2025-10-23, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Medelsvensson är inte dummare än någon annan medelmänniska.

Om du tror det, så är du osedvanligt korkad. Mer än medel alltså.

Vad det handlar om är att människan är ett flockdjur. Varje land och kultur är en flock, där individerna efterliknar varandra så mycket som möjligt.
Om majoriteten börjar hata ryssar, så kommer vissa att göra det enbart för att passa in.

Om det verkligen vore politiskt korrekt med rent rysshat, så skulle våra ledare låta som Hitler.

Var och varannan svensk kanske uttrycker sig hatiskt mot ryssen, men politikerna gör det inte.

Kristersson håller inga långa brandtal om hur onda alla ryssar är, att de knappt är människor som förtjänar att leva osv.

Sant.

Men några vill alltid krigshetsa.
Deras ”fakta” finns inte.
Citera
2025-10-23, 19:02
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortsprungnabengt
Att benämna de flesta svenskars sunda och avvaktande hållning till Ryssland och ryssar som "hat" är i bästa fall korkat och i sämsta fall ett medvetet försök att avleda uppmärksamheten från de groteska brott som detta land ägnar sig åt. Vi har just nu ett gigantiskt kriminellt rövarband, i form av ett land, inpå knutarna, som vill oss allt ont. Det yttrar sig i hot och sabotage mot vårt samhälle. Det folkliga stödet bland ryssar för dessa svinerier ser också ut att vara massivt. Om vi inte reagerar mot det med vaksamhet och skyddsåtgärder vore vi idioter, vilket vi inte är. Tack och lov!
Hmm sunda och avvaktande hållning ! Har du möjligen missat allt som skrivs på diverse forum. Inte fan anser jag det vara direkt sunt och avvaktande. De som levde under kalla krigets dagar vet att situationen då inte var så olik den vi har idag. Möjligen var den värre eftersom dåtidens Sovjetunion var mäktigare än dagens Ryssland. Men trots alla övergrepp som Sovjet begick. Till exempel Ungern 56, Tjeckoslovakien 68 och Afghanistan 79-89 så infann sig aldrig den här totala hatstämningen mot ryssar i allmänhet. Självklart var det en tuff jargong under militärtjänsten med diverse käcka visor som till exempel "Vi vill åka till Moskva, döda ryssar och må bra".
Vilket var den snälla delen av visan, resten var mycket värre. Dock så var detta mest för att få upp alla i stridsstämning och betydde inte så mycket egentligen.

Men nä i övrigt så såg man inte till den enormt uppiskade stämning som finns nu. Folk hade större förmåga att leva med situationen på den tiden. För övrigt tror jag att de värsta gaphalsarna som nu sitter och jolmar om att vi ska se till att besegra Ryssland en gång för alla utan tvekan skulle både pissa och skita på sig om de på allvar blev utkastade i ett krig. Snacka går ju men de vet inte vad ett totalt krig skulle innebära.
Citera
2025-10-23, 19:03
Medlem
Maureliuss avatar
Det är alltid lika intressant att notera hur fåren vallas in av regimmedia, vilket i princip är all media!
Citera
2025-10-23, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Medelsvensson är Dum.. jag menar det till 100%

Det är så enkelt att med hjälp av statspropaganda manipulera dessa NPC'er

Lustigt med personer som du som anklagar andra för att vara NPC:er när du själv i högsta grad är en NPC och får. Maniskt malande i vaccintrådar och rysstrådar, skaffa dig en bättre hobby.
Citera
2025-10-23, 20:12
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Hur får du ihop det? Vilket arabland är ett direkt hot mot Sverige som nation?
Alla arabbländer är hot mot oss eftersom de invaderar genom invandring och islamiserar europa.

På vilket vis är ryssland ett hot mot oss? Finns det något seriöst som tyder på att de ska invadera Sverige?
Citera
2025-10-23, 20:16
Medlem
TELAVIV91s avatar
Har alltid varit ok att hata Ryssland och ryssar, åtminstone sedan 1917 och obrutet sedan dess.
Citera
2025-10-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Ett märkligt fenomen i dagens svenska samhälle med gullande av allt och alla är att det blivit helt ok att hata ryssar och allt ryskt. Visst Putins krig och invasionsförsök gentemot Ukraina är definitivt inte OK, även om det från allra första början inte var helt oprovocerat. Med det sagt så är det ändå märkligt i ett sånt hellylleland som Sverige att det nästan ses som en medborgerlig plikt och en förutsättning för att tillhöra de "goda" att just öppet deklarera att man hatar ryssar och allt som har med ryssar att göra.

Jag menar vilket liv det skulle bli om jag gick ut och sa att jag hatar araber eller kanske somalier. Då vore jag såklart värsta rasisten och blev både stigmatiserad och utesluten från det mesta. Nåväl nu hatar jag varken araber, somalier eller ryssar.
Dock är det så att det nog inte är ryssar som har satt det här landet i skiten.

Det enkla svaret är… för att det är politiskt ofarligt.
Att ogilla ryssar kostar ingenting i dagens Sverige tvärtom ger det politiska poäng. Det passar in i västvärldens gemensamma narrativ mot Ryssland, så ingen riskerar att bli kallad rasist , antisemit eller extrem.

Men dubbelmoralen är ändå intressant och går emot Sveriges värdegrund!
Citera
2025-10-23, 20:45
Medlem
Ryssland-frågan har inget entydigt PK-spår skulle jag säga.

Följande åsikter anses inte PK:
1. Putin har helt rätt. Heja Ryssland!
2. Ryssar är ett jävla skitfolk.

Följande åsikter anses PK:
3. Putin är dum, men man ska komma ihåg att det är regimen och inte folket det är fel på. Stackars ryska folket och ryska soldater.
4. Jaha nu passar det för västvärlden att bry sig om ett krig. Sånt här händer ju varje dag i Afrika.
Citera
2025-10-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodroot
Det är intressant att betrakta det svenska fenomenet med hat mot ryssar från alla håll. Detta hat har ju ingen betydelse för Ryssland. Ryssarna kommer aldrig att få veta att ett litet, utdöende folk i norra Europa hatar dem. Men vad detta hat kommer att innebära för det svenska samhället är uppenbart. Nazityskland upplevde detta på sin tid.

Det är samma mekanism som alltid uppstår under krig och propaganda…människor behöver en fiende att projicera sin ilska på. Och när den fienden dessutom är “vit”, “mäktig” och inte passar in i någon skyddad minoritetsram, finns inga spärrar kvar..

Säg något negativt om muslimer, judar eller afrikaner du blir brännmärkt i samhället direkt.
Citera
2025-10-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Ett märkligt fenomen i dagens svenska samhälle med gullande av allt och alla är att det blivit helt ok att hata ryssar och allt ryskt. Visst Putins krig och invasionsförsök gentemot Ukraina är definitivt inte OK, även om det från allra första början inte var helt oprovocerat. Med det sagt så är det ändå märkligt i ett sånt hellylleland som Sverige att det nästan ses som en medborgerlig plikt och en förutsättning för att tillhöra de "goda" att just öppet deklarera att man hatar ryssar och allt som har med ryssar att göra.

Jag menar vilket liv det skulle bli om jag gick ut och sa att jag hatar araber eller kanske somalier. Då vore jag såklart värsta rasisten och blev både stigmatiserad och utesluten från det mesta. Nåväl nu hatar jag varken araber, somalier eller ryssar.
Dock är det så att det nog inte är ryssar som har satt det här landet i skiten.
Våra vapenfabriker älskar det, samt våra politiker, så de försöker skapa ett klassamhälle nu, det är kritiskt.
Citera
2025-10-23, 21:04
Medlem
Jag blev iallafall utbildad för att döda ryssar i början på 90 talet, nu som då, och som alltid, varit våran fiende.
Citera
2025-10-23, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Klart det är ok, det har det alltid varit, min gammalfarmor brukade skrämma oss med att ryssen kommer och tar oss barn om vi var olydiga.

våldtar våra svenska kvinnor och resten av landet en Pridenation

Källa? 😂

% homosexuella är konstant över jordklotet och när det gäller muslimer så leta efter lite siffror.
Kanske 2 % är utövande i Sverige.

Medan det är 14-21 miljoner muslimer i Ryssland.

Det är inte där problemet ligger. Utan i det totala förfallet av Ryssland med en krigsekonomi som får hela det vackra landet att backa tillbaka till medeltiden.

Tyvärr inte med rena sjöar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in