2025-10-21, 14:51
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEGA-eu
Det känns som att 95 % av svenska befolkningen (och typ hela svenska medier) verkligen avskyr Donald Trump oavsett vad han säger eller gör.
Jag säger inte att han är perfekt, men man hör aldrig något positivt om honom i svensk press. Allt är bara skandaler, hån och rubriker som framställer honom som galen.

Men varför?
Är det för att medierna färgar bilden så starkt?
För att han utmanar det politiskt korrekta?
Eller för att vi i Sverige har en helt annan syn på politik, makt och “hur man får vara som ledare”?

Skulle vara intressant att höra ärliga svar inte bara “för att han är dum i huvudet”, utan riktiga tankar om varför hatet är så starkt här, vad han än gör så svartmålas han VARFÖR ?
Blir inte du irriterad på folk som tror sig veta bäst inom allt möjligt?

En man som tror att han på egen hand kan sätta upp en helt ny världsordning?

Blir inte du irriterad på folk som representerar ett land och som fått betalt för att hjälpa till i projekt för folk som har det svårt runt om i världen helt plötsligt avskedar allt folk inom organisationen utan att ta reda på hur många miljarder de redan är skyldiga att hjälpa till för i projekten?

Blir inte du irriterad på om din fru som du gifte dig med helt plötsligt ligger och knullar med grannen på hans gräsmatta trots att ni hade det så bra.

Skulle inte du bli irriterad på om någon som kallar sig fredsmäklare i själva verket är en bombare som bombar eller låter bomba de länder han förhandlar med?

Skulle du inte bli irriterad på om grannens medelmåtta till unge helt plötsligt springer runt och försöker lura kommuner och sedan ett stort j-a pöbelgäng röstar fram honom till landets ledare?
Citera
2025-10-21, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Blir inte du irriterad på folk som tror sig veta bäst inom allt möjligt?

En man som tror att han på egen hand kan sätta upp en helt ny världsordning?

Blir inte du irriterad på folk som representerar ett land och som fått betalt för att hjälpa till i projekt för folk som har det svårt runt om i världen helt plötsligt avskedar allt folk inom organisationen utan att ta reda på hur många miljarder de redan är skyldiga att hjälpa till för i projekten?

Blir inte du irriterad på om din fru som du gifte dig med helt plötsligt ligger och knullar med grannen på hans gräsmatta trots att ni hade det så bra.

Skulle inte du bli irriterad på om någon som kallar sig fredsmäklare i själva verket är en bombare som bombar eller låter bomba de länder han förhandlar med?

Skulle du inte bli irriterad på om grannens medelmåtta till unge helt plötsligt springer runt och försöker lura kommuner och sedan ett stort j-a pöbelgäng röstar fram honom till landets ledare?

Du låter väldigt bitter. We germansk MAGA is winning. förstår att det skaver i din lilla stjärt för det. Man upp lilla tönt. Du framstår som patetisk.
Citera
2025-10-21, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Biden skapade fler jobb.
Han förtrycker demokrati och meningsmotståndare.
Han är mer korrupt än någon annan västlig ledare varit förut och gynnar sig och sina på en nivå som är rentav löjlig. Men du är väl av åsikten att alla källor som säger emot den stora ledaren är fake news.

Ge mig en enda källa på nånting du skriver. Har ingen energi just nu, har skrivit ganska energikrävande svar innan utan att nå fram riktigt. Jag försöker inte vinna nån slags osynlig tävling eller visa på enstaka fel. Allting hänger ihop, det handlar om världsbild. Du förstår inte vad jag menar eller hur?
Citera
2025-10-21, 15:01
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Skillnaden nu och med andra är att media har en agenda, man märker ganska snart att svagbegåvade köper medias bild direkt.
Vilken information har du vid sidan om media som ger dig en annan bild? Känner du honom personligen?
Dessutom kan inte media vinkla hans framträdanden. Han framstår ofta som osammanhängande och han berömmer sig själv i varannan mening. Nobody knows more than X than I do......Han är påfallande okunnig om det mesta och har ljugit hundratals gånger offentligt.
Citera
2025-10-21, 15:04
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingen1001
Du låter väldigt bitter. We germansk MAGA is winning. förstår att det skaver i din lilla stjärt för det. Man upp lilla tönt. Du framstår som patetisk.
Den enda som är patetisk är Mr Trump som lyssnat för mycket på Eurythmics gamla hit King and Queen of America.
Citera
2025-10-21, 15:14
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
...och han är dömd för stor mängd brott, som borde renderat honom fängelse.

Vilket kommer hända när hans ämbete tar slut..

Därav paniken till att få till en period till.. Så slipper han brummen 4 år till..

Hatar inte Taco Boy. Känner bara ett starkt förakt.
Senast redigerad av Mullret 2025-10-21 kl. 15:16.
Citera
2025-10-21, 15:15
Medlem
insertrandomnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOK
Nej det gäller verkligen inte båda sidor. Diskussionen är inte låst.

Den sida som beundrar Trump är däremot sedan länge i en återvändsgränd. Det finns helt enkelt inga vettiga skäl ens för amerikaner i USA att stötta honom, än mindre för oss europeer som INTE vill lyda under Putin. Så att påstå att du både stöttar Trump och samtidigt Ukrainas eller Sveriges rätt till självbestämmande är inte hållbart rent intellektuellt. Ett fåtal individer i Sverige är ännu lojala till Trump, antingen är de ryska propagandister eller också är de ryska propagandisters offer, välj ett.

Varför somliga väljer att vara ryska propagandisters offer ännu 2025 kan man ju spekulera i. För en del kan det handla om sunk cost fallacy: att hen investerat så mycket prestige i sitt Trump-supportande att det blivit hens identitet och hen bara inte kan inse hur löjligt det ter sig för oss utomstående.

Allt ovanstående goda skäl att antingen hata eller förakta Trump. Det innebär inte att du behöver hata och förakta dig själv eftersom du låtit dig luras att jamsa med i Trumps rysstinkande propaganda. Var snäll mot dig själv, inse att du hade fel och gå vidare.

Du är ju uppenbart en virrpanna som tror på massa konspirationsteorier.
Du har inte rätt bara för att du står och skriker i ett gathörn. Alla är inte ryska agenter. Ta det lugnt med tjacket, du är ju helt paranoid!

Du vet väldigt lite om vad amerikaner tycker om Trump ser jag. Antagligen för att du får all din information från Reddit

Ni får leva bäst ni vill i erat sorgliga liv fullt av hat.
Vi andra njuter av dagen och ser lysande på framtiden.
Citera
2025-10-21, 15:16
Medlem
knashs avatar
För att de är rädda! Då spelar logik och motsägande fakta ingen roll utan de vänder sig till försvarsmekanismer för att bevara sin självbild.
Men vad är mest skrämmande egentligen, att Trump är så ond som ni blivit ledda att tro eller att ni trott på lögner?

Va inte rädd!
Citera
2025-10-21, 15:18
Medlem
insertrandomnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Ge mig en enda källa på nånting du skriver. Har ingen energi just nu, har skrivit ganska energikrävande svar innan utan att nå fram riktigt. Jag försöker inte vinna nån slags osynlig tävling eller visa på enstaka fel. Allting hänger ihop, det handlar om världsbild. Du förstår inte vad jag menar eller hur?

Bra jobbat, men en del av dessa vänsterblivna är antagligen bara troll, oavsett så spelar det ingen roll att försöka förklara något för dom. Dom vägrar lyssna, vägrar förstå.
Citera
2025-10-21, 15:21
Medlem
insertrandomnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Det stämmer. Jag går inte in på bitchute, RT, Nordfront och skumma konspirationsteori-länkar. Bra där!

Har aldrig varit inne på någon av dessa sidor. Däremot är det lönlöst att länka till en officiell statlig myndighet, för ni tror ju att dom ljuger ändå, eller hur?
Citera
2025-10-21, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOK
Ja precis, jag tycker inte att bäng-teorin håller riktigt, han är alldeles för konsekvent i sitt Putinvurmande. Somliga av hans snedsteg åt andra hållet däremot kan kanske förklaras med bängteorin: att han hävde ur sig att han tänkte sälja Tomahawks till Ukraina t ex var ju inte så genomtänkt enligt den renläriga putinismen. Å andra sidan har han ett rationellt behov av att låtsas vara tuff mot Putin, eftersom inte ens de mest Fox News-skadade us-amerikanerna är sympatiskt inställda till Putin, så länge de har tre hjärnceller kvar, trots åratal av rysk propaganda.

För alla europeer som inte vill vara slavar under Putins Ryssland gäller att Trump hamnar någonstans på en skala mellan förakt och hat, eftersom Trump uttryckligen i tal, skrift och handling sviker oss allierade demokratiska länder i Europa till förmån för Putin. Nyligen öppnade han upp för Ryssland att via Belarus importera flygplan och reservdelar till de flygplan Putin stulit från europeiska flygbolag
Det där med flygplanen och reservdelar till flygen blev jag nyfiken på.
Jag tror inte att Boeing skulle vilja teckna kontrakt med Ryssland om att leverera flygplan till Aeroflot och andra aktörer.
Ryssland har väl dåligt ställt med stålar, i synnerhet med dollars. Rublerna vill ingen ha numera.

Jag har svårt att tro att Trump beordrar Centralbanken att gå in med statliga bankgarantier så Boeing får verkligen får betalt för levererade flygplan..
Men man vet aldrig med Tacotrumpeten, jag upphör aldrig att förvånas över tokdåren.

Därför föraktar och ogillar jag trumpstackaren som sitter i klistret hos lille Putin. För att vara on topic.
.
Citera
2025-10-21, 15:31
Medlem
utforskarens avatar
Häromdagen publicerade han en AI-video där han själv, iklädd kungakrona, flyger i ett stridsflygplan och dumpar avföring på människor som protesterar (”No Kings”) på gatorna.

Och han är alltså president. Inte fem.

Kan man på ett tydligare sätt visa att man skiter i sin befolkning?

Hela USA är nu ett smärre kaos på grund av hans olika, vansinniga beslut.

Jag skulle nog kunna skriva en halv bok i punktlisteform med alla dumheter den karln har hittar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in