2025-10-14, 12:39
Medlem
Hej, ska till Teneriffa och behöver ha med mig ca 20st blå/ksalol. Har läst varje inlägg/tråd som finns här men de är några år gamla och jag blir inte klokare bara mer nojig.

Jag har tänkt att antingen lägga dem i nån liten påse eller plastfolie och ha i BHn. Då menar jag en bh med vaddering, så jag lägger det bakom vadderingen. Eller ha i nån påse/plastfolie mellan skinkorna. Vad tror ni?
Många har skrivit att lägga dem löst eller med blister i en necessär, i plånboken löst osv men det känns inte så bra, det är familjesemester och åker jag dit så, ja...

Ska flyga från Landvetter.

Snälla hjälp 🙏
2025-10-14, 12:42
Medlem
jonte500s avatar
Otroligt dumt att chansa, bör ju finnas att köpa där?
2025-10-14, 12:48
Medlem
När jag var i Gran Canaria för 3 år sedan så gick det inte att köpa nånstans. Testade på ca 5 apotek. De sa bara att jag måste ha recept
2025-10-14, 12:49
Medlem
jonte500s avatar
Ja fast har du dem på recept kan du väl ta med dem? Men det kanske du inte har...? Då får du köpa på samma sätt som du gör här i Sverige, dvs. olagligt!
2025-10-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heyheyjack
När jag var i Gran Canaria för 3 år sedan så gick det inte att köpa nånstans. Testade på ca 5 apotek. De sa bara att jag måste ha recept

Tro fan det, du har ju dom olagligt.
2025-10-14, 12:57
Medlem
Hade jag haft recept så hade jag väl inte skrivit här? Varför svarar du öht när du inte hjälper?
2025-10-14, 12:58
Medlem
De har narkotikahundar som går förbi alla passagerare, och de missar ingenting. Och om hunden sätter sig framför dig så är det kört. Kan du inte resa utan tabletterna? Eller får du abstinens?
2025-10-14, 13:00
Medlem
Citat:
Hade jag haft recept så hade jag väl inte skrivit här? Varför svarar du öht när du inte hjälper?

Nej och då vet du ju alldeles tydligt vad som gäller. Att föra in 20 stk KsAlol - narkotikaklassad medicin till Kanarieöarna är brottsligt. Antingen kan du passera tullfiltret, eller så blir du stoppad. Att hjälpa är ju alldeles lönlöst, då ingen vet vem som bemannanr tulllfiltret den dag du anländer, eller hur du kommer bete dig - MED familjen. LAndvetter är inte problemet.
2025-10-14, 13:01
Medlem
Citat:
Hej, ska till Teneriffa och behöver ha med mig ca 20st blå/ksalol. Har läst varje inlägg/tråd som finns här men de är några år gamla och jag blir inte klokare bara mer nojig.

Jag har tänkt att antingen lägga dem i nån liten påse eller plastfolie och ha i BHn. Då menar jag en bh med vaddering, så jag lägger det bakom vadderingen. Eller ha i nån påse/plastfolie mellan skinkorna. Vad tror ni?
Många har skrivit att lägga dem löst eller med blister i en necessär, i plånboken löst osv men det känns inte så bra, det är familjesemester och åker jag dit så, ja...

Ska flyga från Landvetter.

Snälla hjälp 🙏

Ha de i Bh:n de kollar sällan där!
2025-10-14, 13:04
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:

Ta med det blå EHIC försäkringskortet och sen går du till en vårdcentral med ett papper som ser ut som du har ksalol på recept i Sverige och du får det utskrivet utan problem. Sen ser du till att spara alla papper från Spanien när du reser hem och tar med dig medicinen.
2025-10-14, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
De har narkotikahundar som går förbi alla passagerare, och de missar ingenting. Och om hunden sätter sig framför dig så är det kört. Kan du inte resa utan tabletterna? Eller får du abstinens?

Får abstinens, har ätit det länge och i ganska stora doser per dag
2025-10-14, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555

Citat:
Får abstinens, har ätit det länge och i ganska stora doser per dag

Men kan hundarna verkligen nosa sig till piller?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in