Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
När adaptern säger att han först inte fick en advokat så är det en lögn från adaptern.
Det korrekta vore att skriva att Tyler inte bad om en advokat i början.
Tyvärr hittar jag inte streamen där detta diskuterades, men enligt journalister och advokater i New York så var det ett mycket skumt förfarande som pågick.
Hittar jag den så ska jag genast länka den.
Citera
2025-10-06, 16:29
Medlem
Det var (tror jag) inte denna men här är en journalist som pratar om hur hon försökte skaffa en riktigt bra advokat till Tyler men stötte på förhinder.
Jag tycker det är intressant eftersom föräldrarna borde vilja ha bästa tänkbara advokat när sonen riskerar dödsstraff!

https://youtu.be/3an7BJMFyQ4?t=321
Citera
2025-10-06, 16:50
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Det var (tror jag) inte denna men här är en journalist som pratar om hur hon försökte skaffa en riktigt bra advokat till Tyler men stötte på förhinder.
Jag tycker det är intressant eftersom föräldrarna borde vilja ha bästa tänkbara advokat när sonen riskerar dödsstraff!

Tylers föräldrar skiter nog i honom eftersom det var hans farsa som angav honom.

Sen vad har en journalist med det där att göra?
Hon kan inte bara skaffa en advokat till Tyler om han inte bett om en. Det är helt och och hållet upp till Tyler att säga till när han vill ha en advokat och det är polisernas uppgift att försöka få ur honom så mycket som möjligt innan han ber om en advokat.

Du kan vara helt lugn att polisen gjort exakt som de ska, för de vill inte hållas ansvariga om att han blir släppt på en teknikalitet i ett sånt här högprofilmål.
Citera
2025-10-06, 16:53
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Varför tror du att hans farsa angav honom?
Det påstås så på nyhetssidorna.
Citera
2025-10-06, 16:58
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Tyvärr hittar jag inte streamen där detta diskuterades, men enligt journalister och advokater i New York så var det ett mycket skumt förfarande som pågick.
Hittar jag den så ska jag genast länka den.
Det är många saker som framstår som "skumma" när man inte har all tillgänglig fakta.
Citera
2025-10-06, 16:59
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Och du tror att dom alltid har rätt?
Det påstods ju även att Sture Bergwall var en massmördare.
Jag är alltid misstänksam till det som står i nyheterna men nu är det den infon som finns i nyhetsflödet.

Jag är helt öppen för att det vi vet nu kan komma att ändras under utredningens gång.
Citera
2025-10-06, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är många saker som framstår som "skumma" när man inte har all tillgänglig fakta.
Det konstigaste av allt är att ingen av dom som är framme och försöker hjälpa honom blir blodig.

Ian Carroll pratar mycket om det i sin senaste stream, Valhalla VFT är krigsveteraner och dom fattar verkligen ingenting angående avsaknaden av blod.
Citera
2025-10-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
De som tror detta påstår att det är eftersom han började kritisera Israel och blev "farlig". Själv tycker jag det är väldigt långsökt.
Precis. Jag tror inte att Israel och i förlängningen Mossad brydde sig något särskilt om Kirk. Och om det hade varit Mossad som låg bakom det så hade vi inte haft den här diskussionen nu - för det hade varit utfört på ett professionellt sätt där vi antagit att scapegoat'en var den skyldige. Då är det troligare att någon från den Israeliska ledningen kanske yppat något till Trump om att det hade varit bra om hans vän Kirk tonat ner retoriken - följt av att Trump själv iscensatte något för att ställa sig in och för att vinna politiska poäng på hemmaplan. Detta hade också förklarat varför det var så slarvigt gjort.

Och vilka andra aktörer skulle det kunna vara? Jag tror inte blåhåriga lesbiska drar igång ett mordförsök - eller har resurserna för det - och om det varit demokraterna så hade det också varit bättre utfört.
Citera
2025-10-06, 21:04
Medlem
Citat:
Ja att micken är skum kan man nog släppa.
Det finns en sevärd analys som pekar på att skottet kom bakifrån/från sidan, men vad Tyler har för inblandning kan man lugnt fråga sig!

Varför uttalar inte hans föräldrar sig?
Varför fick han först ingen advokat?
Var är hans pojkvän??

Hans föräldrar undviker av förståliga skäl MSM och kan ha yppandeförbud och vill nog helst bara bli glömda. Varför skulle de uttala sig?

Det drog ut på tiden med advokat eftersom det först bara var en hearing och eftersom TR inte har medel till advokat behövde de utse en offentlig försvarare. När åklagaren åtalade för överlagt mord med dödsstraff så fanns ingen lämplig offentlig advokat i UTAH utan det tog en del tid.

Lance Twiggs har lämnat sin bostad och gått under jorden av förklarliga skäl.
Citera
2025-10-06, 21:05
Medlem
Citat:
Det konstigaste av allt är att ingen av dom som är framme och försöker hjälpa honom blir blodig.

Ian Carroll pratar mycket om det i sin senaste stream, Valhalla VFT är krigsveteraner och dom fattar verkligen ingenting angående avsaknaden av blod.
Så om det ska lite fritolkas, så kanske Kirk lever?
Då ökar det sannolikheten för att hans "död", ska användas till att Kirk blir en martyr.
Citera
2025-10-06, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDchlorian
Precis. Jag tror inte att Israel och i förlängningen Mossad brydde sig något särskilt om Kirk. Och om det hade varit Mossad som låg bakom det så hade vi inte haft den här diskussionen nu - för det hade varit utfört på ett professionellt sätt där vi antagit att scapegoat'en var den skyldige. Då är det troligare att någon från den Israeliska ledningen kanske yppat något till Trump om att det hade varit bra om hans vän Kirk tonat ner retoriken - följt av att Trump själv iscensatte något för att ställa sig in och för att vinna politiska poäng på hemmaplan. Detta hade också förklarat varför det var så slarvigt gjort.

Och vilka andra aktörer skulle det kunna vara? Jag tror inte blåhåriga lesbiska drar igång ett mordförsök - eller har resurserna för det - och om det varit demokraterna så hade det också varit bättre utfört.

Hört talas om Armed Queers of Salt Lake City?

https://nypost.com/2025/09/17/us-new...trans-leftist/

https://ijr.com/meet-the-communist-r...r-kirk-murder/
Citera
2025-10-06, 21:08
Medlem
Citat:

TR har fått toppadvokater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in