2025-08-07, 13:21
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrassil
Hejsan!

Jag äger en vinylspelare av märket Technics sl-23A med RIIA förstärkare och funderar på om det går att uppgradera ljudet i den så jag kan få ljud genom våra soundbar på nåe höger? Går det att byta ut ljudkablarna på den till någon hdmi historia? 😊

Du tar ju bara utgången på RIIA förstärkaren till en analog audio in på din soundbar (AUX IN) RIIA förstärkare med HDMI Out har jag aldrig hört talas om
Senast redigerad av Upplyften 2025-08-07 kl. 13:23.
Citera
2025-08-07, 13:42
Medlem
Citat:
Wow det är nog exakt en sån jag behöver Tusen tack! 😁
Som jag skrev i ett senare inlägg finns det 3,5 mm ingång på limpan, har du som brukligt på spelarens RIIAförstärkare RCA-kontakter behöver du bara en https://www.kjell.com/se/produkter/kablar-kontakter/kablar-for-ljud/35-mm/35-mm-till-rca/adapter-35-mm-hane-till-2x-rca-honor-02-m-p39588
Citera
2025-08-07, 21:17
Moderator
MondoBizarros avatar
Egen musik: teknik, instrument, inköp och produktion --> Hemelektronik, ljud och bild
/Moderator
Citera
2025-10-06, 01:51
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Citat:
Det är en CTS-C2000 Andersson köpt från netonet 🙃
Citat:
Hejsan!

Jag äger en vinylspelare av märket Technics sl-23A med RIIA förstärkare och funderar på om det går att uppgradera ljudet i den så jag kan få ljud genom våra soundbar på nåe höger? Går det att byta ut ljudkablarna på den till någon hdmi historia? 😊
Varför inte satsa på en riktig HiFi anläggning? Vinylskivor är värda en bra vinylsvarv, riktigt bra pickup (helst MC pickup), bra signalkablar, förstärkare och högtalare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in