2025-10-25, 01:54
Avslutad
Hej alla,
Jag har hamnat i en riktigt frustrerande situation med mitt M3panel‑konto och hoppas att någon här kan ge mig råd eller har liknande erfarenheter.

Vad som har hänt
1. Kontot har blivit hackat – jag kan inte logga in längre. En kväll så loggar annan person in på M3panel konto och byter lösenord på mitt konto så jag kan inte logga in med mitt lösenord längre.

2. Jag har försökt återställa lösenordet via e‑post, men jag har inte fått något återställnings‑mail från M3panel.

3. Jag kontaktade deras support och fick ett svar där de bad mig att skicka följande uppgifter för att granska ärendet igen:

* Fullständigt namn
* Adress
* Födelsedatum
* Svaret på säkerhetsfrågan

4. Problem med säkerhetsfrågan och födelsedatumet både säkerhetsfrågan och födelsedatumet kan bara anges en gång och det finns ingen möjlighet att ändra dem i kontoinställningarna.

5. Supporten vägrar återställa kontot – efter att jag skickat all begärd information fick jag följande svar:
“Vi fortsätter att blockera ditt konto – eftersom du har brutit mot våra villkor. Vi tackar dig dock för ditt intresse för vår plattform.”

Samtidigt bifogade de en förklaring om varför de har gjort detta:
“Då och då görs en kvalitetskontroll av våra paneldeltagares konton för att säkerställa att ärliga och sanningsenliga svar ges och att paneldeltagarna inte missbrukar panelen i form av flera falska konton.”

“Kvaliteten på våra uppgifter är mycket viktig, och därför är vi mycket noga med att enkäterna besvaras och inte bara klickas slumpmässigt för att få poäng.”

“Om du till exempel har flera konton i panelen, går igenom enkäter väldigt snabbt, lägger alldeles för mycket tid på enkäter, inte svarar på de öppna frågorna etc., kan du bli föremål för kvalitetskontrollen.”

Jag har inga fler konton, jag har aldrig svarat på enkäter i onödan snabbt, och jag har alltid försökt ge kompletta svar. Jag tror därför att kontot har blivit komprometterat av en tredje part, inte att jag har brutit mot deras villkor.

Tips på hur man kan skydda sina panel‑konton bättre i framtiden, starkare lösenord, etc.)? M3panel erbjuder inte 2fa.

Hur kan man eskalera ett ärende när supporten vägrar återge kontot och påstår att villkoren har brutits? Finns det någon högre kontaktpunkt (t.ex. juridisk eller konsumentombud) som kan hjälpa?

Men jag vill gärna återfå åtkomsten till mina tidigare svar och poäng. Alla erfarenheter, råd eller alternativa kontaktvägar till M3panel‑support är mycket uppskattade.
Senast redigerad av Unhinge-Maternal 2025-10-25 kl. 02:48.
Citera
2025-10-25, 15:53
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unhinge-Maternal
Finns det någon högre kontaktpunkt (t.ex. juridisk eller konsumentombud) som kan hjälpa?

Dom flesta skulle inte bry sig om kontot blev nerstängt men hela ditt inlägg handlar om någon form av desperation att få tillgång till M3 panel igen.
Du ser inte kopplingen mellan din desperation och varför kontot är stängt i det fetade nedan?

Om du till exempel har flera konton i panelen, går igenom enkäter väldigt snabbt, lägger alldeles för mycket tid på enkäter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in