2025-10-10, 17:32
Medlem
Vapenstillestånd - inte fred. Sionassarna upprätthåller fortfarande sin olagliga blockad av Gaza.
Citera
2025-10-10, 17:42
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Hamas "has received guarantees from the United States, Arab mediators, and Turkey that the war in Gaza has permanently ended."

https://www.reuters.com/world/middle-east/hamas-gaza-chief-group-received-guarantees-mediators-us-confirming-war-ended-2025-10-09/
Det är väl inget bevis för att sjöblockaden av Gaza är upphävd? Hur jävla blåst är du?

Men kom gärna med bevis eller uttalande från Israel eller nån annan inblandad som stöder dina fantasier.
Citera
2025-10-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Det är väl inget bevis för att sjöblockaden av Gaza är upphävd? Hur jävla blåst är du?

Men kom gärna med bevis eller uttalande från Israel eller nån annan inblandad som stöder dina fantasier.

Du är inte så lite korkad du. Det var du som kom dragandes med någon svensk forskares åsikt om det som de inblandade parterna anser vara ett fredsavtal.

Det jag postade var just vad du efterfrågar, ett uttalande från en av de inblandade parterna.

Fan, ni är några idioter här som slåss om att framstå som flashbacks mest korkade postare.
Citera
2025-10-10, 19:18
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Du är inte så lite korkad du. Det var du som kom dragandes med någon svensk forskares åsikt om det som de inblandade parterna anser vara ett fredsavtal.

Det jag postade var just vad du efterfrågar, ett uttalande från en av de inblandade parterna.

Fan, ni är några idioter här som slåss om att framstå som flashbacks mest korkade postare.
Ha ha hur jävla efterbliven är du?
Du påstod att sjöblockaden var över och att Greta nu kunde köra i gång en ny seglats till Gaza!

Det är ju din egen tråd! Fattar du inte vad du själv skriver?

DET ÄR INTE SLUT PÅ SJÖBLOCKADEN AV GAZA!
Fattar du inte det ?
Citera
2025-10-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ha ha hur jävla efterbliven är du?
Du påstod att sjöblockaden var över och att Greta nu kunde köra i gång en ny seglats till Gaza!

Det är ju din egen tråd! Fattar du inte vad du själv skriver?

DET ÄR INTE SLUT PÅ SJÖBLOCKADEN AV GAZA!
Fattar du inte det ?

Att du är omåttligt korkad har ju redan framgått med all oönskad tydlighet.
Så det är väl egentligen fruktlöst att försöka förklara något för dig, men jag ger det en sista chans.

En sjöblockad är en krigföringsmetod som bygger på att det pågår en väpnad konflikt. En sjöblockad är en krigshandling. Om den väpnade konflikten upphör, faller grunden för blockaden.

Reuters återger att Hamas har fått USA:s garantier om att kriget är permanent slut.

Financial Times omskriver israels kabinettgodkännande av fredsplanen med “aimed at ending its two-year war,” alltså att avsluta kriget.

Al Jazeera publicerar både planens 20 punkter med ”end Israel’s war on Gaza” och sammanfattningar där avtalet framställs som fredsplan, "peace plan".
Citera
2025-10-10, 20:21
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Sionassar brukar vara det.

Källa: https://www.amnesty.org/en/petition/lift-the-blockade-on-gaza-and-stop-the-genocide/
Det finns inget stöd för att påstå att sjöblockaden av Gaza är olaglig, då den aldrig prövats i domstol.
Citera
2025-10-10, 20:29
Medlem
Citat:
Det finns inget stöd för att påstå att sjöblockaden av Gaza är olaglig, då den aldrig prövats i domstol.

Lite som säga att ingen mördade Olof Palme eftersom ingen dömts för mordet. Stöd för påståendet hade du hittat om du bemödat dig med att trycka på länken jag så vänligt försåg dig med.
Citera
2025-10-10, 20:30
Medlem
Det finns inget stöd för att påstå att sjöblockaden av Gaza var laglig, då den aldrig prövats i domstol.

Däremot finns det gott om stöd för att den var olaglig, och alltid var det. Till och med direkta uttalanden från Israeliska företrädare om dess syfte som står i direkt strid med internationella lagar.
Citera
2025-10-10, 21:46
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Det finns inget stöd för att påstå att sjöblockaden av Gaza var laglig, då den aldrig prövats i domstol.

Däremot finns det gott om stöd för att den var olaglig, och alltid var det. Till och med direkta uttalanden från Israeliska företrädare om dess syfte som står i direkt strid med internationella lagar.
Du får gärna visa på stödet för att den är olaglig!
Dina påstånden om att "Israeliska företrädare" har påstått att blockaden strider mot internationella lagar, är intressant! Du har väl källor på det du påstår?
Citera
2025-10-10, 22:55
Medlem
Citat:
Du får gärna visa på stödet för att den är olaglig!
Dina påstånden om att "Israeliska företrädare" har påstått att blockaden strider mot internationella lagar, är intressant! Du har väl källor på det du påstår?

1. Det har jag redan gjort, läs mina inlägg!
2. Det var inte vad jag skrev. Men jag förstår att du inte är smart nog för att förstå vanlig enkel svenska.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in