Citat:
Deras lön är din skatt. Du tror att du tror att det inte krävs någon ansträngning att vara arbetare, du beklagar dig att du missar barnens fotbollsmatcher som om inte en uska gör det, Hur många gånger tror du vi får slänga oss iväg och jobba för det inte finns folk. Vi jobbar 4 kvällar på raken varannan helg vi blir beordrade in när det inte finns folk när som helst, Det är inte bara att ta ett "jobbsamtal".Det är ett ständigt slit för att försöka få till att dom gamla har ett drägligt liv sin sista tid. Förr älskade jag mitt jobb det kändes meningsafullt. Men sen drog dom ner på personalen gav den skit scheman men ingen löneförhöjning. Dom började räkna minuter vi var inne hos vårdtagaren. Som om dom var robotar. Ingen tanke på att det händer saker hos människor. Britta som är dement tar inte sitt piller på en minut varje dag ibland får hon för sig att inte ta och då får man lirka, ibland läcker stomipåsar, de gamla ramlar osv Man duschar inte alla på 30 minuter lixom. Då var det någon från högern som sa ."Ja passar det inte kan man söka nytt jobb" Det har de flesta av oss kompetenta engagerade nu gjort. Se hur det blivit. Minst en skandal varje dag i äldrevården. Ja njuter varenda gång ni kan ha det så. Ni har pissat färdigt på oss.
Ja, uskor har dåliga löner. Vad har min skatt med deras minimilön att göra? Sedan är uska Sveriges vanligaste jobba att ha så självklart kommer lönen vara låg? Utbud och efterfrågan.
Mina arbetspass brukar vara mellan 10-11 timmar. Förra året jobbade jag alla högtider förutom påsk. Jag har aldrig talat illa om låglöneyrken heller? Jag talar endast illa om vänstermänniskor. Jag tror du behöver läsa mina andra inlägg innan du brusar upp allt för mycket. Det är läggdags för dig med nu, glöm inte att ansöka om bidrag nästa månad med!.
Mina arbetspass brukar vara mellan 10-11 timmar. Förra året jobbade jag alla högtider förutom påsk. Jag har aldrig talat illa om låglöneyrken heller? Jag talar endast illa om vänstermänniskor. Jag tror du behöver läsa mina andra inlägg innan du brusar upp allt för mycket. Det är läggdags för dig med nu, glöm inte att ansöka om bidrag nästa månad med!.
Vill ni ha tillbaka den bra personalen kommer det kosta annars ta hand om era dina föräldrar själv eller lämna den till en apflock. Vet du vad alla ni kommer hamna där till slut. Känns rätt bra . Karma tror jag det kallas. Eller guds straff.