2025-10-22, 12:02
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Var har du fått denna info ifrån ? Låter ju helt vansinne
Varför skulle man skicka tillbaka det? Kostnaden för frakten och returhanteringen lär vara många gånger högre än vad varorna är värda så man kan antingen destruera varorna lokalt eller göra som Amazon gör... https://merkandi.se/products/amazon-outhamtade-paket-missade-leveranser-mysterium-pack-hemlighet-pack-amazon-paket-mysterium-pake t-basta-kvalitet-stangd/1111961
Köp outlösta paket för 54.70/kg
Senast redigerad av kimdah2002 2025-10-22 kl. 12:28.
Citera
2025-10-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bochi2
Hämtade inte ut TEMU paket i tid. har nu skickats tillbaka antar jag.
vet nån ungefär hur lång tid det tar att dom får det tillbaka och när jag får mina pengar ? görs returen automatiskt? kan dom göra en fuling och behålla pengarna?
Många företag tar 300 kr i hanteringskostnad för paket som inte hämtas ut oavsett innehåll. Du riskerat alltså att behöva betala mer än vad sakerna kostar.

Ångerrätten enligt distanshandelslagen inkluderar inte att man struntar i att hämta ut paket utan man behöver alltid lösa ut innan man eventuellt returnerar
Senast redigerad av Mynicname 2025-10-23 kl. 20:06.
Citera
2025-10-24, 15:38
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Var har du fått denna info ifrån ? Låter ju helt vansinne

Eftersom Temu inte tar kostnaden så låter det rimligt. Temu skjuter alla kostnader på säljarna på Temu.
Det är därför de har så generösa ångerregler och återbetalningar när något går fel. Det är lätt att ge bort andras pengar för goodwill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in