2025-10-26, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Inte svenskars jobb att integrera. Det är antirasisternas jobb. Ni vet de där pk gängen som talar om värdegrund hela tiden?
Jupp, det är vi som håller igång språkcaféer, ordnar med läxläsning i utsatta områden etc. Vilka trodde du det var?
Citera
2025-10-26, 10:25
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Nu har vi inte etniska enklaver i Sverige på samma sätt som i tex USA. Inom en etnisk enklav kan man bygga upp karriärnätverk mm. I Sverige är det mer som svenskar är underrepresenterade att vissa områden men alla andra bor för blandat för att bygga upp den egna gruppen.
Sverige är ett underligt land på så sätt att man måste kunna tala absolut perfekt svenska för att vara "svensk". Och ganska så ofta så räcker det för att bli integrerad. För Sverige är i botten ganska tolerant, men inte mot just dålig svenska.
Citera
2025-10-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Sverige är ett underligt land på så sätt att man måste kunna tala absolut perfekt svenska för att vara "svensk". Och ganska så ofta så räcker det för att bli integrerad. För Sverige är i botten ganska tolerant, men inte mot just dålig svenska.
Kruxet är att väldigt få som lär sig ett nytt språk i vuxen ålder någonsin kommer att prata utan brytning. Och detta stör skiten ur folk.
Citera
2025-10-26, 10:28
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Jupp, det är vi som håller igång språkcaféer, ordnar med läxläsning i utsatta områden etc. Vilka trodde du det var?
Med tanke på era resultat, så går ni säkert på skattepengar och göra hela biffen till en cirkus i värdegrund.

Dessutom så är det inte deras barn som du skall lära upp. Det är dina egna, men du har väl utrotat dem, som du vill utrota mig.
Citera
2025-10-26, 10:30
Medlem
Citat:
Med tanke på era resultat, så går ni säkert på skattepengar och göra hela biffen till en cirkus i värdegrund.

Dessutom så är det inte deras barn som du skall lära upp. Det är dina egna, men du har väl utrotat dem, som du vill utrota mig.
Hört talas om volontärarbete?
Citera
2025-10-26, 10:31
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Kruxet är att väldigt få som lär sig ett nytt språk i vuxen ålder någonsin kommer att prata utan brytning. Och detta stör skiten ur folk.
Så är det, kolla in vår drottning som sas vara en språkbegåvning och kunde 6 språk. Men inte svenska. Sägs att man aldrig kan lära sig ett nytt språk om man är över 15 år när man börjar. Men min mamma kom från Finland/Karelen vid 30 och talade absolut perfekt svenska, inte Finlands-svenska. Så det går.
Citera
2025-10-26, 10:32
Medlem
Sladdarens avatar
Nä. Fels sorts kulturer och folk har import-invandrat sen 2015 som inte är anpassad till svensk och europeisk kultur överlag och i stora drag och sen jämfört med bättre anpassande invandrande folk och kulturer från andra länder utanför europa än mena- länder. Det är den kalla sanningen

Lyckad integration är att välja rätt sorts folkkulturer som får invandra och det är inte dominerande mena länder, långt ifrån. Har inget med svenskar att göra överhuvudtaget. Har med invandringskulturens egenskaper att göra ta för sig på smörgåsbordet än att bli matade ifrån det

Naiva svenskar gick all in med menainvandringen för 10 år sen 2015. Invasionerna har fortsatt och verkat i över 10 år nu i landet. Den naiva svenskan avtackar sig den kulturen, religionen det medfört och dess välfärdseffekter. Svensken ser att den kulturen har gjort bort sig efter lång utvärderingstid och ska åka hem till sina hemländer till mycket hög procent avlastning.

Ev bytas ut till bättre anpassade kulturer eller nån annan kultur som sköter just sin egen integration, engagerar sig och respekterar landet Sverige och svenskarna som egentligen är ett lättsamt folk eftersom de har tolererat kaos hur länge som helst ifrån missanpassade kulturer som gjort bort sig

Handlar om att ta för sig, anmäla sig frivilligt på smörgåsbordet av vad landet erbjuder för integrationsmöjligheter. Betänk så här att invandraren har alla möjligheter att jobba sen i vilket EU land som helst om de kan engelska ? Hatar de landet de är i tex sverige så skola dig och ge dig iväg sen.. till annat land och arbeta lev där ?
Citera
2025-10-26, 10:33
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Hört talas om volontärarbete?
Hört talas om egna barn? Du vet de där som borde vara viktigast för varje levande individ. Hade du haft en gäng unga barn, så hade du inte haft tid med att leka värdegrundsfantast.
Citera
2025-10-26, 10:35
Medlem
Citat:
Hört talas om egna barn? Du vet de där som borde vara viktigast för varje levande individ. Hade du haft en gäng unga barn, så hade du inte haft tid med att leka värdegrundsfantast.
Har ett gäng barn. De går på lite olika universitet. Själv då, hur använder du din fritid?
Citera
2025-10-26, 10:41
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Har ett gäng barn. De går på lite olika universitet. Själv då, hur använder du din fritid?
Jaha, misslyckade individer då? Mina är astronauter och presidenter. Uppenbarligen så använder jag min fritid till samma sak som du. Det är det enda som kommer vara något som är givet sant.

Men ok, jag håller föreläsningar på NASA, helt gratis. Försöker integrera dem i min värdegrund.
Citera
2025-10-26, 10:44
Medlem
Citat:
Jaha, misslyckade individer då? Mina är astronauter och presidenter. Uppenbarligen så använder jag min fritid till samma sak som du. Det är det enda som kommer vara något som är givet sant.

Men ok, jag håller föreläsningar på NASA, helt gratis. Försöker integrera dem i min värdegrund.
Förstår inte poängen med att efterfråga mina familjeförhållanden när det varken har med vad vi diskuterar att göra, eller du tror på mina svar.
Citera
2025-10-26, 10:47
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
INSÄNDARE. Vi svenskar måste bli bättre på att acceptera det som först kan kännas lite främmande. Lyckad integration hänger inte bara på invandrarna, utan också på hur vi svenskar accepterar det som inte är genuint svenskt, skriver Steffen Häggström.

https://www.dn.se/insandare/lyckad-i...t-pa-svenskar/

Håller ni med?

Suck, ännu en platt artikel om " Acceptans för det främmande" Så löser det sig

Jag tycker tvärtom. Svenskar behöver inte acceptera först och främst. De ska vara tydliga gentemot invandrare vad som gäller i det här landet , vad att göra och inte göra - sätta tydliga gränser och låta invandrare förstå att de har kommit till ett land där det finns tydliga regler , lagar och förordningar.

Det är det enda som behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in