2025-10-07, 18:02
Medlem
Hej tänkte kolla om någon har kolla på 2 cb? De låter rätt frestande då jag läst lite om det men de finns några saker jag undrar så jag gärna är vill vara säker.
Längd-166
Vikt-70
Ålder-19
Erfarenhet- mdma kristall, E , lsd, blå och hasch

Hur mkt bör man ta första gången, killen som säljer har 20mg knappar, ska man ta halv hel elle flera? Vill ha ett riktigt rus men endå vara försiktig, behövs de tripp sitter? Vilken omgivning passsr bäst, vad ska man tänka på och vara redo för?
Citera
2025-10-07, 18:32
Medlem
Jag hade börjat med en. Att de är 20mg vet ni aldrig innan det är testat med labkitt och piller är oftast underdoserade. Ta på tom mage. 30min till 2 timmar till peak och du kan bli rätt illamående i början.

Du bör läsa på mer innan på typ Google.
Citera
2025-10-07, 18:33
Medlem
trueforgoods avatar
Ärligt? Vänta med att knarka tills du blir äldre och det särskilt psykedeliska droger.
Citera
2025-10-07, 18:48
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Vänta med att knarka tills du blir äldre och det särskilt psykedeliska droger.
Psykedeliskans rus påverkas ju rätt mycket av hur man är som person. Mellan 20-30 års spannet var tiden då jag hade mina bästa upplevelser från LSD och svamp, Idag är jag över 45 och har gett upp helt och hållet. De senaste tio åren har jag bara haft misslyckade rus med obehagliga upplevelser vilket jag är säker på är pga att man blivit allt mer hatisk och mörk i sinnet mot det mesta i samhället.
Citera
2025-10-07, 18:53
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Psykedeliskans rus påverkas ju rätt mycket av hur man är som person. Mellan 20-30 års spannet var tiden då jag hade mina bästa upplevelser från LSD och svamp, Idag är jag över 45 och har gett upp helt och hållet. De senaste tio åren har jag bara haft misslyckade rus med obehagliga upplevelser vilket jag är säker på är pga att man blivit allt mer hatisk och mörk i sinnet mot det mesta i samhället.

Det ligger faktiskt väldigt mycket i det du säger då upplevelsen skapas från ens sinnestillstånd.

Jag hade själv min bästa tripp någonsin när jag var 16 år (psilocybin) men också en av dom värre (på just 2cb) när jag var 20 år. Det helvetet önskar jag inte min värsta fiende...

Dock hade jag den värsta någonsin förra året och den hade jag aldrig fixat om jag varit runt 20 år.
Citera
2025-10-07, 20:07
Medlem
Fantens avatar
Man bör som alltid börja med att läsa vad Erowid har att säga, och dessutom vad Shulgin skrev i PiHKAL.
Men i korthet så kan jag, likt Shulgin tycka att över 50mg kan bli en rätt otrevlig upplevelse. Klarar man av smärtan så är 25mg nasalt en rätt okej dos.

Jag tycker att det är en fantastiskt underhållande substans som är ren och skär rekreation. I rätt doser passar det utmärkt att ta på rave och dansa borta några timmar.
Citera
2025-10-07, 20:36
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Man bör som alltid börja med att läsa vad Erowid har att säga, och dessutom vad Shulgin skrev i PiHKAL.
Men i korthet så kan jag, likt Shulgin tycka att över 50mg kan bli en rätt otrevlig upplevelse. Klarar man av smärtan så är 25mg nasalt en rätt okej dos.

Jag tycker att det är en fantastiskt underhållande substans som är ren och skär rekreation. I rätt doser passar det utmärkt att ta på rave och dansa borta några timmar.

Nej för fan, rekommendera inte 2cb nasalt till en gröning! Ingen höjdare att börja en tripp med smärta från helvetet, vilket att snorta 2cb innebär.
Citera
2025-10-07, 20:39
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Nej för fan, rekommendera inte 2cb nasalt till en gröning! Ingen höjdare att börja en tripp med smärta från helvetet, vilket att snorta 2cb innebär.
Det var det jag gjorde, det var visserligen inte min första psykedeliska upplevelse men jag hade ändå inte varit med om något som kunde förbereda mig på den smärtan. Som att snorta brinnande taggtråd, och då tar jag ändå i i underkant. Men, för min del gick det på bara någon minut och istället för att svära över min stackars näsa så satt jag och tittade på allt balla som hände i min hand.

Jag skulle väl egentligen inte rekommendera det, men jag skulle samtidigt inte inte rekommendera det.
Citera
2025-10-07, 23:34
Moderator
kvm3s avatar
Det finns också mängder av relevanta svar kring dosering, effekt, behov av sitter med mera i den befintliga (FB) Stora tråden om 2C-B

/Mod
Citera
2025-10-08, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Det finns också mängder av relevanta svar kring dosering, effekt, behov av sitter med mera i den befintliga (FB) Stora tråden om 2C-B

/Mod
Tack!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in