Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-10-15, 17:12
Medlem
bunnyboys avatar
Efter partiledardebatten i måndags gjorde Ebba Busch ett uttalande som borde ha toppat tidningarnas förstasidor (Aftonbladet)

Citat:
Detta har bidragit till att radikala Palestinaaktivitser också har satt en prissumma på mitt huvud.

Eftersom ingen skriver om det så gissar jag att de flesta medier bara antar att det inte är sant, och att Ebba Busch drar till med saker för att sätta sig själv i fokus. Eller finns det verkligen en "prissumma" (hur stor är den kan man undra?).

Eller är det tvärtom Aftonbladet som ljugit ihop citatet, och Buschs stab tänker att "Ja, men det är bra content" (fast de har inte gjort content på det)

En tredje möjlighet är att Ebba Busch vill införa uttrycket "prissumma på mitt huvud" som en metafor för att över 100 000 har skrivit under för att avsätta henne som vice statsminister?

Fan vet, men jag tar gärna emot spekulationer.
Citera
2025-10-15, 17:17
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy
Efter partiledardebatten i måndags gjorde Ebba Busch ett uttalande som borde ha toppat tidningarnas förstasidor (Aftonbladet)

Eftersom ingen skriver om det så gissar jag att de flesta medier bara antar att det inte är sant, och att Ebba Busch drar till med saker för att sätta sig själv i fokus. Eller finns det verkligen en "prissumma" (hur stor är den kan man undra?).

Eller är det tvärtom Aftonbladet som ljugit ihop citatet, och Buschs stab tänker att "Ja, men det är bra content" (fast de har inte gjort content på det)

En tredje möjlighet är att Ebba Busch vill införa uttrycket "prissumma på mitt huvud" som en metafor för att över 100 000 har skrivit under för att avsätta henne som vice statsminister?

Det är väl något hon ljugit ihop som vanligt för att få uppmärksamhet.
Citera
2025-10-15, 17:21
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:

Du glömde det mest troliga alternativet.

Dvs att en anonym icke-trovärdig person faktiskt yttrat något dylikt i affekt på facebook, Flashback eller liknande.

Hotet bedöms då inte som särskilt allvarligt eller sannolikt, och då blir nyhetsvärdet noll, med utebliven rapportering som följd.
Senast redigerad av Bone Collector 2025-10-15 kl. 17:27.
Citera
2025-10-15, 17:25
Medlem
Citat:

Som vanligt ljuger hon det är det enda hon är bra på!
Citera
2025-10-15, 17:25
Medlem
Hade nog varit större pådrag kring Ebba om det stämmer
Citera
2025-10-15, 17:36
Medlem
Tidvinds avatar
Ebba ljuger lika naturligt som hon andas.

Hoppas någon journalist presser henne på detta och ber henne visa att hon gjort en polisanmälan.
Citera
2025-10-15, 17:39
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kockenutanarmar
Hade nog varit större pådrag kring Ebba om det stämmer
Som sagt så behöver det ena inte utesluta det andra.

Nästan alla partiledare har nog blivit "dödshotade" eller "fått pris satta på sina huvuden".

Det har noll nyhetsvärde om det är en dåre på Flashback som hojtar på fyllan om "vad han ska göra" med henne.

Speciellt om inlägget raderas.
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind

Hoppas någon journalist presser henne på detta och ber henne visa att hon gjort en polisanmälan.
Så om du eller någon annan blir hotad, och inte ser vitsen med att anmäla det pga du inte bedömer hotet som trovärdigt, så har det inte hänt?

Du anser att man ljuger då?
Senast redigerad av Bone Collector 2025-10-15 kl. 17:47.
Citera
2025-10-15, 17:44
Medlem
Säkert Iran genom sina närstående väpnade grenar i Sverige; Vänsterpartiet och Foxtrot.
Citera
2025-10-15, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind

Troligtvis handhas det i så fall av SÄPO utan polisens inblandning.
Citera
2025-10-15, 18:21
Medlem
Det är allmänt känt att våldsvänstern anser sig vara så goda att dom har rätt att döda varje liten meningsmotståndare. Kolla hur det ser ut i USA där Trump nu förklarat extremvänstern (Antifa) terrorister.

Förvånar mig inte att denna grova vänsterretorik har smittat av sig till andra delar av världen. Alla politiker på högerskalan är måltavlor.

Hoppas polisen gör sitt jobb och håller ett öga på Vänsterpartiet där dessa vänsterterrorister florerar.
Citera
2025-10-15, 18:38
Medlem
PungiMunninens avatar
Jag tror faktiskt det är sant. Palestina-aktivisterna är rabiata, våldsamma och är starkt sammankopplade med terrorister som skjutit, sprängt, torterat och mördat män, kvinnor och barn.
Citera
2025-10-15, 18:42
Medlem
TjockMenSchyssts avatar
Tror det är en metafor för alla de personer som uttrycker sig hatiskt om henne på sociala medier. Den aktivist som tog initiativ till det avgångskrav du nämner uppviglar till en sjukt hatisk stämning bland sina följare genom att ta Ebbas utlåtanden ur sin kontext och skuldbelägga henne för totalt orimliga saker. Finns säkert mycket att kritisera Ebba för men att fultolka på det sätt många gör är inte ok. Är dock inte ovanligt när man är oförmögen att bemöta någon i sak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in