2025-10-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenMenErfaren
I andra inlägget i samma tråd är det 3,5k. Mytoman är du.

hhaha...give and take a 500 hundring då surfitta
Citera
2025-10-20, 15:38
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybadgerAH
hhaha...give and take a 500 hundring då surfitta

Varför postar du ens 2 olika svar i samma tråd? Det är skillnad på 3500 och under 3000.

Haha du är troll och mytoman.
Citera
2025-10-20, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenMenErfaren
Varför postar du ens 2 olika svar i samma tråd? Det är skillnad på 3500 och under 3000.

Haha du är troll och mytoman.

Hör nu upp lilla homo.

Beroende om jag vill köra golvvärme i nån av duscharna så kan det lätt diffa dom beloppen. Especially under dessa månader vi är i nu med frost på nätterna..

Elområde2 idag bjuder på under 5 öre, medans imorgon ligger det typ 10 ggr dyrare.

Det här med tankeverksamhet är ej din starka sida. Men antar att det lätt blir så när du haft +150 kukar i ditt svalg.
Senast redigerad av honeybadgerAH 2025-10-20 kl. 15:46.
Citera
2025-10-20, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Jag såg en video om hushållsekonomi som pratade om att människor idag betalar mer för sina bostäder än för 50 år sedan. Då betalade man tydligen i snitt endast 10-15% av sin inkomst för boendet. Det fick mig att fundera en del, och därför vill jag ställa er frågan:

Hur mycket av er inkomst går till er bostad? Nu snackar vi alltså antingen hyra eller bostadsavgift plus eventuella lån och amorteringskostnader. Ni skall inte lägga med övriga kostnader som el och dylikt. Lägg ihop allt och dela på er inkomst och säg vilken procent ni hamnar på.

Jag själv blev chockad när jag kom fram till att 28% av min inkomst går till mitt boende. En otroligt hög siffra jämförelsevis, eftersom jag tycker att mitt boende är billigt jämfört med många andras boende. Det kan dock bero på att jag har urusel lön.

6500 i hyra inklusive allt delat på 31000 netto = 21%
Citera
2025-10-20, 16:20
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybadgerAH
Hör nu upp lilla homo.

Beroende om jag vill köra golvvärme i nån av duscharna så kan det lätt diffa dom beloppen. Especially under dessa månader vi är i nu med frost på nätterna..

Elområde2 idag bjuder på under 5 öre, medans imorgon ligger det typ 10 ggr dyrare.

Det här med tankeverksamhet är ej din starka sida. Men antar att det lätt blir så när du haft +150 kukar i ditt svalg.

Aha och det kunde du ej skrivit i första inlägget eller förtydligat innan. Nej för du är en mytoman. Trådstarten är ganska tydlig också. "Vad har ni för hyra? Inte el och dylikt". Hur är det med din tankeverksamhet? Många kukar i dig just när du myttade här eller?
Senast redigerad av NyfikenMenErfaren 2025-10-20 kl. 16:22.
Citera
2025-10-20, 16:40
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Eller smarta. Om man inte ärver pengar vid vilken ålder har man råd att köpa en bostad utan lån?

Jag var ironisk, ( IQ )
Citera
2025-10-20, 20:14
Medlem
Bor i villa med partner. Ren boendekostnad så ligger vi på ungefär 12,5% av våran totala inkomst. Med uppvärmning, el, sophämtning, vatten och avlopp ungefär 17,5%.
Citera
2025-10-20, 21:20
Medlem
56 % av lönen efter skatt, bor i en hyresrätt 5:a i Stockholms län
Citera
2025-10-20, 21:41
Medlem
Bbobis avatar
Bor utomlands så jag är väl inte relevant men ca 8% av den gemensamma inkomsten går till hyra, el, vatten + avgifter kopplat till boendet.

Bor i ett 2 vånings hus med två sovrum.
Citera
2025-10-20, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Jag såg en video om hushållsekonomi som pratade om att människor idag betalar mer för sina bostäder än för 50 år sedan. Då betalade man tydligen i snitt endast 10-15% av sin inkomst för boendet. Det fick mig att fundera en del, och därför vill jag ställa er frågan:

Hur mycket av er inkomst går till er bostad? Nu snackar vi alltså antingen hyra eller bostadsavgift plus eventuella lån och amorteringskostnader. Ni skall inte lägga med övriga kostnader som el och dylikt. Lägg ihop allt och dela på er inkomst och säg vilken procent ni hamnar på.

Jag själv blev chockad när jag kom fram till att 28% av min inkomst går till mitt boende. En otroligt hög siffra jämförelsevis, eftersom jag tycker att mitt boende är billigt jämfört med många andras boende. Det kan dock bero på att jag har urusel lön.
Är det bara hyra, avgift, ränta och amortering som ska räknas blir det 0%.
Räknar man däremot el, VVS, fiber och försäkring blir det väl runt 5%.
Räknar man även in underhåll hamnar det totalt runt 10%.
Citera
2025-10-20, 22:30
Medlem
Tsigalkos avatar
30 % +
Citera
2025-10-20, 22:52
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Nada. Lever på min tjej och Soc. Själv hänger jag framför datorn hela dagarna och spelar och surfar porr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in