Citat:
Ursprungligen postat av
180mg
Ja det verkar onekligen som att USA vill tvinga fram ett tredje världskrig. Hur många av senaste modellen JAS Gripen krävs för att sänka en rysk SU-57? Antar att ryssarna kommer förstöra alla 120 planen på en månad, utan att förlora något.
Ryssland har enbart 22 st SU-57. 120 st Gripen skulle göra slarvsylta av dem.
Indien var ryssarnas samarbetspartner i att utveckla SU-57. Tanken var att Indien skulle köpa 200 st SU-57.
Indien drog sig ur projektet för 7 år sen, och har inga planer på att köpa en enda SU-57. Säger allt om "rysk kvalitet".
Projektet har försenats och försenats pga mängder med tekniska problem. Ingen massproduktion av SU-57 har inletts.
Ryskt skräp. Som allt annat skräp ryssarna tillverkar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ancistrus
Nä, jag betvivlar att Ukraina har råd med det. Jag utgår ifrån att de i så fall betalas av någon/några andra länder.
Men jag undrar om Ukraina har folk som kan flyga dem? Vad jag förstått tar det åratal att lära sig. Och det går inte bara att hoppa in i ett nytt plan bara för att man kan flyga ett annat. Men det finns kanske något stridspilot här som kan bekräfta eller dementera?
Givetvis, med tanke på att det vore kaffepengar för den samlade västvärlden, med eller utan USA.
Nu är inte jag heller stridspilot, och hoppas liksom dig på ett svar från någon som vet, men jag antar att det tar åratal att lära sig
från grunden.
Det borde inte
ta åratal för en fullärd stridspilot, som kan ett flygplan utan och innan, att gå över till ett annat flygplan. Kan jag tycka.
Rent teoretiskt så har dessutom ukrainarna vid det här laget redan haft åratal på sig att lära sig att flyga Gripen. Men de har kanske inte satsat på det, eftersom det inte varit säkert att de skulle få planet.