2025-10-15, 22:01
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Ser blodtörstig ut, vilken fasa se det mördaransiktet det sista man gör.
Eller se det alls.
Citera
2025-10-15, 23:27
Medlem
CharliesLolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede

Hon är livsfarlig, borde stannat vid livstids fängelse, då hade det dröjt länge innan hon skulle beviljats tidsbestämt straff.
Skulle inte bli förvånad om hon kommer döda en medfånge eller personal i framtiden.

Hon kommer troligen gå till historien som en av de värsta kvinnliga psykopater vi haft i Sverige, efter sin tid på anstalt (om den inte förlängs pga nya brott under tiden). Har man läst Tove-tråden samt fup står det tydligt att JJ är beroende av uppmärksamhet, få manipulera, bestämma och inte kan leva utan daglig bekräftelse (då från MH framför allt). Det hon ställer till med därinne eskalerar.
Citera
2025-10-16, 02:21
Medlem
Citat:
Förtroenderåd? Skulder? Vad kan det handla om tro?

Förtroenderåd är en typ av "fackförbund" på anstalter som de inkvarterade bovarna själva råder över. Det är helt godkänt av kriminalvården och fungerar oftast väl med anstaltsledning osv.
Citera
2025-10-16, 05:27
Medlem
En kriminell , som sitter i fängelse kan väl inte göra något "fackförenings liknande" - det låter helknäppt att interner -brottslingar ska få lov att agera "förtroenderåd".
Är det så ska detta upphöra med ilfart , det låter som räckmacke servering.
Citera
2025-10-16, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
En kriminell , som sitter i fängelse kan väl inte göra något "fackförenings liknande" - det låter helknäppt att interner -brottslingar ska få lov att agera "förtroenderåd".
Är det så ska detta upphöra med ilfart , det låter som räckmacke servering.

Då får du vända dig till Riksdagen med dina synpunkter.

Förtroenderåd

5 § En intagen ska ges möjlighet att på lämpligt sätt sammanträda med andra intagna för överläggning i frågor som är av gemensamt intresse för de intagna (förtroenderåd).
Ett förtroenderåd ska ges möjlighet att på lämpligt sätt överlägga med ledningen för anstalten.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument..._sfs-2010-610/

On T..Det är nog inte sista gången vi hör om denna störda Jansson i fängelset.
Citera
2025-10-16, 06:45
Medlem
Kriminelt utseende slutade de flesta kriminologer titta på för 120 år sedan. läs Lombroso. Hur som helst de flesta långtidare lugnar ner sig med tiden. Det finns ett fåtal undantag. Om Johanna forstätter dumma sig under hela straffet får vi väl se.

Hur som helst skulder brukar vara en av konfliktpunkterna i en anstalt. En annan brukar vara maten.

Citat:
Ursprungligen postat av Riley.B
Då får du vända dig till Riksdagen med dina synpunkter.

Förtroenderåd

5 § En intagen ska ges möjlighet att på lämpligt sätt sammanträda med andra intagna för överläggning i frågor som är av gemensamt intresse för de intagna (förtroenderåd).
Ett förtroenderåd ska ges möjlighet att på lämpligt sätt överlägga med ledningen för anstalten.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument..._sfs-2010-610/

On T..Det är nog inte sista gången vi hör om denna störda Jansson i fängelset.

KV var emot råden från början när de organiserades. Men det fungerar ofta väldigt bra, annars skulle man se mer inofficiella grupperingar. Nu får KV ofta presenterat på fat vem som bestämmer hos fångarna.
Citera
2025-10-16, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Kriminelt utseende slutade de flesta kriminologer titta på för 120 år sedan. läs Lombroso. Hur som helst de flesta långtidare lugnar ner sig med tiden. Det finns ett fåtal undantag. Om Johanna forstätter dumma sig under hela straffet får vi väl se.

Hur som helst skulder brukar vara en av konfliktpunkterna i en anstalt. En annan brukar vara maten.

KV var emot råden från början när de organiserades. Men det fungerar ofta väldigt bra, annars skulle man se mer inofficiella grupperingar. Nu får KV ofta presenterat på fat vem som bestämmer hos fångarna.

Mitt inlägg var till en annnan användare som ifrågasätte förtroenderåd på anstalter.
Så din översta mening om utseende förstår jag inte har med mitt inlägg att göra.
Senast redigerad av Riley.B 2025-10-16 kl. 06:52.
Citera
2025-10-16, 07:00
Medlem
Citat:
Mitt inlägg var till en annnan användare som ifrågasätte förtroenderåd på anstalter.
Så din översta mening om utseende förstår jag inte har med mitt inlägg att göra.

Det som står under citatet är till dig. Det ovan är till alla. Men mest till de som skrev om hennes utseende.
Citera
2025-10-16, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det som står under citatet är till dig. Det ovan är till alla. Men mest till de som skrev om hennes utseende.

Ok då är jag med. Tack för att du förtydligade.

Övrigt från artikeln:
Dessutom ska kvinnan ha haft skulder till Förtroenderådet som Johanna Jansson ansvarade för.

https://www.expressen.se/nyheter/kri...k-pa-medfange/
Senast redigerad av Riley.B 2025-10-16 kl. 07:14.
Citera
2025-10-16, 07:14
Medlem
Citat:
Ok då är jag med. Tack för att du förtydligade.

Jag kan lägga till att förtroenderådet gör KV arbete enklare. Ex antag att en skruvmejsel försvinner på verkstaden. Då informerar ledningen förtroendeordförande att om inte skruvmejseln kommer fram inom en timme så kommer anstalten isolera alla intagna på deras bostadsslum. Och vips så är skruvmejseln hittad.

Så kommunikationen mellan fängelseledningen och de intagna görs enklare. Man får även lite koll på grupperingar. Och fångarnas konflikter sköts ofta mer organiserat och då lättare att lösa eller ha koll på.

Dessutom om de intagna strejkar så vet ledningen vem man ska "straffa".
Citera
2025-10-16, 07:28
Medlem
Citat:
Får se om mods godkänner det då

Hon är livsfarlig, borde stannat vid livstids fängelse, då hade det dröjt länge innan hon skulle beviljats tidsbestämt straff.
Skulle inte bli förvånad om hon kommer döda en medfånge eller personal i framtiden.

Verkar som hon lyckats manipulera en annan fånge, det är hon ju bra på som vi vet.
Skulle vara intressant veta vem.

Förtroenderåd? Skulder? Vad kan det handla om tro?

Ja du, sitter många familjeflickor där 🫣
Så jag undrar vem apan har indoktrinerat redan nu och suttit kort tid och redan sitter i förtroenderådet . .
Ska snoka med vänner i Skåne.

Vet att J.M och hon flög ihop ordentligt där...
Nu sitter J.M på Kumla
Citera
2025-10-16, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Herregud hon är ju helt sjuk, hon kommer bli en återfallsförbrytare och är fast i det träsket

Blir nog påbackning till livstid snart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in