2025-09-25, 08:35
Medlem
Har ni varit med om att det inte finns något batteri att köpa för att er mobil har varit för gammal?

Eller finns det batterier "hur länge som helst"?

Finns det fortfarande batterier till din gamla mobil?

Jag tänkte bara höra om man behöver köpa på sig många om man har en sju år gammal mobil.
Senast redigerad av GudsFarfar 2025-09-25 kl. 09:06.
Citera
2025-09-25, 08:48
Medlem
c.divers avatar
Nej det har jag inte märkt. Batterier brukar alltid att gå att hitta.
Har du problem med nåt batteri?
Citera
2025-09-25, 08:52
Medlem
Ett av de problem löser sig nu när 2/3G försvinner, då blir en hel del äldre telefoner obrukbara.
Citera
2025-09-25, 09:25
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Ett av de problem löser sig nu när 2/3G försvinner, då blir en hel del äldre telefoner obrukbara.
Nja telefonerna går ju att använda till annat typ fortfarande fungera som reservenheter för nödsamtal vid anslutning till Wi-Fi, användas för lokala funktioner som att spela musik eller fungera som en kamera, eller som fjärrkontroller för uppkopplade enheter som har samma Wi-Fi
Citera
2025-09-25, 12:18
Medlem
sommarlovs avatar
Vissa former som kvadratiska batterier finns inte längre nytillverkade, vilket ställer till det.
Om man står ut med ett mindre batteri som får plats, kan man få det att fungera.

Jag har själv ersatt batteriet i en ljudinspelare, av hög kvalite, som alla var drabbad av tidig batteridöd.
På nätet tipsades om iphone 3 batterier, men när jag fixade den var även dom borta.
Fick klippa lite i plasten för att vålda in ett iphone 6 batteri eller något sådant, minns inte riktigt.
Tejp var min vän den gången!
Citera
2025-09-25, 13:25
Medlem
kimdah2002s avatar
Du kan fortfarande köpa ett batteri till en Nokia 3310 t.ex. den är 25 år gammal.

www.batteriexperten.com har rätt så stort sortiment av mobilbatterier
Senast redigerad av kimdah2002 2025-09-25 kl. 13:28.
Citera
2025-09-29, 22:51
Medlem
Företaget Cameron Sino tillverkar batterier till det mesta. Många företag säljer deras batterier på nätet, t.ex. Batteri Experten som föregående skribent länkade till.

https://www.cameronsino.com/
Citera
2025-10-18, 08:28
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Billigt hittar man batterier på tyska EBAY dvs på https://www.ebay.de/

Håll er borta från brittiska EBAY så slipper ni massa PostNord kostnader och skatter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in