Citat:
Ursprungligen postat av
Bengt-Erik
I slutet på sommaren gick min svåger bort efter att varit sjuk en tid. Det började med extrem trötthet och att det kom ut blod med bajset. Det visade sig snart att han drabbats av cancer i tarmarna.
Under sjukdomstiden vårdades min svåger till stor del hemma men var emellanåt inlagd på sjukhus. Sjukdomen gjorde honom avmagrad och insjunken.
Tidigare i livet har min svåger alltid varit tjock och skäggig. Men sista tiden var han alltså magerlagd och len om kinderna (han tappade hår efter cellgiftsbehandlingen).
På begravingsfikat höll jag ett tal till minne av min svåger. I talet adresserade jag detta genom skoja om att det bästa med svågerns cancer var att han blev av med den tjocka magen och sitt ovårdade skägg och sade att min syster äntligen fått den prins hon alltid drömt om men aldrig förtjänat.
Jag drog lite andra vitsar också. Tänkte att det skulle lätta upp den sorgesamma stämningen.
Problemet är nu att min syster vägrar prata med mig. Hon svarar inte på mina samtal eller sms. Jag har fått meddelat till mig via min systerdotter att det är mitt tal på svågerns begravning som gjort henne upprörd.
Får man inte skoja lite på begravningar?
Hoppas detta är en tramstråd.
Om inte , så skönt för din syster att nu vara av med dig, hon kan starta på nytt med ny partner men att samtidigt slippa dig.