Citat:
Man kan naturligtvis lära sig saker hela livet. När man är ung lär man sig det mesta betydligt bättre. Har man dessutom svårigheter inom vissa områden, som att koncentrera sig, processa snabbt eller ta emot stimuli från flera olika håll samtidigt, passar man ännu mindre som bilförare.
Man är inte lastgammal när man är 40.Självklart kan man ta körkort då och bli en bra och säker förare! Man kan lära sig kinesiska,vindsurfa och gå på lina om man verkligen vill det vid 40.Eller 70.
Men har man körkort och är livrädd för att köra bil,inte litar på sig själv att man klarar av det,är det nog bättre att avstå.
F.ö tycker jag det är synd att inte mer färg och mönster ingår i Elsas stil.Hon är snygg nu,men såg underbar ut med det röda håret och i plagg med färg. Detta vita,vippigt och puffärmiga får henne att se ut som en förvuxen 9-åring.
Men har man körkort och är livrädd för att köra bil,inte litar på sig själv att man klarar av det,är det nog bättre att avstå.
F.ö tycker jag det är synd att inte mer färg och mönster ingår i Elsas stil.Hon är snygg nu,men såg underbar ut med det röda håret och i plagg med färg. Detta vita,vippigt och puffärmiga får henne att se ut som en förvuxen 9-åring.
Vidhåller att alla inte är bra bilförare. Huruvida Elsa är det eller ej vet jag förstås inte alls, det är vad jag tror. Tror, som sagt. Jag tror hon är för övermodig och okoncentrerad och har svårt att fatta snabba korrekta beslut i kombination med att inte ha tagit körkort som ung och fått in det som en instinkt.
Jag har alltid tänkt att det varit bra att hon avstått från att ta körkort (det har diskuterats i tråden tidigare då folk tycker att hon borde ta, jag har tvärtom alltid känt mig lättad att hon har valt att inte ha det, men uppenbarligen har hon kommit på andra tankar).
Ja, pointless att argumentet om smaken. Den artificiellt grälla stilen klär dock absolut ingen, är min fasta övertygelse, ej heller en skönhet. Därmed inte sagt att puffärmar är en favorit. Klassiskt, skräddat, kvinnligt med lite mörkare hår skulle hon vara helt förtrollande i. Kan absolut dra lätt åt rött kopparskimrande men mer ljusbrunt. Hon hade liknande hårfärg för några år sedan. (Har aldrig nånsin sett någon som passar i illande rött hår, som inte har detta naturligt. Och det har i princip bara skottar och irländare, rödhåriga i Sverige är ju mer orangefärgade. Dito kritvitt eller kolsvart. Jättevackert om det är ens naturliga hårfärg som matchar ens hy och övriga färger, passar absolut ingen annan utan ser ut som missklädsamma peruker.)