2025-10-20, 15:30
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurelius
Vad han sagt är att han räddat miljoner om dessa krig skulle fått pågå eller utvecklats!

Grät du som kärringarna på public service när Trump vann?

Särskilt i kriget mellan Armenien och Kambodja...
Citera
2025-10-20, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Jag ger ''Maggansvar''
Menade du inte ”Magasvar”?
Citera
2025-10-20, 15:33
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vem hindrar dig att utveckla dina punkter? Inte jag i alla fall.
Det klarar han inte, copy-paste ifrån SvT!
Citera
2025-10-20, 15:33
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Vem hindrar dig att utveckla dina punkter? Inte jag i alla fall.

Har jag sagt att någon hindrar mig? Eller har jag sagt att ingen bett mig? Förstår du skillnaden på de två sakerna eller behöver även det utvecklas?

Jag noterar för övrigt att jag fick rätt i att du inte skulle be mig. Det är ganska tydligt att du inte är intresserad av en riktig diskussion. Patetiskt. Spring iväg som en liten bitch nu. Seså. Schas!
Citera
2025-10-20, 15:38
Avstängd
dansquelcass avatar
Robert De Niro har beskrivit Donald Trump som mer än en politiker – som en spegel av allt vi borde frukta hos makten: fåfänga, lögner och en total brist på moralisk kompass. Han säger att Trump korrumperar samhällstonen, gör hat till vardagsretorik och sätter sig själv före landet. Den beskrivningen träffar hjärtat av varför så många svenskar, oavsett politisk färg, reagerar instinktivt mot honom.

I Sverige finns en stark idé om att makt ska bäras med värdighet, inte med övermod. En ledare ska vara saklig, sansad och ha en moralisk botten. Trump går rakt emot allt det – han skriker när andra samtalar, han förolämpar när andra förklarar. För svenskar, som är fostrade i en politisk kultur där kompromiss och återhållsamhet är dygder, framstår han som ett moraliskt haveri snarare än ett alternativ.

När De Niro kallar honom ett hot mot anständigheten, låter det kanske hårt – men i svenska öron är det just det som gör orden trovärdiga. Han säger rakt ut vad många här känner men inte alltid vågar formulera: att det inte handlar om att ogilla Trump som person, utan om att ogilla vad han gör med begreppet ledarskap. I den meningen är De Niro rösten för det svenska instinkten – en som säger: det finns gränser, även för makt.

Citat:
Ursprungligen postat av MEGA-eu
Det känns som att 95 % av svenska befolkningen (och typ hela svenska medier) verkligen avskyr Donald Trump oavsett vad han säger eller gör.
Jag säger inte att han är perfekt, men man hör aldrig något positivt om honom i svensk press. Allt är bara skandaler, hån och rubriker som framställer honom som galen.

Men varför?
Är det för att medierna färgar bilden så starkt?
För att han utmanar det politiskt korrekta?
Eller för att vi i Sverige har en helt annan syn på politik, makt och “hur man får vara som ledare”?

Skulle vara intressant att höra ärliga svar inte bara “för att han är dum i huvudet”, utan riktiga tankar om varför hatet är så starkt här, vad han än gör så svartmålas han VARFÖR ?
Citera
2025-10-20, 15:51
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Har jag sagt att någon hindrar mig? Eller har jag sagt att ingen bett mig? Förstår du skillnaden på de två sakerna eller behöver även det utvecklas?

Jag noterar för övrigt att jag fick rätt i att du inte skulle be mig. Det är ganska tydligt att du inte är intresserad av en riktig diskussion. Patetiskt. Spring iväg som en liten bitch nu. Seså. Schas!
OK, jag ber dig på mina bara knän, utveckla dina punkter. Glöm inte källhänvisning till alla påståenden du gör!
Citera
2025-10-20, 15:51
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Finns många anledningar till att jag avskyr Trump, här kommer några, som torde vara mer eller mindre odiskutabla i sak:

1) Han är en patologisk lögnare

2) Han sprider osämja och osäkerhet över hela världen

3) Han gullar med diktatorer och hotar allierade

4) Han är ett otroget svin

5) Han är en klinisk narcississt

6) Han är oerhört korkad och obildad men tror ändå att han vet bäst

7) Han har noll respekt för demokratins spelregler

Jämfört med Obama, hur många har han bombat ihjäl?
Citera
2025-10-20, 15:54
Medlem
Dom hatar Trump för att Trump älskar människor, och han älskar fred.
Citera
2025-10-20, 15:55
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
140 poliser skadades och samtliga gärningsmän benådades av Trump, inklusive de som hade väntande åtal om våldtäkt, sexuellt utnyttjande av minderårig, dråp, barnporrbrott och drogsmuggling. Men det är väl inga problem i din värld, antar jag.

Vilka personer från t ex BLM-kravallerna benådades av Biden? Hint: INGEN
https://www.axios.com/2025/02/07/jan...x-crimes-death
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Så att inte låta Trump skicka in nationalgardet är i din värld likvärdigt med att uppvigla en folksamling, försöka sig på en statskupp och sedan benåda alla inblandade?
Du verkar leva i en slags egen verklighet där äpplen och päron är samma sak.
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
OK, jag ber dig på mina bara knän, utveckla dina punkter. Glöm inte källhänvisning till alla påståenden du gör!

Jag tror vi är lite bortom att jag lägger en timme på att utveckla nånting så stort för dig.

Vi kan ta en punkt. Otroheten. Förnekar du att Donald Trump varit otrogen?
Citera
2025-10-20, 15:56
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Du tycker inte en statskupp där den avgående presidenten uppviglar en folksamling att storma kapitolium med hundratals LEOs misshandlade som resultat är ett lite större problem? Och att den avgående presidenten på fullaste allvar försöker få delstaterna att skicka in fejkade elektorsröster? Och att den avgående presidenten vägrar göra något trots att folkskaran ropar "hang Mike Pence"? Och att den avgående presidenten sedan benådar samtliga deltagare så fort han blivit president?

Du har inga problem där? Inget att se, cirkulera?
Du hade inga problem med Seattle, Portland eller Minneapolis alltså. Återigen dekonstruktion, inga svar och sen pseudodebatt. Nästa steg brukar vara ad hominem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in