• 1
  • 2
2025-10-25, 11:23
Medlem
TL;DR: Relativt ny relation, vi har känt varandra ca 2 år. Killen har mobilen i handen oftare än inte. Jag är frusterad och upplever att jag inte kan umgås med honom på ett normalt sätt. Hur ska jag göra för att umgås med min pojkvän och få hans uppmärksamhet när han tycker att Flashback och ChatGPT är intressantare?

Problemet:
Har en relativt ny relation. När jag umgås med min pojkvän är det som att umgås med honom och hans mobil. När vi kollar på tv, ligger i sängen, är ute bland folk, lagar mat, röker cigg osv. Det spelar ingen roll vad vi gör, han har alltid sin mobil i handen. I mobilen är han inne på flashback (han gör ca 10 inlägg/dag här) eller så skriver han med sin "bot", dvs ChatGPT.

Vi bor inte ihop. Jag vill bo ihop. Planen är att flytta ihop om nåt år, han verkar pepp på det. Jag är också pepp. På att bo ihop med min pojkvän, som jag tycker om väldigt mycket. Här är några konkreta exempel på vad som orsakat antingen en konflikt eller irritation från min sida det senaste:
OBS, det här är min sida av det hela. Han har naturligtvis ett annat sätt att se på saken, ha det i åtanke. Kan tyvärr inte redogöra för hur hans sida ser ut eftersom hans standardsvar är "jag orkar inte ha den här diskussionen".

1. Vi träffade min familj. Han läste på flashback. Efter ett tag la han faktiskt ner mobilen efter jag bad honom, vilket var skönt och uppskattades från min sida. Men jag tycker inte att jag ska behöva säga till en vuxen man att lägga ner mobilen i fickan när vi umgås med folk?

2. Han tycker att jag tar för lite intiativ till sex. Jag är svinkåt på honom, men det är ganska svårt att hålla uppe attraktionen till någon som alltid har sin mobil i handen. Vi bor långt ifrån varandra. När han kom hit senast hade jag mens. Första kvällen här bad han mig ta mer initiativ. Så jag tog initiativ till att suga av honom ett par gånger, tror han uppskattade det.

När min mens var slut försökte jag ta intiativ flera gånger under loppet av två dagar, men avvisades. Han pluggar och hade en stor inlämningsuppgift att fixa. Blev lovad uppmärksamhet efter att han var klar med den. Han började med den runt 13 på dagen. Ungefär kl 02 på natten kände han sig klar. Vi la oss i sängen. Han plockade upp mobilen och började diskutera sin inlämningsuppgift med ChatGPT. Jag låg naken bredvid honom. Tog på honom. Försökte kyssa honom. Efter någon timme gav jag upp. Han gick ner och hämtade datorn för att fixa mer med uppgiften. Vid ungefär kl 06 la han ifrån sig datorn och var redo för sex. Jag var svintrött och ville bara sova. Sa att om han vill ha sex får han gå ner och hämta en energidricka till mig. När han kom upp låg jag naken i sängen och tog på mig själv för att vara redo.

Han la sig bredvid mig och medans jag drack plockade han upp mobilen igen och gick in på flashback. Jag låg bredvid honom i 10 minuter, sedan gav jag upp och gick ner istället. Efter ungefär en timme insåg han att jag inte var kvar i sängen och kom för att leta efter mig.

3. Imorse. Jag ber honom komma och mysa med mig i sängen. Han säger att jag luktar bajs i munnen. Fine, det är inte så jävla sexigt. Så jag borstade tänderna och använde bakteriedödande munskölj medans han låg kvar och pratade med chatGPT. Efter det låg vi i sängen och pratade en stund. Sedan gick han in på flashback istället. Jag gav upp och började städa lite. La mig bredvid honom i sängen igen och frågade hur jag ska göra för att ta intiativ till sex, eftersom mina sätt uppenbarligen inte fungerar. Han började berätta för mig vad jag INTE ska göra. Jag sa att jag vill ha konkreta exempel på hur jag SKA göra för att få hans uppmärksamhet när han har sin mobil i handen. Han sa att han "inte orkar ta den här diskussionen" och gick ner istället.

Saker som återkommer hela tiden är att vi ska kolla på tv, men eftersom han läser på flashback eller chattar med sin bot hänger han inte med så jag måste förklara handlingen och/eller vilka karaktärerna är hela tiden. Detta är oavsett om han eller jag valt vad vi ska titta på. När jag pratar om mina planer måste jag upprepa det flera gånger eftersom han inte lyssnar eller kommer ihåg vad jag sagt. När det väl blir dags för mig att göra det jag pratar om frågar han tex "Jaha vart ska du?". När jag pratar om vad VI ska göra måste jag upprepa och påminna. I mataffären, på bussen, när vi umgås med folk. Det spelar ingen roll vad vi gör, han har mobilen i handen.

Kanske låter som att jag är väldigt självupptagen och bara pratar om mig själv. Så kanske det är. Men jag har koll på vad han har för inlämningsuppgifter i plugget och lyssnar gärna när han pratar om det. Kan inte direkt komma med några vettiga synpunkter eftersom jag har noll erfarenhet av hans ämne, men jag gillar verkligen när han bollar sina idéer och tankar med mig. Jag har även koll på vilka diskussioner han är aktiv i på flashback eftersom jag lyssnar på honom när han pratar om det. Flashback är egentligen helt ointressant för mig, men eftersom det är viktigt för honom ser jag det som viktigt för mig också.

Jag vill kunna leva med den här mannen som jag har gått och blivit väldigt kär i. Jag vill lösa det här. Snälla hjälp mig. Min spontana känsla just nu är att skicka hem honom och sen försöka komma över honom. Men den tanken gör mig jävligt ledsen. För eftersom vi kände varandra innan vi blev ihop vet jag att han egentligen är en fantastisk kille. Tyvärr är han inte en fantastisk pojkvän just nu.
Citera
2025-10-25, 11:32
Medlem
S.O.Stolps avatar
Haha, Flashback verkar vara den stora boven i dramat här. Och att du luktar bajs i munnen. Dumpa.
Citera
2025-10-25, 11:44
Medlem
Hustomten93s avatar
Vad du ska göra härnäst hänger ju ganska mycket på om du har berättat för honom om hur du känner eller inte.
Tänk inte att hans mobilanvändande bara står i vägen för sex, om ni flyttar ihop och inget händer så kan jag garantera att det blir du som får städa, laga mat, planera matkassen, ordna dejter, tvätta, ta hand om ekonomin, och han kommer att långsamt börja förakta dig för att du kommer i vägen för hans mobilanvändande.
ChatGPT är ett gift om man använder det för mycket.
Citera
2025-10-25, 11:45
Medlem
Usch vad äckligt att lukta bajs i munnen!
Nä, be honom flytta ihop med sin chatbott istället. Det verkar passa honom bättre.
Citera
2025-10-25, 11:48
Medlem
kalkryggars avatar
Jag läste några rader i början och skummade sen igenom resten.

Du löser det du anser vara ett problem genom att säga till honom att du inte trivs i situationen ni har och så beskriver du att det handlar om mobiltelefonen som ett stort problem.

Säg att för dig så är det ett krav att han lägger ner den när ni umgås. Om det inte fungerar för honom så får ni gå skilda vägar. Sen måste du givetvis hålla det också. Mest för din skull.

Han verkar vara på Falshback såpass mycket att han borde se den här tråden. Han bör då också kunna identifiera att du är du så han kan väl svara dig genom att skicka PM.

Det låter ärligt tala inte som att han är speciellt intresserad av dig. Om det är just dig eller om det är att ha en flickvän rent generellt vet jag dock inte.

Du verkar ju vara en kåt och glad prick i övrigt, så du kanske ska försöka hitta någon lite roligare man att slösa din tid på?
Citera
2025-10-25, 11:58
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Du verkar vara jävligt needy. Vill hela tiden ha uppmärksamhet. Han verkar ha ett eget liv med egna prioriteringar och tänker inte alltid ge dig uppmärksamhet som ett barn. Den här relationen kommer inte att fungera så jag föreslår att du istället blir ihop med någon simp som lever enbart för dig och kan lyssna på din wall of text från morgon till kväll. Det hade nog varit bäst för er båda.
Citera
2025-10-25, 12:31
Medlem
Möjlig diagnos på killen. Du gör inget fel, han har ett beroende som gått för långt.
Även om du lyckas konfrontera honom om detta så är det ytterst liten chans att han kommer lyckas bryta sitt beroende.
Tldr DUMPA
Citera
2025-10-25, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Du verkar vara jävligt needy. Vill hela tiden ha uppmärksamhet. Han verkar ha ett eget liv med egna prioriteringar och tänker inte alltid ge dig uppmärksamhet som ett barn. Den här relationen kommer inte att fungera så jag föreslår att du istället blir ihop med någon simp som lever enbart för dig och kan lyssna på din wall of text från morgon till kväll. Det hade nog varit bäst för er båda.
Du har rätt i att jag är väldigt needy. Men tycker inte att jag har så höga krav?

Ni som skriver att jag ska dumpa honom kan lägga ner. Det kommer jag inte göra. Han har en stor kuk och får mig att skratta, jag har inte högre krav än så.

Om det inte vore för att mobildata är en grej hade jag bara stängt av mitt wi-fi. Kan man köpa något som stör ut mobildatan kanske? Han är jättedålig på IT så jag kan nog lura i honom att det är mobilen det är fel på.
Citera
2025-10-25, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twisted1991
Möjlig diagnos på killen. Du gör inget fel, han har ett beroende som gått för långt.
Även om du lyckas konfrontera honom om detta så är det ytterst liten chans att han kommer lyckas bryta sitt beroende.
Tldr DUMPA
Han har bara en diagnos. Jag har två. Inte kan jag väl dumpa någon för att han har en diagnos när jag har dubbelt så många?
Citera
2025-10-25, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag läste några rader i början och skummade sen igenom resten.

Du löser det du anser vara ett problem genom att säga till honom att du inte trivs i situationen ni har och så beskriver du att det handlar om mobiltelefonen som ett stort problem.

Säg att för dig så är det ett krav att han lägger ner den när ni umgås. Om det inte fungerar för honom så får ni gå skilda vägar. Sen måste du givetvis hålla det också. Mest för din skull.

Han verkar vara på Falshback såpass mycket att han borde se den här tråden. Han bör då också kunna identifiera att du är du så han kan väl svara dig genom att skicka PM.

Det låter ärligt tala inte som att han är speciellt intresserad av dig. Om det är just dig eller om det är att ha en flickvän rent generellt vet jag dock inte.

Du verkar ju vara en kåt och glad prick i övrigt, så du kanske ska försöka hitta någon lite roligare man att slösa din tid på?
Nej han kommer aldrig se den här tråden, han läser aldrig det här forumet
Citera
2025-10-25, 12:41
Medlem
Förklara för honom hur den konstanta mobilanvändningen får dig att känna, att du känner dig bortprioeiterad och att han inte lyssnar på dig för att telefonen tar allt fokus. Sen låter du han vara och ser om han är villig att minska på telefonen för att han tycker dina känslor är tillräckligt viktiga eller om han inte är det. Sen fattar du ett beslut huruvida du vill stanna kvar i relationen eller inte därefter. Tjata inte, det kommer bara uppstå sprickor mellan er. Förklara bara lugnt och tydligt exakt hur det får dig att känna och sen får han som vuxen människa välja om han ska möta dig i det eller om mobilen är viktigare.
Citera
2025-10-25, 13:34
Medlem
Varför är han så besatt av Flashback?
Sex går för fan före allt annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto