Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Jag har tagit upp den minskade molnigheten därför att den har bidragit till en betydande del av uppvärmningen de senaste decennierna enligt ny forskning.
Ja, visst är det en intressant grej. En feedback som påverkar energibalansen. Det är ju lite så en feedback definieras. Så det var aldrig en del av någon argument? Bara lite info sådär om att klimatkänsligheten kan revideras uppåt?
Här är ett exempel där det ser ut som att du använder det som ett argument, men utan att förklara vad det har för relevans för det du svarar på.
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Vilken relevans hade det?
Om det saknade relevans, blir det då inte trådförstörande? Du hade ju lika gärna kunna skriva "försök hänga med i diskussionen! Vatten består av H20 molekyler".. Det har liksom ingen koppling till det du svarar på.
Citat:
Du har aldrig gett något svar som ens är i närheten av att svara på frågan som suppose ställde igår:
”
Vilken av röd eller gul överensstämmer bäst med blå och vad kan man dra för slutsatser av det?”
https://i.ibb.co/8K1NLR6/Mann08vs-Solarvs-CO2-8k.png
Ja, de korrelerar. När CO2 ligger platt och med temperaturtrenden innan industrialiseringen. På det sätt den är skalad och behandlad.
Den korrelerar med andra ord med bruset men inte med antropogena trenden.
Den antropogena trenden korrelerar faktiskt bättre med eurovisiondata som jag länkade till.
Här är ett av mååånga inlägg där jag adresserar detta. Men läste du det inte då, läser du väl det inte nu heller.
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Tänk om du kunde vara lika vänlig att länka till inlägg i frågor du menar att du besvarat.
Men det är kul att Manns arbete nu verkar vara legit. Och hur alla osäkerheter reducerats så bra.