Jag vill klaga på att moderator Meiji. Först stängde han (FB) Tobias Andersson (SD): Kostråd feminiserar män och får dem att rösta vänster och hänvisade till samlingstråden om Tobias Andersson. Problemet med samlingstrådar är välkända: (FB) Stora samlingstrådar dödar diskussionerna på Flashback. Admin själv har instämt i kritiken:
Praxis är alltså att anmärkningsvärda uttalanden från politiker räknas som politik.
Efter en fruktlös diskussion öppnar Meiji tråden men flyttar den till forumet Medicin och hälsa. Men det är ju de politiska och inte de medicinska aspekterna av uttalandet som ska diskuteras. Politik är off-topic i Medicin och hälsa. Om det stämmer att myndigheter i decennier rekommenderat minskad köttkonsumtion för att få fler att rösta vänster så är det en skandal utan dess like. IB-affären bleknar i jämförelse. Ska jag starta en ny tråd i Politik: inrikes så att både de politiska och medicinska aspekterna av Anderssons påstående får varsin tråd?
Meiji har slutat svara på mejl därav den här klagotråden. PM kommer i nästa inlägg.
Jag anser att det förvisso även finns samlingstrådar som fyller en funktion, men i de flesta fallen motverkar de sitt syfte. Samlingstrådarna är ett enkelt sätt att döda debatten och göra diskussionen mindre levande.Tråden jag startade handlade inte om Tobias Andersson utan om en specifik anmärkningsvärd anklagelse han riktat mot de som sätter kostråd. Det är alltså en helt ny frågeställning. Många trådar i Politik: inrikes följer samma mönster, diskussion om ett intressant uttalande eller påstående från en viss politiker:
(FB) Stora samlingstrådar dödar diskussionerna på Flashback
- (FB) Simona Mohamsson (L): ”Blågul islam” ska ersätta Muslimska Brödraskapets infiltration
- (FB) Riksdagskvinna Elsa Widding antyder att försvarsminister Pål Jonsson är köpt?
- (FB) Moderaternas gruppledare i riksdagen Mattias Karlsson kallar demonstranter för odjur
- (FB) Miljöpartist skriver på sociala medier att alla Sverigedemokrater är korkade
- (FB) Morgan Johansson (S) sprider antisemitiska konspirationsteorier medvetet?
- (FB) Riksdagsledamoten Momodou Jallow (V) säger att SD är nazister
- (FB) Tankar om mediadrevet mot Jessica Stegruds kultur-tweet
- (FB) Hanif Bali: Sista gången M sitter på makten
- (FB) S politiker "äcklad" av Tobias Andersson (SD)
Praxis är alltså att anmärkningsvärda uttalanden från politiker räknas som politik.
Efter en fruktlös diskussion öppnar Meiji tråden men flyttar den till forumet Medicin och hälsa. Men det är ju de politiska och inte de medicinska aspekterna av uttalandet som ska diskuteras. Politik är off-topic i Medicin och hälsa. Om det stämmer att myndigheter i decennier rekommenderat minskad köttkonsumtion för att få fler att rösta vänster så är det en skandal utan dess like. IB-affären bleknar i jämförelse. Ska jag starta en ny tråd i Politik: inrikes så att både de politiska och medicinska aspekterna av Anderssons påstående får varsin tråd?
Meiji har slutat svara på mejl därav den här klagotråden. PM kommer i nästa inlägg.