2015-10-03, 21:46
Medlem
I slutet av 90-talet så var det rätt hett med psykadelia, svamp var lagligt och även substanserna i den första rc-vågen. Jag kommer ihåg shoppar som Smart drugstore och Psykadeliska bokhandeln. Smart drugstore drevs väl av Kevin Zaar som delade ut svamp i tv. Han dog i aids för några år sedan.
Psykadeliska bokhandeln drevs av Thomas Gilek. Dom hade även ett väldigt aktivt forum på nätet om jag minns rätt.
Någon som vet vad Thomas Gilek gör idag? Han fick sitta av ett par domar i slutet av Psykadeliska bokhandeln tiden. Magiska molekyler kom väl upp under den här tiden också. Och även webshoppen Smartbar som hängde kvar i många år.
Någon som minns om det fans några fler? Eller något annat kul t ex forum eller irc-kanaler? Några personliga minnen från den här tiden?

Tror jag ska ha reklammaterial från båda Smart drugstore och Psykadeliska bokhandeln hemma, ska försöka leta upp det och lägga upp bilder
Citera
2015-10-04, 07:20
Medlem
SalvadorDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
I slutet av 90-talet så var det rätt hett med psykadelia, svamp var lagligt och även substanserna i den första rc-vågen. Jag kommer ihåg shoppar som Smart drugstore och Psykadeliska bokhandeln. Smart drugstore drevs väl av Kevin Zaar som delade ut svamp i tv. Han dog i aids för några år sedan.
Psykadeliska bokhandeln drevs av Thomas Gilek. Dom hade även ett väldigt aktivt forum på nätet om jag minns rätt.
Någon som vet vad Thomas Gilek gör idag? Han fick sitta av ett par domar i slutet av Psykadeliska bokhandeln tiden. Magiska molekyler kom väl upp under den här tiden också. Och även webshoppen Smartbar som hängde kvar i många år.
Någon som minns om det fans några fler? Eller något annat kul t ex forum eller irc-kanaler? Några personliga minnen från den här tiden?

Tror jag ska ha reklammaterial från båda Smart drugstore och Psykadeliska bokhandeln hemma, ska försöka leta upp det och lägga upp bilder

Läderlasse och hans Naturensdroger, tex. Eller kom de senare?

Kommer allafall ihåg att man kunde köpa 250mg's DXM och massa annat konstigt.

/SalvadorD
Citera
2015-10-04, 10:49
Medlem
ThaliaModestos avatar
Underbar trådstart, minns tiden med ett romantiskt skimmer.

Skulle dock vilja sticka ut hakan och påstå att psykedeliavågen/renässansen är i full gång med att alla färgglada technohippies har vuxit till sig lite och en ny generatorn tagit upp fanan. Tycker att det trippas riktigt frisk, folk verkar vara allmänt förtjusta i psykedelisk konst och mer eller mindre alla substanser en kan tänkas vilja ha finns relativt lätttillgängliga. För att inte tala om den indirekta effekten av den pågående cannabisliberaliseringen som verkar vara på gång och MAPS framgångsrika forskning. Vi lever i det!

Lägg jättegärna upp dom gamla reklambladen.
Citera
2025-10-27, 22:14
Medlem
Thomas Gilek avled 2016. Han blev 47 år. Jag skulle tro att dödsorsaken var alkoholrelaterad eftersom han de sista tio åren av sitt liv var gravt alkoholiserad, samtidigt som han försörjde sig som vårdbiträde inom hemtjänsten.

Thomas var en intelligent och bildad man. Jag saknar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in