2025-10-26, 10:50
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Förstår inte poängen med att efterfråga mina familjeförhållanden när det varken har med vad vi diskuterar att göra, eller du tror på mina svar.
Det som du skall lura på, är att vi gör exakt samma sak på fritiden. Ändå upplever du dig så mycket bättre än mig. Det är där som din gigantiska brist blir totalt synlig.

Ja, du går nog inte upp klockan 4. Och du kommer nog inte hem lika sent som mig. Och det sista som min sort av typ av människa behöver, är ännu fler problem. Och det är det som du är för mig, problem. och när du introducerar problem, gör det, så känner du dig som en bättre människa än mig.

Det är du inte, du är en otroligt egotrippad individ.
Citera
2025-10-26, 10:52
Medlem
Tja, strängt taget har migranterna integrerats utmärkt i det svenska korruptionssystemet.
Ni bara tolkar ordet "integration" på olika sätt.

På det här forumet förstår folk "integration" som att lära sig språket, acceptera landets kulturella normer och värderingar. Men det är förra århundradet. Jag gjorde allt det där, och migrationshandläggare och domare tvekade inte att ljuga och förfalska dokument för att fatta beslut om min deportation.

Samtidigt, som ni ser, kan gangstrar, mördare och våldtäktsmän inte deporteras ens när deras brott är officiella bekräftad.

Det fungerar så därför att det i Sverige inte finns något system för kontroll över rättsväsendet eller byråkratin.
Så varje person som hamnar i det systemet kan göra vad som helst utan konsekvenser.

Domare kan fatta beslut baserade på mutor.
Tjänstemän kan använda budgetpengar hur de vill (förra veckan avslöjades det att en tjänsteman i Solna helt enkelt använde 18 miljoner statliga kronor för egen del).
Politiker kan driva igenom lagar om korrupta ”gröna projekt”.

Och så är det överallt.
Naturligtvis väntar alla dessa system bara på att kriminella klaner ska etablera sig i dem.
Och det är precis vad som har hänt. Jag tycker att det är ett exempel på hundraprocentigt lyckad integration. Haha
Citera
2025-10-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Det som du skall lura på, är att vi gör exakt samma sak på fritiden.
Driver du också språkcafé på din fritid, vad roligt!
Citera
2025-10-26, 10:58
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Driver du också språkcafé på din fritid, vad roligt!
Nej, jag gör det på min arbetstid. Mer än hälften av mina kollegor talar inte svenska. Det är inte mitt val, det är människor som du som kastat det i mitt liv.

Jag ville inte ha det så, men det skall du och din gäng tvinga på mig. För då blir era narcissistiska tankar bekräftade. Du är en tvättäkta narcissist. Och när du har ditt språkkafe, så blir dit ego bekräftat. Det är inte för att du är en bättre människa än mig, mitt liv skiter ju du i.

Ha en fin söndag, förslagsvis kan du tillbringa den med att öva upp din empati.
Citera
2025-10-26, 11:03
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Jag vill inte ha något folkutbyte oavsett hur skötsamma de är.
+1

Man undrar om det gjorts en grundlig undersökning om det verkligen är integration svenskar vill ha = invandrare (dvs växande antal!) in överallt i vardagslivet?
Med tanke på white flight från bostadsområdena så pekar åtminstone den faktorn på motsatsen - man kan vara fin och säga att man accepterar mångkultur. Tills den blir för påträngande.

Att mångkulturtillväxten sedan länge gått för långt, är och förblir grundproblemet.
Citera
2025-10-26, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Nej, jag gör det på min arbetstid. Mer än hälften av mina kollegor talar inte svenska. Det är inte mitt val, det är människor som du som kastat det i mitt liv.

Jag ville inte ha det så, men det skall du och din gäng tvinga på mig. För då blir era narcissistiska tankar bekräftade. Du är en tvättäkta narcissist. Och när du har ditt språkkafe, så blir dit ego bekräftat. Det är inte för att du är en bättre människa än mig, mitt liv skiter ju du i.

Ha en fin söndag, förslagsvis kan du tillbringa den med att öva upp din empati.
Detsamma. Det förtjänar du, som sliter så hårt i veckorna.
Citera
2025-10-26, 11:39
Avstängd
"Integration" är ett nytt påfund, pga alldeles för ohållbara volymer och främmande kulturer. Förr skedde det där av sig självt genom att migranten gifte sig och umgicks med ursprungsbefolkningen och på andra sätt anpassade sig och gick upp i den nya kulturen.
Citera
2025-10-26, 11:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Han verkar på Särö. Det är nog Sveriges minst integrerade område. Skulle tro att det är 100 procent vitt svenskt.
Ja, det slår liksom ALDRIG fel.. de få som debatterar som bor i förorten (nalin baksi t.ex, om hon inte flyttade till slut också) brukar vara betydligt mer ödmjuka, och pessimistiska kanske. Inte de här verklighetsfrånvända tölparna..
Citera
2025-10-26, 11:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Ja det är klart att den meningen du skrev är lätt att skriva när man suttit hela livet i mammas källare.

"Du vet väl om att under alla mina år på NASA så hade jag den bästa lönen av alla som jobbade där?" Ser du hur lätt att skriva en meningslös mening?
Gäsp. Vad vill du ha sagt mer än vanliga pk-perdonangreppen? Att svensken ska anpassa sig till blattarna? Låt mig gissa, du bor rasrent som dina kommunistpolare?
Citera
2025-10-26, 12:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av elijah1
Tror inte personen tänker på att de krävs att kunna bli bra bemött om man kommer till ett nytt land och att folk vill bjuda in till samtal på jobb eller vid aktiviteter så att man hjälper de som kommer för utan att få den kontakten i samhället är de ju svårt att få en integration att fungera..

Samtidigt i såna här trådar ser man ju att skulle de som klagar och säger att de inte går att ha integration om de som kommer inte vill skulle i så fall få väldigt svårt själva utomlands om folk tänker likadant.

Själv anser jag att man kan se på områden där folk faktiskt samarbetar och tillsammans skapar kontakter mellan alla än där alla anser att de är invandrare som ska dra hela strået..

Samtidigt så går då svenskar bort därifrån och säger invandrare stör mig och vill försöka få kontakt de är hemskt för att sen i nästa stund sitta de vill inte anpassa sig.
Hur många blattar umgås du själv med? Vi har inte bett om massinvandring kommuistdrägg! Svensken bjuder knappt in sina syskon, lycka till med några nyanlända.. och det går åt andra hållet också, inte fan fick jag följa med mina invandrade polare när de skulle iväg på olika grejer när vi var små, de tog aldrig med sina barns polare på grejer (vanligare tvärtom). Så ta ditt skitsnack och dra åt helvete!
Citera
2025-10-26, 12:03
Medlem
tzjs avatar
Gubben som skrivit insändaren bor i Särö. Där finns kanske en invandrare.
Citera
2025-10-26, 12:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Nej, invandrare måste tala svenska med svenskar för att lära sig språket och kulturen.

Begå brott är inte motsats till integration, dumme jävel.
Men gör det själva då pk-drägg. Påtvingad "solidaritet" är inte solidaritet. Ni har tagit fan i båten, då får NI ro honom iland!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in