Det absolut värsta med dessa två är hur oerhört omedvetna de verkar vara. Dubbelmoralen är gränslös. Man får ha vilken politisk åskådning man vill, men att klappa sig själv på axeln för sin godhet och att man inte tillhör de ”politiska utsugarna” högern. Vad har de byggt hela sina karriärer och goda ekonomi på om inte utsugeri? Med det menar jag en helt bisarrt hög konsumtion, reklam (hetsar andra till konsumtion), att ens bygga en podd på trender och preacha varje säsong vad som ska in och vad som ska ut. Det är så ohållbart så man förgår. Att inte ha den självinsikten, se sig själv utifrån städigt jagandes över bästa fix och bidra till detta bisarra konsumtionssamhälle som är på god väg att förstöra planeten. Smart är det inte. Dubbelmoralen, kocketteringen och hyckleriet däremot, blir bländad.
BTW sorgligt att höra Elsa för något avsnitt sen hur hon önskar hon skulle va lika trygg insig själv som sin mamma på äldre dagar. Det kan hon nog glömma när hon måste livea och testa personligheter och livsstilar som en annan byter strumpor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nanny06
I senaste poddavsnittet avhandlas "långa relationer och korta stubiner". I slutet av avsnittet kommer de in på värderingar och politiska åsikter i relation till sina män. Båda gör tydligt att de inte kan vara tillsammans med någon vars politiska värderingar inte överensstämmer med deras egna.
Jag har mycket att säga om bara det men låter det vara för nu. Däremot att de kokettera med att inte vara höger stör mig enormt! Så här låter det på slutet av avsnittet:
Wood: Folk kan ändras mitt i, speciellt i det politiska läget som vi har nu. Nån som var Moderat kan ju helt plötsligt vara SD till exempel idag. Då kan man ju verkligen känna att man har köpt grisen i säcken.
Billgren: jag hade tyvärr inte blivit attraherad av en moderat. *skratt*
Wood håller med (om än inte lika explicit)
Det här skaver så fantastiskt mycket. Wood har i tidigare avsnitt antytt att hon står till vänster på den politiska skalan (kanske även Billgren?). Det skaver för att de förmodligen tycker att det är finare och mer mänskligt att vara vänster medan högern är utsugare för att hårdra det lite. Dock. De köper dyra kläder, köper dyra bostadsrätter/bor i hyresrätt med hög hyra. Båda har sommarhus. Deras poddavsnitt är nerlusat med reklam, de gör ofta ofta reklam på sina respektive Insta - allt för att få lyssnarna och läsarna att konsumera. För att inte prata om de frekventa besöken podduon gör på Ett Hem. Etcetera
GAH.
Jag har betydligt mindre pengar att röra mig med än vad de har, jag röstar ändå (M) och vill se skattesänkningar, och tycker inte att det är fel med reklam och så vidare. Det är deras förbannade skenhelighet jag kritiserar. Finns det en större kliché än den medieperson som bor dyrt på Söder, äter på de trendigaste restaurangerna, röstar åt vänster och hatar högern för de senare är ju sådana äckliga kapitalister.