2025-10-15, 18:45
Medlem
TjockMenSchyssts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PungiMunninen
Jag tror faktiskt det är sant. Palestina-aktivisterna är rabiata, våldsamma och är starkt sammankopplade med terrorister som skjutit, sprängt, torterat och mördat män, kvinnor och barn.

Tänker du på den aktivist som tog initiativ till det avgångskrav TS nämner? De saker som vissa av hennes följare skriver om Ebba är verkligen vidriga. Tycker det är riktigt skrämmande hur dessa extremistiska vänsterdårar tycks anse det vara berättigat att tvinga fram sina intressen genom hot och våld.
Citera
2025-10-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy
Efter partiledardebatten i måndags gjorde Ebba Busch ett uttalande som borde ha toppat tidningarnas förstasidor (Aftonbladet)

Eftersom ingen skriver om det så gissar jag att de flesta medier bara antar att det inte är sant, och att Ebba Busch drar till med saker för att sätta sig själv i fokus. Eller finns det verkligen en "prissumma" (hur stor är den kan man undra?).

Eller är det tvärtom Aftonbladet som ljugit ihop citatet, och Buschs stab tänker att "Ja, men det är bra content" (fast de har inte gjort content på det)

En tredje möjlighet är att Ebba Busch vill införa uttrycket "prissumma på mitt huvud" som en metafor för att över 100 000 har skrivit under för att avsätta henne som vice statsminister?

Fan vet, men jag tar gärna emot spekulationer.

Eller det mest troliga - att Ebba Buschs desperata försök att få uppmärksamhet knappast ska belönas med förstasidor...
Citera
2025-10-15, 21:52
Medlem
Citat:
Efter partiledardebatten i måndags gjorde Ebba Busch ett uttalande som borde ha toppat tidningarnas förstasidor (Aftonbladet)

Eftersom ingen skriver om det så gissar jag att de flesta medier bara antar att det inte är sant, och att Ebba Busch drar till med saker för att sätta sig själv i fokus. Eller finns det verkligen en "prissumma" (hur stor är den kan man undra?).

Eller är det tvärtom Aftonbladet som ljugit ihop citatet, och Buschs stab tänker att "Ja, men det är bra content" (fast de har inte gjort content på det)

En tredje möjlighet är att Ebba Busch vill införa uttrycket "prissumma på mitt huvud" som en metafor för att över 100 000 har skrivit under för att avsätta henne som vice statsminister?

Det har visst skrivits om det i tidningarna. Jag har nämligen sett det. (Om nu inte mina nyhetskällor på min telefon har blivit konspirations-manipulerade av vänsterblivet vänsterpack). Jag har hört att Nooshi avlyssnar alla hederliga höger-nyss-politiska för att konspirera för att alla ska sprängas i luften.
Citera
2025-10-15, 21:59
Avstängd
buhbyes avatar
Inte så förvånande. Går att se även i chattar där vänstern hänger att de älskar att ge sig på tjejer så fort de anser nått är fel.
Citera
2025-10-15, 22:51
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt det är sant. Palestina-aktivisterna är rabiata, våldsamma och är starkt sammankopplade med terrorister som skjutit, sprängt, torterat och mördat män, kvinnor och barn.

Egentligen så har det knappt med palestina aktivism och göra. Det är grejen med att börja mixtra i sharia lagarna som av extrema muslimer sticker i ögonen. De vill inte motarbetas oavsett om palestina demonstranterna är med i fokus eller inte.

Hon uttalar sig enligt dessa extremister mot Guds lag (när hon motsätter sig niqab och burka) och då kan somliga av dessa anse att det är halal........

Att bara hålla käft är vad dessa extremister vill att icke muslimer ska göra och inte börja hantera vad de tycker sig finna mest rätt till och hantera.

Och mitt i allt detta så drabbas fredliga och liberalare muslimer med dessa terror drular tätt intill röven.....

Detta är tyvärr den stenålders barbar huligan tolkning som råder... och sen sjunker skeppet igen o igen o igen........
Senast redigerad av Blinkiblu 2025-10-15 kl. 23:02.
Citera
2025-10-16, 08:49
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ja, hatt hoppar ju även av här...

Det kanske är värre här än vi kan föreställa oss.

Adolfina Thunberg verkar inte frisk. Och man fortsätter demonstrera när fred nåtts?????
Citera
2025-10-16, 09:40
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjockMenSchysst
Tror det är en metafor för alla de personer som uttrycker sig hatiskt om henne på sociala medier. Den aktivist som tog initiativ till det avgångskrav du nämner uppviglar till en sjukt hatisk stämning bland sina följare genom att ta Ebbas utlåtanden ur sin kontext och skuldbelägga henne för totalt orimliga saker. Finns säkert mycket att kritisera Ebba för men att fultolka på det sätt många gör är inte ok. Är dock inte ovanligt när man är oförmögen att bemöta någon i sak.

Tror inte att det finns någon partiledare som det bara skrivs snälla saker om på sociala medier. Men klyftan mellan det och "en prissumma på mitt huvud" är avgrundsdjup.
Citera
2025-10-16, 10:23
Medlem
TjockMenSchyssts avatar
Citat:
Tror inte att det finns någon partiledare som det bara skrivs snälla saker om på sociala medier. Men klyftan mellan det och "en prissumma på mitt huvud" är avgrundsdjup.

Ja, det har du rätt i men det jag syftar på har definitivt varit en totalt osaklig häxjakt.
Citera
2025-10-16, 10:29
Medlem
Ebbar definitely köpt av Israel precis som Måwe, men så hon också är tvättäkta galen gör ju att man inte längre kan ta henne på allvar, hon ryker i nästa val ändå mest troligt, så det är hennes försök att få sympati och medkänsla är min gissning 👍
Citera
2025-10-16, 11:05
Medlem
Citat:

Klart att även Ebba får dödshot. Det är tyvärr vardag för alla offentliga personer, inte bara politiker.
Men Ebba har uppnått det hon ville med detta uttalande. Inte nog med att hon förminskar Hatten utan hon har även fått igång drevet mot vänsterväljarna. Att vi har en svans som hyllar politikermorden vi haft i Sverige samt ett gäng Moderater som skanderat att de hatar Maggan pratar vi tyst om.
Det finns idioter i alla läger och till slut fick de vinna iom Hattens avgång.
Citera
2025-10-16, 11:20
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det är väl något hon ljugit ihop som vanligt för att få uppmärksamhet.

Exakt.

Lögnerna om muslimer, palestinier, islam etc. kommer nu att dugga allt tätare intill valet.

Men tittar man på Ebbas och KDs politik så händer det absolut ingenting på den fronten.

Så det är lite av "fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me", jag tror inte att Ebba-kåta SD:are går på det här en gång till. Nästa september stöder de nog eget parti, vad än Ebba & Alice kommer att kläcka ur sig...

Förstås, det finns alltid fall där kåtheten bedrar visheten...
Citera
2025-10-16, 11:40
Medlem
Är ni så okunniga att ni inte förstår varför Ebba uttrycker sig som hon gör.

Det kan bli hotfullt mot politiker som kritiserar palestinier. Dessutom fultolkar vad hon sagt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in