2016-01-28, 17:53
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkplugg
Även om jag tror att män och kvinnor skiljer sig i sitt behov av bekräftelse så håller jag med dig i stora drag och jag har försökt nämna det tidigare. Människor lider av tristess och har det här konstanta behovet av distraktion. Det är som ett tomrum inom sig som aldrig riktigt kan täppas till och vad som sker idag med sociala medier, materialism och den teknologiska framfarten är att dessa distraktioner är väldigt snabba och lättillgängliga. Teknologin hjälper dem..på ett dåligt sätt där de tror att de kan fylla detta behov: de kan kolla facebook varje minut, blackberry hela tiden. Och problemet blir att man hela tiden är beroende av andra att göra saker för en. Att ingenting av det kommer från en själv och vid någon punkt måste man komma till insikt att tristessen i livet inte är något dåligt; Det låter dig dra ned på tempot och konfrontera dig själv.

En annan sak är den att media vill få dessa kändisar att framstå som att någon är känd för att de är som de är, men jag har erfarenhet av många av dessa och alla av dem är väldigt disciplinerade och besitter en ordentlig dos arbetsmoral.

Jag håller också med om att kraven på kvinnor är mycket högre idag, även om dessa är självorsakade. Och inte bara höga utan orealistiskt höga. Tyvärr klamrar dem fast sig själva i den här idén om att kunna vara och ha allt; en lång givande karriär, en familj tillsammans med en likvärdigt intellektuell man av eget val med mera. "Om män kan, så kan vi också!", "Vi är inga objekt" och mycket annat småskit som tyvärr används för att sälja in det här varumärket och dämpa den här oron tillfälligt. Så det handlar inte om att bekräftelsebehovet har ökat, utan om det är betydligt mer lättillgängligt och en till vis del överblåst och orealistisk syn på sig själva och sin omgivning.

Tror du har ringat in något, som gäller många i samtiden.

För hur vi än ska förklara saker, har vi inte biologiskt förändrats speciellt mycket på 2000 år, däremot har vårt samhälle och vår livsstil gjort det. Folk ville vara snyggast, bäst och rikast genom hela vår historia, men de hade inte våra verktyg att tävla mot varandra med.

De längre förhållanden jag haft har lärt mig ganska mycket om hur kvinnor fungerar. Jag har märkt att kvinnor är extremt benägna att jämföra sig själva med andra kvinnor. Detta avgör statusen mellan kvinnorna, vem av dem som har makten. I den här tävlingen ingår hela livet. Man ska ladda upp instagramfiltrerade bilder på hur jäkla bra och snygg man är för att ge en armbåge i sidan till sina kompisar, detta är såklart inget som erkäns utan man lägger upp bilderna för att det är "roligt".

När man då ska leva upp till den omöjliga kravbilden så misslyckas man alltid, då ingen är perfekt så klart. Detta borde leda till att man behöver bekräftas att man duger ändå! Här är boven. Desto sämre man mår med sig själv desto mer bekräftelse måste man ha.

Den onda cirkeln spinner vidare.

Lösningen på detta finns inte. Vi är konstruerade att tävla mot varandra. Det man kan göra är att vara snäll mot sig själv och må bra, se igenom det värsta av ytligheten, värdesätta det man har.
Citera
2016-01-28, 18:18
Medlem
Mojokiis avatar
Jag håller inte med om att lite görs åt personlighet och självutveckling hos tjejer. Det känns som att det är något som kvinnor ofta jobbar på med tiden. Det är bara att killar inte alltid gillar resultaten (ex mer självförtroende, mer benägenhet att stå på sig, osv).

Min kille hade också undrat om nåt var fel om jag inte nämnt att jag älskar honom på två månader. Jag upplever det som att kvinnor är i större behov av bekräftelse på utseende medan män ofta har andra typer av bekräftelsebehov. Om man som kvinna t ex nämner att man tycker att man är bättre på något vis än sin pojkvän så finns ofta ett litet behov att trycka ner en på något annat vis. Det är enligt mig en del av känslig maskulinitet.

Den här analysen om att "kvinnors utseende fallerar" känns som en vanlig "tröste-analys" för killar. Det känns som att irritationen är stor bara för att kvinnor oftare kan få komplimanger på sitt utseende. Intressant är också hur det bygger på en allmän utgångspunkt om kvinnor som är åt det attraktivare hållet. Så ofta uppmärksammas kvinnor utifrån unga attraktiva kvinnor, som om det inte existerar olika typer av kvinnor.
Senast redigerad av Mojokii 2016-01-28 kl. 18:25.
Citera
2016-01-28, 19:33
Bannlyst
Alltid kul att gå in på R&S-forat med jämna mellanrum och skratta åt eländet :=)
Ni måste förstå att allt som ni ser och upplever idag är resultat av en mycket mäktig elit som orkestrerat detta i minsta detalj.

Användaren Mojokii skriver ger ett perfekt exempel, ett tidsdokument på den vanliga "moderna kvinnan" och dess sjukdom som hon är drabbad av. Användaren exemplifierar "självförverkligande" för tjejer dvs "mer självförtroende, mer benägenhet att stå på sig".

Denna moraliska subversiva feminism har oss i ett järngrepp, och den finns endast till för att splittra befolkningen så den blir mer lättkontrollerad.

Citat:
Jag håller inte med om att lite görs åt personlighet och självutveckling hos tjejer. Det känns som att det är något som kvinnor ofta jobbar på med tiden. Det är bara att killar inte alltid gillar resultaten (ex mer självförtroende, mer benägenhet att stå på sig, osv).

Det är många som börjar vakna lite långsamt ur denna materialistiska och spirituella dekadens som rådigt lääääänge över hela västvärlden och som inprogrammerats genom samhällets alla aspekter (TV, Radio, Film, Böcker, Musik, Skola & Utbildning, Samhällsideal osv osv), givetvis perfekt planerat av samma grupp som alltid.

Situationen i Europa men framförallt Sverige kan liknas med denna lilla story:

Hemmafesten på valborg hos 14-åriga Anna närmar sig sitt slut och folk ligger medvetslösa i soffan, några fortsätter festa, andra står smått salongsberusade och observerar spektaklet de en gång deltog i. Klockan är 04:30 och det ligger spyor, blod, bajs, krossat glas, använda kondomer och blöta rullpapper, tamponger och cigaretter på vardagsrumsgolvet - för att inte tala om hur resten av huset ser ut.

Det är knappt några nyktra personer på festen, men de finns, och de kan bara finna sig i eländet om de inte vill bli fimpade i pannan av festens statusbarn som givetvis gång på gång statuerar exempel på vad som händer med personer som säger emot kaoset eller försöker ingripa.

Festinnehavaren Anna lämnar huset snabbt och diskret medans ingen lägger märke till det. 10 minuter senare händer följande:
Det rusar in 200st beväpnade, brunstiga våldtäktsmän från Afrika och Mellanöstern, många är analfabeter och pratar inte svenska.
De resterande tjejerna som inte redan ligger medvetslösa och som ser detta hamnar i extas och särar på sina ben och skriker allt vad de kan:
FUCK ME; FUCK ME!!!

Några av killarna i Annas ålder står och hejar på människorna från Afrika och Mellanöstern.
Några försöker kämpa emot men blir mördade illa-kvickt av den dominerande kraften som tagit över helt totalt utan motstånd.
Några nyktra försöker smita ut men blir fångade och straffade på bästa sätt.

I ett av vardagsrummets hörn i taket finns en diskret gömd kamera som spelar in allt i smyg och skickar ut detta genom LIVE-streaming. De som bevakar allt är politiker, feminister, finansiärer och andra delaktiga intressen. De står där tillsammans i ett anrikt slott från 1600-talet och smuttar på sina cocktails i aftonklänningar och smokings samtidigt som de skrattar åt allting bakom deras glas-pansar-dörrar med militär, polisiär och juridiskt-skydd. Anna återfinns senare på denna slotts-fest. Detta är ingen hemlighet. Alla vet om detta men ingen gör något.

Dagen efter samlas föräldrarna och politikerna till ett möte. Många är förtvivlade och andra gråter. Hur som helst kommer man fram till att gårdagens katastrof berodde på för lite fritidsgårdar åt Afrikanerna och Araberna.

*Spektaklet återupprepas X-antal ggr*
På det hundraelfte mötet kommer man nu fram till att den senaste katastrofen berodde på för lite anhörig-invandring. Givetvis är resterande släkt, kusiner, vänner, familj inbjudna till festen nästa gång!

*Spektaklet fortsätter att återupprepas oräkneliga ggr*
Man kommer nu fram till att den senaste katastrofen berodde på:
- för mycket patriarkala strukturer och för lite feminism
- för lite skatt
- för lite invandring
- för lite "utbildning av värdegrund"
- för lite bostäder åt Afrikanerna och Araberna
- för lite bidrag
- för lite skuld till finansiärerna (=större skuld leder till mindre katastrofala fester)
- för lite bokbränning (=censur av internet)
- för lite "utbildning" i hur idealpersonen ser ut i vårt samhälle (=
)

Orkar inte skriva mer, men ni förstår.
Sedan har vi folk som säger på det 505e mötet och räcker upp handen och säger :
"jaa men det stämmer, folk har faktiskt blivit mer ytligare i dagens samhälle och har ett konstant behov av bekräftelse!!!!!!! "

(varav vi ser denna tråd)

Snälla vakna upp förhelvte.

Suck :=)
Senast redigerad av FX5000 2016-01-28 kl. 19:51.
Citera
2016-01-28, 20:36
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000
Alltid kul att gå in på R&S-forat med jämna mellanrum och skratta åt eländet :=)
Ni måste förstå att allt som ni ser och upplever idag är resultat av en mycket mäktig elit som orkestrerat detta i minsta detalj.

Användaren Mojokii skriver ger ett perfekt exempel, ett tidsdokument på den vanliga "moderna kvinnan" och dess sjukdom som hon är drabbad av. Användaren exemplifierar "självförverkligande" för tjejer dvs "mer självförtroende, mer benägenhet att stå på sig".

Denna moraliska subversiva feminism har oss i ett järngrepp, och den finns endast till för att splittra befolkningen så den blir mer lättkontrollerad.

Det är många som börjar vakna lite långsamt ur denna materialistiska och spirituella dekadens som rådigt lääääänge över hela västvärlden och som inprogrammerats genom samhällets alla aspekter (TV, Radio, Film, Böcker, Musik, Skola & Utbildning, Samhällsideal osv osv), givetvis perfekt planerat av samma grupp som alltid.

Hemmafesten på valborg hos 14-åriga Anna närmar sig sitt slut och folk ligger medvetslösa i soffan, några fortsätter festa, andra står smått salongsberusade och observerar spektaklet de en gång deltog i. Klockan är 04:30 och det ligger spyor, blod, bajs, krossat glas, använda kondomer och blöta rullpapper, tamponger och cigaretter på vardagsrumsgolvet - för att inte tala om hur resten av huset ser ut.

Det är knappt några nyktra personer på festen, men de finns, och de kan bara finna sig i eländet om de inte vill bli fimpade i pannan av festens statusbarn som givetvis gång på gång statuerar exempel på vad som händer med personer som säger emot kaoset eller försöker ingripa.

Festinnehavaren Anna lämnar huset snabbt och diskret medans ingen lägger märke till det. 10 minuter senare händer följande:
Det rusar in 200st beväpnade, brunstiga våldtäktsmän från Afrika och Mellanöstern, många är analfabeter och pratar inte svenska.
De resterande tjejerna som inte redan ligger medvetslösa och som ser detta hamnar i extas och särar på sina ben och skriker allt vad de kan:
FUCK ME; FUCK ME!!!

Några av killarna i Annas ålder står och hejar på människorna från Afrika och Mellanöstern.
Några försöker kämpa emot men blir mördade illa-kvickt av den dominerande kraften som tagit över helt totalt utan motstånd.

I ett av vardagsrummets hörn i taket finns en diskret gömd kamera som spelar in allt i smyg och skickar ut detta genom LIVE-streaming. De som bevakar allt är politiker, feminister, finansiärer och andra delaktiga intressen. De står där tillsammans i ett anrikt slott från 1600-talet och smuttar på sina cocktails i aftonklänningar och smokings samtidigt som de skrattar åt allting bakom deras glas-pansar-dörrar med militär, polisiär och juridiskt-skydd. Anna återfinns senare på denna slotts-fest. Detta är ingen hemlighet. Alla vet om detta men ingen gör något.

Dagen efter samlas föräldrarna och politikerna till ett möte. Många är förtvivlade och andra gråter. Hur som helst kommer man fram till att gårdagens katastrof berodde på för lite fritidsgårdar åt Afrikanerna och Araberna.

På det hundraelfte mötet kommer man nu fram till att den senaste katastrofen berodde på för lite anhörig-invandring. Givetvis är resterande släkt, kusiner, vänner, familj inbjudna till festen nästa gång!

- för lite skatt
- för lite invandring
- för lite bidrag
- för lite skuld till finansiärerna (=större skuld leder till mindre katastrofala fester)
)

"jaa men det stämmer, folk har faktiskt blivit mer ytligare i dagens samhälle och har ett konstant behov av bekräftelse!!!!!!! "

Haha, det här var ett långt konspiratoriskt överanalyserande blandat med tydlig feminism-allergi. Jag fattar att du är frustrerad över situationen (Köln-debatten, hur det alltid bara handlar om att vi måste hjälpa de stackars flyktingarna, oavsett egna risker och förluster), me too, men jag vet inte var fan man ska börja för att ändra på den saken (om jag inte vill förlora social respekt i mitt umgänge dvs). Själv försöker jag ta det lugnt och diskutera annat shit medan jag filurar på den. Den stunden fick jag visst inte däremot.
Senast redigerad av Mojokii 2016-01-28 kl. 20:39.
Citera
2016-01-29, 09:55
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FX5000

FUCK ME; FUCK ME!!!

- för lite skatt
- för lite invandring
- för lite bidrag
)

Haha fy fan vilka sjuka individer det finns.

Vi snackar bekräftelsebehov här och du menar att allt bottnar i en konspirationsteori om en mäktig elit.

Vet inte om du tar droger eller hur du tänker men underhållande läsning var det.
Citera
2016-01-29, 10:44
Medlem
Mi-Rakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanufardetracka
Funderar över ifall det alltid har varit så ? Känns som att de flesta kvinnor har dåligt självförtroende idag, jag tror mycket att det har att göra med att idag är fokuset för mycket på utseendet hos tjejer. Man ska försöka se ut som idealet. Lite görs åt personligheten och självutveckling.
Jag tycker att det är tvärtom jag. Jag upplever det som att de flesta tjejer är starka, medvetna och har bra självförtroende medan en större andel killar (se bara på alla trådar här på Flashback) har dåligt självförtroende (vilket jag tror bl a bottnar i att de har svårt att hitta/är osäkra i sin roll i samband med kvinnor).

De kanske inte medvetet söker bekräftelse på samma sätt som vissa kvinnor gör men deras avsaknad av självrespekt och självförtroende gör att de t ex fjäskar, passar upp i all oändlighet, säger ja och amen till allt och är "snälla" till ytterlighet.
Citera
2025-10-19, 08:47
Medlem
Läste en tråd där en kvinna blivit singel och nu vill få bekräftelse från män.
Hon gick ut på krogen och tre män ville ligga med henne.
Hon skriver att det var precis det hon behövde, fick bekräftelse utan att ligga med dom.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-10-19 kl. 09:38.
Citera
2025-10-19, 09:10
Bannlyst
Det har de väl inte. Men det är just sådana här kvinnor ni har erfarenheter av. Kvinnor och män som inte har behov av bekräftelser är inte tillgängliga på samma sätt
Citera
2025-10-19, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Läste en tråd där en kvinna blivit singel och nu vill ha få bekräftelse från män.
Hon skriver att det var precis det hon behövde, fick bekräftelse utan att ligga med dom.
Finns många kvinnor som tycker att det är jobbigt att bli uppmärksammade också…
Citera
2025-10-19, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrattandeKrokodil
Finns många kvinnor som tycker att det är jobbigt att bli uppmärksammade också…

Ja, många kvinnor vill att män låter dom få vara ifred.
Den dagen kommer.
Citera
2025-10-19, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ja, många kvinnor vill att män låter dom få vara ifred.
Den dagen kommer.
Det är tillräckligt jobbigt att få blickar från folk. Är därför jag mest går osminkad. I fredags glodde alla ögonen ur sig, tyckte det var så jobbigt. Både mån och kvinnor. Vill helst vara osynlig
Citera
2025-10-19, 09:48
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Läste en tråd där en kvinna blivit singel och nu vill få bekräftelse från män.

Tror inte det där bara gäller för singelkvinnor. Kärringen gick ut en stund igår med en väninna, och kom hem och var irriterad för att hon upplevde att flera män jagade henne på pensionärsdiscot dit de gick. Men naturligtvis var det bara spelad irritation, klart att hon innerst inne kände sig hyffsat nöjd med att få bekräftelse. Mig lurar hon inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in