Citat:
Ursprungligen postat av
krekpepsi
Har börjat träna ganska intensivt, har tidigare varit en soffpotatis och har en del fett på kroppen, just nu BMI på 27. Främst är det magen tyvärr.
Vill givetvis bygga muskler men jag har så oerhört svårt att trycka i mig mängder med mat. Däremot är jag en godisråtta av rang men där finns det inga proteiner att hämta.
Mitt mål är att få synliga muskler och gärna bli av med kulmagen. Hur viktigt är det att trycka i sig mat och få protein? Såg någon YouTube videos som hävdade att man inte alls behöver få i sig x2, räckte tydligen med x1. (Alltså väger man 90kg så krävs 90 gram protein)
Hur ser det ut egentligen? Just nu sitter jag i soffan och äter tonfisk och känner mig som en katt. Snart blir det proteinpulver och ägg.
Jag är ingen kostexpert. Men vill du få bort kulmagen är det kaloriunderskott som gäller. Vill du dessutom samtidigt bygga muskler blir proteinernas andel av kosten viktigare.
Väldigt förenklat. Dra ner mycket på kolhydraterna och ät proteinrikt. Så du får helt enkelt känna dig som en katt istället för en (godis)råtta om du vill nå ditt mål.
Kaloriunderskott är det centrala och det är inte lätt. Du får inte ligga i för stort underskott för då kommer du inte ha energi att träna.