Citat:
Ursprungligen postat av Halló
Vadå var han tog vägen? Reste bakåt i tiden menar du? Jag är medveten om att Dan Berner ska ha begått något mord, men inte ska väl hans tankar förbjudas eller hans rätt att uttrycka sig för det? Jag tror inte heller att Dan skulle vara en så simpel och enkelspårig rasist att han skulle ha bragt någon om livet pga ras/kultur/religion, om nu Sterner ska ha varit jude. Tycker han verkar vara väldigt intelligent och inte minst modig som vågar ställa upp och berätta utan att någon "domare" med grisflin ska avbryta meningar och fylla i med diverse dumheter för att få personen att framstå som en dåre som publiken ska få håna. Sjukt värre också att Matti fick en dom, men det är ju också ganska sällsynt att de låter meningsmotståndare få komma till tals på så offentliga tillställningar som ett universitet. Speciellt om sådana känsliga grejor som revisionism. Men visst, låt dem förbjuda att man råkar ha en hjärna och vill undersöka saker som tabubelagda/för heliga/för självklara till att käfta emot. OBS! De demokratiska goda krafterna Anti Fascistisk Aktion var inte sena med att attackera Dan Berners blinde fars lägenhet för det hemska brottet vars son ska ha begått på universitetet.
Som jag påvisade i ett tidigare inlägg så är det i Sverige högt i taket när det gäller att förneka judemassakrerna. Tingsrätten fällde inte heller Dan Berner för detta utan för hans grova rasistiska uttlanden, men hovrätten ansåg att även påståendena om att Förintelsen skulle vara en judisk eller sionistisk konspiration föll inom lagrummet. Sådana påståeden måste ju givetvis
vara nedsättande för den berörda folkgruppen, speciellt för de överlevande i Förintelsen.
I övrigt säger vad som sedan framkommit om Berner - och det finns ju fler exempel på mord- och misshandelsdomar mot nazister, i vars lära ju ingår att förneka Förintelsen - att ingen någorlunda vettig människa hyser sådana tankar!