2025-10-20, 15:58
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Hur mycket har inte dessa palestinaaktivister kostat det svenska samhället?

Ok, demonstrera men stör för fan inte andra.
Sluta kalla dom för aktivister. Nazister heter det.
Citera
2025-10-20, 15:58
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Sten Widmalm, professor i statsvetenskap, var på plats på seminariet. Han berättar att aktivisterna ställde sig upp och bland annat pratade i megafon. De protesterade mot gäster, mot innehållet och hela upplägget, beskriver han.

Sten Widmalm valde att lämna lokalen i protest när demonstrationerna började. Han säger att han inte såg om någon mer lämnade rummet innan hela seminariet avbröts och man utrymde lokalen.

Seminariet som avbröts ska handla om akademisk frihet.
Bland annat anordnades en debatt där rektorer från Uppsala universitet och Stockholms universitet samt en representant från Umeå universitet deltog.

https://www.unt.se/nyheter/uppsala/a...okigt/l687kzer

Framgår det ngt mer, varför just detta seminarium avbröts av palestina -skrikvänstern?
Citera
2025-10-20, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Sten Widmalm, professor i statsvetenskap, var på plats på seminariet. Han berättar att aktivisterna ställde sig upp och bland annat pratade i megafon. De protesterade mot gäster, mot innehållet och hela upplägget, beskriver han.

Sten Widmalm valde att lämna lokalen i protest när demonstrationerna började. Han säger att han inte såg om någon mer lämnade rummet innan hela seminariet avbröts och man utrymde lokalen.

Seminariet som avbröts ska handla om akademisk frihet. Bland annat anordnades en debatt där rektorer från Uppsala universitet och Stockholms universitet samt en representant från Umeå universitet deltog.

https://www.unt.se/nyheter/uppsala/a...okigt/l687kzer

Det är väl inte uppenbart att just det här ämnet skulle locka till sig Palestinavänstern, men det är ju å andra sidan nästan bara det gänget som bråkar och stör.

Vore bra att få det bekräftat om det handlade om Palestinavänstern eller någon annan.
Citera
2025-10-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Man kan ju undra varför svenska universitet inte har vakter som stoppar diffusa besökare.
Skall vi ha fler incidenter som leder till dödliga utgångar?
Majoriteten av dom som går på universitet är ju av den diffusa sorten, universiteten i Sverige är totalt vänstervridet!
Citera
2025-10-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Det är väl inte uppenbart att just det här ämnet skulle locka till sig Palestinavänstern, men det är ju å andra sidan nästan bara det gänget som bråkar och stör.

Vore bra att få det bekräftat om det handlade om Palestinavänstern eller någon annan.
Tvivlar du på att media skriver det?

-Ett seminarium på Engelska parken i Uppsala har avbrutits efter att ett 20-tal Palestinaaktivister viftat med flaggor och skrikit.

Däremot blir jag inte klok på ämnet för dagen
https://www.uu.se/forskning/demokrat...ademic-freedom
Citera
2025-10-20, 17:24
Medlem
Crabbofixs avatar
Jag är inget så säker på att alla detta gapande och skrikande i olika sammanhang gynnar palestiniernas sak.
Citera
2025-10-20, 17:24
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Hur mycket har inte dessa palestinaaktivister kostat det svenska samhället?

Ok, demonstrera men stör för fan inte andra.

Ja hur mycket har dom kostat? Vill du börja med några siffror? Alla bebisnassar kostar nog mer med all bevakning från SÄPO osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Jag är inget så säker på att alla detta gapande och skrikande i olika sammanhang gynnar palestiniernas sak.

Jag är ganska säker på att det inte gynnar någon förutom att alla får lajks på instagram/facebook men eftersom alla ger varandra lajks så hade dom likaså bara kunnat sitta i en ring och berätta för varandra och nicka och applådera. För mycket av detta handlar i slutändan om att vara "inne".

Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Sluta kalla dom för aktivister. Nazister heter det.

Märkligt hur alla här hatade judar förut men nu är juden lite cool och edgy igen för att sverige har problem med kriminella haha ni är samma skit allihopa.
Senast redigerad av NyfikenMenErfaren 2025-10-20 kl. 17:28.
Citera
2025-10-20, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Tvivlar du på att media skriver det?

-Ett seminarium på Engelska parken i Uppsala har avbrutits efter att ett 20-tal Palestinaaktivister viftat med flaggor och skrikit.

Däremot blir jag inte klok på ämnet för dagen
https://www.uu.se/forskning/demokrat...ademic-freedom

Tack. Jag hade inte sett länken du postade här.
Citera
2025-10-20, 17:44
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Framgår det ngt mer, varför just detta seminarium avbröts av palestina -skrikvänstern?
Ämnet

Citat:
Seminariet som avbröts ska handla om akademisk frihet.

Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar

Det är väl helt uppenbart? Akademisk frihet är ju närmast fascism för dessa idioter.
Citera
2025-10-20, 17:49
Medlem
newsfilters avatar
Istället för att ställa en väl vald fråga vid tillfälle din börjar man kaoza. Men man kan inte förvänta sig mer, varken nu eller någonsin, för det här skräpet har inte förmåga att sätta ihop samt leverera att genomtänkt budskap på ett anständigt sätt
Citera
2025-10-20, 17:51
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenMenErfaren
Ja hur mycket har dom kostat? Vill du börja med några siffror? Alla bebisnassar kostar nog mer med all bevakning från SÄPO osv.

Jag är ganska säker på att det inte gynnar någon förutom att alla får lajks på instagram/facebook men eftersom alla ger varandra lajks så hade dom likaså bara kunnat sitta i en ring och berätta för varandra och nicka och applådera. För mycket av detta handlar i slutändan om att vara "inne".

Märkligt hur alla här hatade judar förut men nu är juden lite cool och edgy igen för att sverige har problem med kriminella haha ni är samma skit allihopa.

Felstavat! Det skall stå VI
Citera
2025-10-20, 17:55
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Felstavat! Det skall stå VI

Nej jag är ganska säker på att jag menade ni incels. Jag är inte någon Palestina mupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in