2025-10-14, 03:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Bomull glider dåligt mot bomull, polyester funkar bättre men vad finns det för andra material som kan vara intressanta för det ska glida bra i sängen när man vänder sig om?
/A.A
Citera
2025-10-14, 04:01
Medlem
Vaktankans avatar
Pröva vaxduk
Citera
2025-10-14, 04:58
Medlem
Sidenpyjamas!
Citera
2025-10-14, 07:10
Medlem
Riksreptilens avatar
I Uppsala finns fysiska butiken full med sidanlakan m m

https://www.sidenselma.se/
Citera
2025-10-14, 11:41
Medlem
Crabbofixs avatar
glöm inte att placera ut kuddar på golvet så du landar mjukt när du glider ur sängen mitt i natten
Citera
2025-10-20, 13:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Sidenpyjamas!
innan jag springer o köper 30st, känner du till hur det funkar i säng med uppfälld rygg? inte bra om jag kanar ned till fotänden typ
Citera
2025-10-20, 13:12
Medlem
zombie-nations avatar
Sidenpyjamas och sidenlakan. Du lär åka omkring som smör i en het panna.

Själv tycker jag mer om friktion i sängen så att man ligger på plats.

Skulle tro att det kan bli problem med sittande i sängen. Siden är väldigt skönt på sommaren tycker jag. Men en sidenpyjamas går minst på en tusing, man blir mörkrädd.
Citera
2025-10-20, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
innan jag springer o köper 30st, känner du till hur det funkar i säng med uppfälld rygg? inte bra om jag kanar ned till fotänden typ
Oj, det är nog tveksamt. Du lär ha svårt att slappna av helt med uppfälld rygg och kommer nog behöva "spjärna emot" lite med benen för att att inte glida neråt. Det är nog inte bra idé då
Citera
2025-10-20, 14:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Oj, det är nog tveksamt. Du lär ha svårt att slappna av helt med uppfälld rygg och kommer nog behöva "spjärna emot" lite med benen för att att inte glida neråt. Det är nog inte bra idé då
Misstänkte det :/

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Själv tycker jag mer om friktion i sängen så att man ligger på plats.
Beror på, senaste tiden använt polyesterpyjamas och glidlakan så har bra glid när jag ska vända mig om samtidigt som friktionen är bra så jag inte glider iväg så lätt ned mot fotänden, glidlakanet funkar primärt sida till sida.

Citat:
Siden är väldigt skönt på sommaren tycker jag. Men en sidenpyjamas går minst på en tusing, man blir mörkrädd.
Å andra sidan ska man inte underskatta vad lite daglig bekvämlighet kan göra och för det priset så utgår jag från att det är lite kvalité.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in