2007-12-17, 21:52
Bannlyst
Nu är det dags för en egen Euro Talk tråd. För er som inte vet vad det är så är det ett program där det diskuteras Europeisk fotboll (på svenskafans)
http://www.svenskafans.com/fantv/player/dev_flash.asp?episode=621&cat=18

Vilka är era favoriter i panelen? Vad tycker ni om David Fjäll som programledare? Bara diskutera dagens program, det är endast fantasin som stoppar er.
Citera
2007-12-17, 22:05
Bannlyst
Måste bara gnälla lite nu. Den där jävla bruden, Rooney. Kan hon ens något om fotboll? Först påstor hon att Man Utd spelar som italienare, har kärringen sett någon match iår förutom den mot Liverpool? Iofs så kom beviset på att hon inte såg matchen ändå, hon påstod att Gerrard var den bästa spelaren på plan. Vilket jäkla stolpskott! Sen att hon grina över att Arsenal skulle tappa Adebayor inför Afrikanska skratta jag också åt, t.om jag, som inte bryr mig ett skvatt om det där, vet att Togo inte kvalade in.

Marcus Birro är någon jag gillar! Visst han hatar England, men han är ändå riktigt skön. Sen Liverpoolälskaren Claes kan man kasta bort också. Nä, in med Mjällby, Erik Niva och Birro så blir alla nöjda.
Citera
2007-12-17, 22:11
Medlem
Luffsens avatar
Markus Birro är fullständigt brilljant, då han jämt och ständigt försvarar Italiensk fotboll oavsett vad som hänt.
Annars tycker jag standarden på programmet sänkts de senaste veckorna pga Eurotalks inkvotering av tjejer i programmet. Rooney i senaste programmet var ett rejält bottennapp för att inte tala om Eva af Gieijerstam i förra veckan.

Erik Niva, Hans Backe, och Markus Birro hade varit intressant, alternativt Mjällby istället för Birro då han tenderar att ibland att gå överstyr med sina hyllningar till italiensk fotboll (jag gillar det skarpt iofs)

Fjäll är annars en grym programledare.
Citera
2007-12-17, 22:13
Medlem
Hat är ett starkt ord, han hatar inte england. Han sitter ju bland annat ganska ofta med i Canal+ och kollar på Premier League. Han hatar dock enögda anglofiler och folk med fördomar, typ personer som den där Rooney-pajasen i Eurotalk idag.
Citera
2007-12-17, 22:14
Medlem
Villons avatar
Jag respekterar verkligen fantv-redaktionen över huvud taget, och i synnerhet då David Fjäll. Gott om tid för varje ämne, intressanta gäster och en trevlig stämning.

*edit: Hon Rooney är kanske inte världens mest stimulerande människa att lyssna på henne, men de har en bra rotation på medverkare överlag och man kan inte gilla alla.
Citera
2007-12-18, 00:48
Medlem
Det bästa svenska tv-programet, alla kategorier. Fjäll är kunglig som programledare och gästerna är oftast intressanta. Rooney tycker jag va helt okej, skön munhuggning med Birro bl a.

Topp 3 gäster är dock:

Erik Niva. Sanslöst vad grabben kan fotboll. Ett orakel.
Marcus Birro. Gillar inte italiensk fotboll särskilt mkt, men birro är ju bara för jävla skön.
Mjällby.

Sämst är när dom tar in skrikgubben, Björklund. Senil är han fan, och föra socialt kompetent tycks det. Usch.
Citera
2007-12-18, 01:14
Medlem
klistiers avatar
Grymt skönt program, älskar David Fjäll, han har en härlig avslappnad stil!

Eva af Gieijerstam var nog det sämsta jag någonsin sett öppna käften, hon kunde ju för fan inte säga två ord irad utan att hämta efter andan? Usch.
Rooney tycker jag också är värdelös :/

Niva är, som sagt, ett orakel, han kan allt och lite till.
Gillar Birro också, går väl överstyr när han ska försvara Italien ibland men han har en skön stil, absolut.
Mjällby är skön han också.
Citera
2007-12-18, 01:40
Medlem
söltas avatar
Kan bara instämma i vad de flesta tycker. Fjäll är fantastisk som programledare, Birro är skön, Niva är ett orakel och Mjällby och Claes är helt okej. Gillar när Sladjan är med också.

Ett ännu större bottennapp än Geijerstam var ju när Vanberg fick vara med för nån månad sen, han fick Hedman att framstå som vettig. Större pajas får man leta efter.

Programmet är fruktansvärt bra, men tycker även att Fotbollskväll var intressant detta året, med Chris Härenstam och Sladjan i studion (visserligen en inkvoterad Pohjanen med). Sedan är ju Strömberg förjävla bra med, vore fantastiskt kul ifall de kunde få med honom i något Eurotalk.
Citera
2007-12-18, 02:17
Medlem
Tebos avatar
Hur kan man gilla Mjällby? Karln låter alltid småpackad och skriker ut första halvan av varje mening.
Citera
2007-12-18, 04:25
Medlem
Har kollat på programmet en längre tid. Väldigt bra program där man låter diskussionen flyta relativt fritt, väldigt positivt enligt mig.

David Fjäll är alltid suverän som programledare, när det gäller gäster så gillar jag Birro även fast jag aldrig varit speciellt intresserad av italiensk fotboll. Men han har intressanta synpunkter och är väldigt duktig på att formulera dessa. Andra bra gäster i programmet är väl bland annat Kviborg, Claes Andersson och självklart Erik Niva. Mjällby är väl hyfsad enligt mig, finns definitivt mycket sämre alternativ.
Citera
2007-12-18, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Jag respekterar verkligen fantv-redaktionen över huvud taget, och i synnerhet då David Fjäll. Gott om tid för varje ämne, intressanta gäster och en trevlig stämning.

*edit: Hon Rooney är kanske inte världens mest stimulerande människa att lyssna på henne, men de har en bra rotation på medverkare överlag och man kan inte gilla alla.
Nu är det ju så att ingen gillar henne. Varför då ta med henne? hon är ju dum i huvet rent ut sagt.
Citera
2007-12-18, 13:42
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Hur kan man gilla Mjällby? Karln låter alltid småpackad och skriker ut första halvan av varje mening.

Borde väl du som Bajare gilla .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in