränar dagligen, försöker alltid få in 10k steg, äter hälsosamt och balanserat.
Vissa nätter känns det som att jag sover igenom hela natten, då jag inte kan minnas att jag vaknat. Är väl för att hjärnan är ganska avslappnad?
Gått ner cirka 8kg. Totalt 15-17kg på 3-4 år.
Kan ha göra med åldern, vet att många som passerar 40 brukar få det problemet att man vaknar upp på natten. Behöver inte va att man är pissnödig eller så.
Som nån nämnde ang koffein så det person till person, jag kan dricka 1-2 koppar kl 19 och ändå så somnar jag runt 22-22.30.